بهترین مشاور خانواده در سعادت آباد

بهترین مشاور خانواده در سعادت آباد

بهترین مشاور خانواده در سعادت آباد ؛ در تمامی جوامع و کشور ها خانواده رکن اصلی می باشد و انحلال یا متزلزل نمودن این نهاد باعث از هم گسیختگی و ایجاد مشکلات فراوان برای جوامع خواهد شد . خانواده به دلیل تربیت اشخاص برای جوامع دارای اهمیت می باشد و این تربیت تاثیر به سزایی در زندگی اشخاص دارد و در آینده همان فرزندان تربیت شده ، خانواده تشکیل خواهند داد به همین جهت بسیار نقش موثری خواهد داشت .

متاسفانه امروزه خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد دریک جامعه منشا مشکلات بسیاری شده است و بسیاری از این مشکلات منجر به طرح دعوا در مراجع قضایی می گردند در این مقاله مهم ترین دعاوی خانوادگی را مورد بررسی قرار خواهیم دادیم و بهترین مشاوره خانواده را به شما معرفی خواهیم نمود . دعاوی خانوادگی میان اعضای خانواده و به ویژه زوجین اتفاق می افتد از مهم ترین آن ها دعاوی مربوط به ارث ،‌ طلاق ،‌ مهریه ،‌حضانت فرزندان و … می باشد .

تماس ومشاوره با بهترین وکیل حقوقی

هنگامی که زن و مردی با یکدیگر عقد نکاح منعقد می نمایند ، به صورت رسمی و به شکل کلی برخی حق و تکلیف برای هر شخص (طرفین عقد نکاح که زوج و زوجه می باشند ) ایجاد خواهد شد و طرفین موظف به انجام آن می باشند . در نتیجه زمانی که این حق و تکلیف را انجام ندهند و از آن سرباز زنند و از انجام آن امر امتناع ورزند ، می توانند دعاوی مربوط به موضوع اختلاف را مطرح نمایند .

بهترین مشاور خانواده در سعادت آباد

برای مشاوره با وکلای متخصص ما در امور خانواده با ما تماس بگیرید.

برای انتخاب مسیر و تصمیم درست در خصوص دعاوی خانوادگی باید با شخصی که در این زمینه تخصص دارد مشورت نمود وکلا بهترین مشاوران هستند چرا که دارای دانش و آگاهی لازم می باشند وبه مراجع قضایی وروندی که یک پرنده باید درمحاکم طی نماید، آشنا هستند و بهترین روش را برای تسریع روند پرونده و کسب موفقیت به کار می گیرند .

وکیل پایه یک دادگستری موضوع هر پرونده را به دقت مورد بررسی و مطالعه قرار می دهد و راهکارهایی که می توان برای تسریع و موفقیت روند یک پرونده به کار گرفت به مراجعه کننده ارائه می دهد .

ضرورت مراجعه به مشاور خانواده

امروزه به دلیل اختلاف نظرها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ، مشکلات فراوانی در خانواده ها ایجاد شده است که برخی از مواقع ،‌ در نهایت توسط زوجین و اعضای خانواده این مشکلات حل و فصل نمی شوند و باعث ایجاد دعوی می گردد و ازاین مرحله به بعد به اجبار پیگیری این دعاوی را از طریق قانون انجام می دهند .

اشخاص در صورت دارا بودن مشکلات و دعاوی خانواده می توانند با مراجعه به موسسه حقوقی از یک وکیل و مشاور خانواده کمک بگیرند .

بنابراین موسسات موظف به ارائه انواع خدمات از جمله پذیرش وکالت توسط وکلا و ارائه مشاوره های تخصصی توسط کارشناسان متخصص حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری متخصص در آن زمینه می باشند . به همن جهت شما با مراجعه به موسسات می توانید اطلاعات مورد نیاز پرونده خود را دریافت نمایید و در صورت تمایل علاوه بر مشاوره تخصصی می توانید انجام دعاوی و مراحل پرونده خود را از طریق منعقد نمودن عقد وکالت ، به وکیل بسپارید تا تمام نکات مورد نیاز و فنی مربوط به پرونده توسط وکیل در مراحل پرونده صورت گیرد و این موسسات مذکور در تمامی نقاط ایران وجود دارد از جمله مشاوره خانواده تخصصی در تمامی نقاط تهران .

مشاوره با وکیل طلاق

در سال های اخیر با هدف حل اختلافات خانواده ها در دادگاه و حفظ بنیان خانواده قوانینی تحت عنوان قوانین حمایت از خانواده مقرر شده است که جهت حفظ یک خانواده و حمایت از اعضای آن می باشد که دعاوی خانوادگی زیر نظر قانون حمایت از خانواده حل و فصل می گردد . یکی از اهداف قانون تقویت و حفظ بنیان خانواده  می باشد که جز موارد بسیار مهم و ضروری برای یک جامعه می باشد . در ادامه نیز آمار دعاوی که توسط  دادگاه ها اعلام می گردد رقم قابل توجهی مربوط به دعاوی خانوادگی است . پس می بایست قوانین حاکم  بسیار کامل و حمایت کننده همه اشخاص باشد تا بتوانند حق خود را دریافت نمایند و در حق شخصی اجحاف نشود . پس باید قوانین کامل و همه گیر باشد تا این امکان وجود داشته یاشد که برای حل تمامی مشکلات خانوادگی به آن قانون (قانون حمایت خانواده ) اتکا کرد .

انواع دعاوی خانوادگی

قانون حمایت از خانواده موضوعاتی که مربوط به دعاوی  خانواده می باشد را به انواع مختلف تقسیم نموده است . علت تقسیم بندی به این دلیل است که به صورت تخصصی دعاوی رسیدگی شود . مادامی که دعاوی خانواده از یکدیگر تفکیک می شوند اقامه دعوا و همچنین رسیدگی آسان تر خواهد بود و با توجه به قوانین مشخص به دعاوی نظارت خواهد نمود . مطابق ماده ۴ قانون مدنی ، دعاوی خانوادگی انواع مختلفی دارد و به چند دسته تقسیم خواهد شد که به قرار ذیل می باشد :

۱- نکاح اعم از دائم و موقت

۲- شروط ضمن عقد نکاح دائم که توسط طرفین امضا گردیده است .

۳- ازدواج مجدد که می بایست برای ازدواج مجدد زوج ، زوجه آن را بپذیرد .

۴- نامزدی و خسارت های ناشی از بر هم زدن نامزدی که می بایست پرداخت گردد .

۵- مهریه و مطالبه آن (مشاوره با وکیل دریافت مهریه)

۶- جهیزیه و استرداد جهیزیه

۷- اجرت المثل دوران زوجیت و نفقه زوجه

۸- نشوز و تمکین

 ۹- طلاق و رجوع از آن

۱۰- فسخ و انفساخ نکاح و بذل مدت آن ( نکاح موقت )

۱۱- ملاقات فرزند

۱۲-  ‌حضانت فرزند یا فرزندان مشترک (وکیل سرپرستی)

۱۳- حجر و رشد

۱۴- نسب

۱۵- امور مربوط به شخص مفقود الاثر

۱۶- اهدای جنین

۱۷-  تغییر جنسیت

همانطور که بیان گردید مرجع صالح یا دادگاه صالح و مرجع صالح جهت رسیدگی به پرونده های خانواده دادگاه خانواده خواهد بود . شورای حل اختلاف نیز تو امان در کنار دادگاه خانواده دارای صلاحیت بوده است و به تعدادی از دعاوی که مربوط به خانواده می باشد رسیدگی خواهد نمود و علت این امر نیز به این دلیل می باشد که پرونده های خانواده که در خصوص آنها اقامه دعوا شده است زیاد می باشد و همچنین دعاوی که مربوط به  خانواده است بسیار زیاد می باشد و قانون نیز شورای حل اختلاف را مرجعی رسمی به عنوان مرجع رسیدگی به برخی از دعاوی خانواده مقررنموده است تا مراجعه به دادگاه ها کمتر شود و دادگاه ها نیز بتوانند رسیدگی موثر  و درستی در خصوص پرونده ها داشته باشند و دیگر اینکه اشخاص به دور از قوانین در وهله اول با یکدیگر سازش کنند .

مادامی که دادگاه خانواده در خصوص دعوای مطرح شده رای را صادر کند دیگر حق اقامه آن در شورای حل اختلاف وجود ندارد . دعاوی مالی که در دسته بندی دعاوی خانواده قرار میگرد همچون نفقه یا مهریه و جهیزیه تا سقف بیست میلیون تومان این امکان را خواهد داشت تا از طریق شورای حل اختلاف رفع و رجوع گردد که در نهایت با طرف دعوا صلح و سازش نمایند اما چنانچه مبالغ بالاتر از بیست میلیون تومان باشد و عدم سازش در شورای حل اختلاف صورت گیرد پرونده به دادگاه خانواده ارجاع داده می شود . بنابراین شورای حل اختلاف دو طرف دعوا را ملزم به سازش می کنند و در صورت عدم سازش در شوارای حل اختلاف ، دعوا به مراتب بالاتر ارجاع می شود که در دعاوی خانواده پس از شورای حل اختلاف به دادگاه خانواده ارجاع داده می شود . بر اساس قانون ، شخصی که دعوا را مطرح نموده است یا به عبارتی صاحب دعوا می بایست در دادگاه محل اقامت خود اقامه دعوا را انجام دهد و چنانچه دعوا به مال و یا ملک غیر منقول مربوط گردد دعوای مربوطه در محل وقوع ملک اقامه خواهد شد .

مشاوره با بهترین وکیل مهریه در تهران

چنانچه خواهان دعوا ( شخصی که دعوا را مطرح نموده است ) زوجه باشد ،می بایست اقامه دعوا در محل اقامت زوج صورت پذیرد و ماداغمی که  زوجه و زوج هر دو خارج از کشور اقامت داشته باشند و خارج از کشور زندگی نمایند و همچنین دعوای آنان بر سر مهریه یا نفقه یا فسخ نکاح و یا اخذ طلاق اقامه گردد این امکان وجود دارد که در دادگاه تهران دعوا را مطرح کنند چرا که محل سکونت هر دو ( زوج و زوجه ) خارج از ایران می باشد . نکته قابل توجه اینکه دادگاه شهری که زوجین (زوج و زوجه ) در آن عقد نکاح انجام داده اند نیز  جهت اقامه دعوا صالح به رسیدگی دعاوی مذکور در بند فوق خواهد بود. به طور مثال  چنانچه زوجین ساکن شهر تبریز باشند ولی نکاح زوجین در تهران صورت گرفته باشد پس با این وجود امکان طرح دعوا در شهر تهران وجود خواهد داشت مگر اینکه طرفین دعوا دادگاهی دیگر را برای اقامه دعوای خود در نظر بگیرند و توافق صورت گرفته باشد .

 در کل دادگاه محل اقامت خوانده مد نظر قانون گذار و قانون می باشد . در دعاوی اموال غیر منقول نیز محل وقوع ملک شرط می باشد .

مطابق با ماده ۱۲ قانون آیین دادرسی مدنی دعاوی که مربوط به اموال غیرمنقول می باشند ، به شرح ذیل است :

 ۱- دعاوی مالکیت

 ۲- مزاحمت

 ۳- ممانعت ازحق

 ۴- تصرف عدوانی

و همچنین سایر حقوق مربوط به آن در دادگاهی اقامه خواهد شد که مال غیرمنقول در ان محل واقع شده باشد ، حتی چنانچه خوانده در آن محل سکونت نداشته باشد .

بر اساس این ماده مادامی که مهریه مال غیر منقول باشد ، بر طبق ماده ۱۲ قانون آیین دادرسی مدنی و همچنین ماده ۱۲ قانون حمایت خانواده می بایست دعوا در دادگاه محل مال غیر منقول (مثل خانه و هر مال غیر منقولی ) اقامه دعوی صورت بگیرد .

ارث و دعاوی مربوط به آن :

ارث یکی از موضوعات بسیار مهم حقوقی می باشد که بسیاری ازاختلافات خانوادگی را در برمی گیرد .

ارث : ماترک متوفی می باشد و به وراث او می رسد . وراث کسانی هستند که به واسطه خویشاوندی ( نسبی ، سببی )‌ با متوفی نسبت دارند .

در بسیاری از خانواده ها زمانی که یک شخص فوت می نماید و زمان تقسیم اموال او می رسد میان اعضای خانواده اختلاف به وجود می آید و در برخی موارد افراد به سهم خود اعتراض دارند بنابراین دراین شرایط می توانند به یک وکیل با تجربه و متخصص مراجعه نموده و از او درباره میزان سهم الارث خود و چگونگی رفع اختلاف مشاوره دریافت نمایند و در صورت نیاز دادخواست تقسیم ترکه و‌مهر و موم آن را بدهند .

تماس ومشاوره با بهترین وکیل اعاده دادرسی حقوقی

اولین مرحله قبل از دادخواست تقسیم ترکه دریافت گواهی حصر وراثت می باشد که باید از شورای حل اختلاف آخرین محل اقامتگاه متوفی درخواست شود و پس از سپری شدن تمام مراحل مربوط به آن گواهی حصر وراثت صادر می شود .   

خویشاوندان به دو دسته نسبی و سببی تقسیم می شوند که با توجه به میزان نزدیکیشان به متوفی در طبقات و درجات وراث قرار می گیرند :

طبقه اول : پدر ،‌مادر ،‌اولا و اولاد اولاد .

طبقه دوم : اجداد ، خواهر ، ‌برادر و فرزندان آن ها ( فرزندان خواهر و برادر )‌

طبقه سوم : عمو ،‌عمه ،‌خاله ،‌دایی و فرزندانشان .

*همسر هم عرض با همه طبقات می باشد و سهم الارث مشخصی دارد .

*هر طبقه مانع از ارث بری طبقه بعدی می گردد .

*به شخصی که مانع از ارث بری دیگری می شود حاجب می گویند .

*حجب به دو دسته حرمانی و نقصانی تقسیم می شود مقصود از حجب حرمانی مانع بودن کلی می باشد : حضور فرزند مانع از ارث بری نوه می شود .

 مقصود از حجب نقصانی مانع شدن از قسمتی از ارث می باشد : حضور فرزند سهم الارث زوج یا زوجه را تقلیل می دهد .

درقانون برخی از وراث به فرض و برخی به قرابت و برخی به فرض و قرابت ارث می برند ؛ بعد از اینکه بدهی های متوفی از ماترک او پرداخت شد هر آنچه باقی بماند بین وراث با توجه به میزان سهم الارثشان تقسیم می گردد .

*زوجه می تواند مهریه خود را از دارایی های متوفی مطالبه نماید و سهم الارث خود را نیز جداگانه مطالبه کند سهم الارث زوجه با حضور فرزند یک هشتم می باشد و بدون حضور فرزند یک چهارم می باشد .

سهم الارث زوج با حضور فرزند یک چهارم و بدون حضور فرزند یک دوم می باشد .

طلاق :

در بسیاری از خانواده ها زوجین اختلافات بسیاری دارند و تمایل به سازش ندارند بنابراین تصمیم به جدایی می گیرند برای عملی کردن این تصمیم  باید به مرجع قضایی صالح دادخواست داده شود و همانطور که می دانید در قانون ما طلاق در اختیار زوج می باشد و زوجه برا گرفتن طلاق باید از سوی زوج وکالت در طلاق داشته باشد یا در عسر و حرج باشد و این عسر و حرج را با مدارک مستدل به دادگاه ثابت نماید .

طلاق به درخواست زوج ، زوجه یا به شکل توافقی انجام می پذیرد .

طلاق به درخواست زوج ؛ از آن جا که قانون ، طلاق را در اختیار مرد قرار داده است بنابراین مرد هر زمان که اراده کند می تواند همسر خود را طلاق بدهد و در حین طلاق باید  درباره کلیه حقوق مالی زوجه تعیین تکلیف گردد مقصود از حقوق مالی نفقه ،‌مهریه و اجرت المثل می باشد .

اگر زوج بدون دلیل موجه همسر خود را طلاق بدهد و این طلاق به دلیل تخلف زوجه از وظایف زناشویی نباشد زوج متعهد به رعایت شرط تنصیف دارایی می باشد این شرط در قباله های ازدواج آمده است و به این معنا می باشد که زوج اگر بدون دلیل همسر خود را طلاق بدهد مؤظف به پرداخت تا نصف دارایی خود به زوجه می باشد این دارایی ها فقط شامل دارایی هایی می شوند که در زمان زوجیت به دست آمده باشند . میزان این دارایی توسط قاضی مشخص می شود و از پیش تعیین شده نمی باشد .

طلاق به درخواست زوجه ؛ از آن جا که قانون چنین اختیاری به زوجه نداده است  طلاق از سوی زوجه بسیار سخت و زمان بر خواهد بود و زوجه باید وکالت در طلاق داشته باشد یا در شرایط عسر و حرج باشد و بتواند این شرایط را با مدارک مستدل در دادگاه ثابت نماید . از جمله شرایط عسر و حرج می توان به موارد ذیل اشاره نمود : برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله وکیل طلاق به درخواست زن را مطالعه کنید.

1-امتناع از پرداخت نفقه شش ماه متوالی یا نه ماه متناوب .

2-اعتیاد شدید زوج و امتناع از ترک آن .

3-بیماری صعب العلاج زوج .

4-محکومیت قطعی زوج به پنج سال حبس یا بیشتر و مواردی از این قبیل .

وکالت در طلاق وکالتی است که از سوی زوج به زوجه داده می شود که در این حالت زوجه هر زمان که بخواهد با وکالتی که از سوی زوج دارد می تواند خود را مطلقه نماید .

طلاق توافقی ؛ همانطور که از نام این طلاق مشخص می باشد در این نوع طلاق همه چیز بر حسب توافق می باشد و زوجین درباره همه موارد مربوطه توافق می نمایند .

مشاوره مهریه :

یکی دیگر از دعاوی خانوادگی قابل طرح در مراجع قضایی مطالبه مهریه می باشد ؛

مهریه هر آن چیزی می باشد که مرد در زمان انعقاد عقد نکاح متعهد به پرداخت آن به زوجه می شود و به محض انعقاد عقد نکاح زوجه مالک کل مهریه می شود مگر اینکه قبل از نزدیکی میان زوجین طلاق واقع شود .

مهریه باید ارزش مالی داشته باشد و قابل تملک باشد .

مهریه عندالمطالبه به محض مطالبه زوجه به او تعلق می گیرد و مهریه عندالاستطاعه در صورت توانایی مالی زوج به او تعلق می گیرد .

 

و کیل نفقه فرزند:

نفقه هزینه های خوراک ، پوشاک ،‌مسکن و مایحتاج زوجه می باشد که زوج مکلف به پرداخت آن ها می باشد و در صورت عدم پرداخت زوجه می تواند دادخواست مطالبه نفقه نماید و نفقه معوقه ، حال و آینده خود را از زوج بگیرد ناگفته نماند نفقه زوجه در مقابل تمکین به او داده می شود .

*تنها زوجه می تواند نفقه معوقه و آینده خود را مطالبه کند برای فرزندان چنین امکانی وجود ندارد و آن ها  فقط می توانند نفقه حال خود را از پدر مطالبه نمایند .

بهترین مشاوره خانواده در شهرک غرب :

همانطور که می دانید پیش ازانجام هرعملی مشورت با کسانی که درزمینه های مربوط به آن موضوع تخصص دارند بسیار کمک کننده و سودمند خواهد بود و در خصوص مسائل حقوقی ، وکلا بهترین مشاوران خواهند بود .

مشکلات خانوادگی که منجر به طرح دعوا در مراجع قضایی شده اند توسط وکلا مورد بررسی قرار می گیرند و بهترین راه حل برای آن ها ارائه خواهد شد .

بهترین مشاوره خانواده در سعادت آباد

دریافت مشورت از یک شخص متخصص برای انجام امور حقوقی بسیار حائز اهمیت می باشد و در تسریع روند پرونده بسیار کمک کننده می باشد .

وکلای موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا ، موضوع پرونده را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهند و مشاوره لازم رادر خصوص موضوع مطروحه به مراجعه کننده خود می دهند و در صورت نیاز عقد وکالت با وی منعقد می نمایند و در تلاش هستند دادخواست ، شکواییه ، لایحه و هر آن چه که در خصوص موضوع پرونده باید به دادگاه تقدیم شود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با وکلای فوق حرفه ای و با تجربه بسیاری همکاری دارد که میزان موفقیت در پرونده هایشان بسیار بالا می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید