بهترین مشاور خانواده در شرق تهران

بهترین مشاور خانواده در شرق تهران

بهترین مشاور خانواده در شرق تهران ؛ خانواده از ارکان اصلی تشکیل جامعه می باشد و امروز این رکن دارای مشکلات و اختلافات زیادی می باشد بدین منظور که امروزه اختلافات زیادی در خانواده به وجود آمده است و ریشه این اختلافات را می توان قانع نبودن افراد به زندگی و وضعیت موجود می باشد و این موضوع نیز امروزه باعث ایجاد اختلافات بین زوجین و همچنین بین اعضا دیگر نیز شده است .

همچنین زوجین به دلیل ایجاد مشکلات متعدد دست به اقدامات مختلف اعم از حقوقی و قانونی و… می زنند و از جمله این اقدامات می توان به طلاق ،استرداد جهیزیه ، مطالبه نفقه ،مطالبه اجرت المثل ،مطالبه مهریه ،الزام به تمکین از سوی زوج و….که این اقدامات ناشی از اختلافاتی می باشد که بین زوجین حل و فصل نشده و تبدیل به اختلاف شده است . برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله وکیل طلاق را مطالعه کنید.

همانطور که در متن فوق بیان شد مهم ترین رابطه ای که اشخاص می توانند با یکدیگر داشته باشند خانواده می باشد و جامعه نیز بر محور خانواده استوارمی باشد . هدف از تشکیل خانواده نیز تکامل انسان می باشد و همچنین تامین نیاز های تمامی اعضای خانواده می باشد .

بهترین مشاور خانواده در شرق تهران

اگر به دنبال مشاور خانواده خوب و حرفه ای هستید با ما در موسسه مجد تماس بگیرید تا از تجارب مشاوران مجرب ما بهره ببرید.

02177728932-02177886437

خانواده :

بهترین مشاور خانواده در شرق تهران ؛ خانواده و اعضای آن از ارکان بسیار مهم یک جامعه می باشد که گاها این خانواده با صحبت ، همفکری و صمیمیت می تواند مواردی که باعث ایجاد مشکل و اختلاف شده است را حل و فصل نمایند ولی امروز به دلیل عدم وجود صمیمیت و همفکری بین زوجین و اعضای خانواده این مشکلات حل نشده اند و باعث ایجاد مشکلات بیشتری نیز شده اند که در این خصوص اشخاص می توانند با یاری گرفتن از یک کارشناس یا مشاوره حقوقی خانواده و علی الخصوص یک وکیل پایه یک دادگستری این مشکلات را یا با صلح و سازش یا با طی مراحل و روند قانونی موضوع مذکور این مشکلات را رفع کنند .

اصولا پرونده های خانواده به دلیل فرسایش روحی اشخاص و همچنین فنی بودن آن نیازمند ورود وکیل پایه یک دادگستری به این موضوعات و  اختلافات خواهد بود . برای مثال پرونده هایی همچون طلاق ، حضانت( در صورت وجود فرزند مشترک )،مطالبه مهریه ، استرداد جهیزیه و… نیازمند دریافت مشاوره تخصصی و در اکثر موارد نیاز به علم و سواد حقوقی وکیل پایه یک دادگستری می باشد . مقاله وکیل دریافت مهریه را مطالعه کنید

رسیدگی به دعاوی خانواده :

در خصوص رسیدگی به پرونده های خانواده و همچنین مراجع صالح جهت رسیدگی این دعاوی ، با توجه به ماده 12 قانون حمایت خانواده ، دعاوی که مربوط به زوجین می باشد زوجه می تواند دعاوی که قصد طرح آن را دارد ، دادخواست مربوطه را به دادگاه محل اقامت خوانده یا محل سکونت خود یا محلی که عقد نکاح در انجا منعقد شده است، ارائه دهد البته یک استثنا وجود دارد که چنانچه دعاوی مطالبه مهریه مطرح شود و مهریه مال غیر منقول باشد ، دادگاه صالح جهت رسیدگی به دادخواست مطالبه مهریه (که مال غیر منقول می باشد ) دادگاه محل وقوع آن مال غیر منقول خواهد بود . برای اطلاعات بیشتر مقاله مشاوره مهریه را مطالعه کنید.

در خصوص مطالبه مهریه ، اگر یکی از زوجین در ایران زندگی کند ودر ایران حضور داشته باشد و دیگری در ایران اقامت نداشته باشد ، دادگاه صالح جهت رسیدگی به دادخواست مطالبه مهریه زوجین ، دادگاه محل سکونت شخصی خواهد بود که در ایران حضور دارد به طور مثال اگر یکی از زوجین در تبریز اقامت داشته باشد و دیگری که در آمریکا ، دادگاه صالح جهت رسیدگی به دادخواست مطالبه مهریه، دادگاه تبریز خواهد بود .

بر اساس ماده 13 قانون حمایت خانواده ، در خصوص رسیدگی به دعاوی که دادگاه صالح آن دادگاه خانواده می باشد ،چنانچه زوجین دعاوی مختلف و متعددی را بر علیه یکدیگر در حوزه های مختلف قضایی مطرح نموده باشند ، دادگاهی که اولین دادخواست به آن تقدیم و ارائه شده است ، صالح جهت رسیدگی خواهد بود .

انواع دعاوی خانواده به شرح ذیل می باشد :

1- طلاق به درخواست زن

2- طلاق به درخواست مرد

3- مطالبه مهریه

4- مطالبه نفقه

5- مطالبه نفقه فرزند (مشترک)

6- الزام زوجه به تمکین ( که این دعوی از سوی زوج مطرح می گردد تا زوجه به حکم دادگاه ملزم به تمکین خاص و عام شود .)

7- مطالبه اجرت المثل

8- استرداد جهزیه ( که این دعوی پس از صدور حکم اجراییه ، مطابق سیاهه به  زوجه داده می شود .)

9- شرط تنصیف دارایی (بدین منظور که زوج می بایست نصف تمامی اموال اعم از منقول و غیر منقول که در دوران زندگی مشترک و در دوران زوجیت کسب کرده را به زوجه منتقل نماید . البته این موضوع و انتقال نصف دارایی )

10- ازدواج مجدد

نکات قابل توجه در خصوص دعاوی خانواده :

 بهترین مشاور خانواده در شرق تهران ؛ چنانچه دعاوی مالی مربوط به دعاوی خانواده از جمله مطالبه نفقه، جهیزیه، مطالبه مهریه و… تا سقف ۲۰ میلیون تومان باشند، از طریق شورای حل اختلاف رسیدگی خواهند شد و در شورای حل اختلاف تلاش می‌شود که دعاوی مطروحه علیه هر یک از طرفین از طریق سازش به صلح منتج شود .

یکی دیگر از نکاتی که در خصوص دعاوی خانواده و همچنین دادگاه خانواده مورد توجه می باشد بدین شرح است که مطابق ماده ۱۰ قانون حمایت خانواده  دادگاه خانواده  این اختیار را دارد که  دعاوی که در دادگاه مذکور مطرح شده است ، جلسه دادرسی دعوی مطروحه را به درخواست  زوجین یا حداقل یکی از طرفین ، حداکثر برای دو بار به تاخیر بیاندازد .

همچنین مطابق قانون حمایت خانواده به دلیل حائز اهمیت بودن دعاوی و موضوعات خانواده و وجود مصالحی خواص در این موارد قانونگذار ورود قاضی مشاور زن را در این دعاوی الزام آور دانستن و می بایست قاضی مشاور زن حضور داشته باشد و قاضی  مشاوره زن نیز پرونده را بررسی کرده و نظر خود را در خصوص پرونده ارائه می دهد و چنانچه قاضی دادگاه مخالف نظر وی باشد می بایست دلیل قانع کننده ای را جهت رد نظر قاضی مشاور زن بیان کند .

مطابق ماده چهارم قانون حمایت خانواده رسیدگی به دعاوی ذیل در صلاحیت دادگاه خانواده می باشد :

1- شروط ضمن عقد نکاح

 2- ازدواج مجدد

3- مهریه

4- جهیزیه

5- نکاح دائم، نکاح موقت و اذن در نکاح

 6- نامزدی و خسارات مربوط به برهم زدن نامزدی

 7- طلاق،فسخ و انفساخ نکاح و همچنین بذل مدت و انقضای مدت نکاح

8- حضانت و ملاقات فرزند مشترک

9- رشد و حجر

10- امور مربوط به ولایت قهری قیمومیت و مور که مربوط به ناظر و امین اموال محجور و وسایط در خصوص امور مربوطه

11- دعاوی و موضوعات و امور مربوط به غایب مفقودالاثر

12- اهدای جنین

 13- تغییر جنسیت

در خصوص پرونده های خانواده باید همه جوانب وموضوعات را در نظر بگیریم و برای اقداماتی که قصد انجام آن را داریم با یک وکیل و مشاور متخصص در این زمینه مشورت نماییم تا به تمامی مراحل مربوطه در خصوص دعاوی مورد نظر اطلاعات کسب کنیم .

در خصوص اعضای یک خانواده باید به این مورد مهم توجه کرد که هر یک اعضای یک خانواده دارای مسئولیت می باشند و این تعهد و مسئولیت در مقابل یکیدیگر ایجاد شده است و اشخاص می بایست نسبت به تعهداتی که ایجاد شده پایبند باشند .

از دعاوی حقوقی و همچنین دعاوی خانواده می توان به حضانت فرزند اشاره نمود :

به عبارتی حضانت فرزند حق و تکلیفی نامیده می شود که مطابق قانون برای نگهداری کودک بر ذمه والدین او قرار داده است . برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله وکیل سرپرستی را مطالعه کنید.

حضانت فرزند (مشترک) دختر تا سن 7 سالگی حق مادر می باشد و بعد از آن دختر از 7 سالگی تا 9 سالگی (که سن بلوغ می باشد)، به مدت 2 سال وظیفه و حق پدر می باشد و پس از گذراندن سن 9 سال برای دختر و سن 15سال برای پسر، به تشخیص خود طفل، پدر یا مادر خود را برای ادامه زندگی با یکی از آنها انتخاب می کند.

 در خصوص فرزند پسر نیز، پس از سن هفت سالگی تا سن 15 سالگی با پدر زندگی خواهد کرد و پس از آن تصمیم ادامه زندگی با پدر یا مادر برعهده خود پسر می باشد و مادامی که عدم نگهداری صحیح یا سو اخلاق پدر و مادری که طفل تحت حضانت اوست مشخص گردد و همچنین طفل از لحاظ جسمی یا تربیت اخلاقی در معرض آسیب و خطر باشد، دادگاه می‌تواند با درخواست بستگان ، قیم یا رئیس حوزه قضائی مربوطه ، تصمیمات لازم را در خصوص حضانت فرزند اتخاذ نماید .

طلاق :

طلاق در خصوص نکاح دائم می باشد چرا که در نکاح دائم مدت زمانی تعیین نشده  و دائمی و تا پایان زندگی اشخاص می باشد و به دنبال اختلافات و مشکلات زناشویی و روابط زوجین به وجود می آید و جز اختیاراتی می باشد که قانونگذار به مرد واگذار کرده است واین امکان برای  زوجه وجود دارد که با توافق زوج، از او وکالت در طلاق را اتخاذ نماید، که در غیر اینصورت برای گرفتن طلاق باید عسر وحرج خود را ثابت نماید .

زمانی که عقد نکاح صورت می پذیرد، حقوق و تکالیفی برای زوجین ایجاد می شود که هر دو می بایست آن را رعایت کنند این حقوق و مسئولیت با طلاق از بین خواهد رفت اما طلاق ، حقوق و تکالیفی برای زوج ایجاد می کند همچون : پرداخت مهریه ، پرداخت نفقه معوقه ، پرداخت اجرت المثل روز های زوجیت و چنانچه فرزند یا فرزندانی مشترک وجود داشته باشد که حضانتشان با مادر است ، پدر باید نفقه ی آن ها را نیز همچنان بپردازد . ممکن است علاقمند به مطالعه وکیل نفقه زن زوجه باشید.

پس ازاینکه دادگاه گواهی عدم امکان سازش(که با بررسی های کافی به این نتیجه می رسد ) را صادر نمود و رای قطعی نیز صادر کرد ، زوجین سه ماه فرصت مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی برای اجرای صیغه طلاق و ثبت را دارند .

حقوق زن در نکاح :

1- رفتار شایسته زوج با او : قرآن کریم نیز بیان می دارد که با زنان رفتار بد و برخورد ناشایسته نباید انجام شود .

2- حق مسکن : همچنین قرآن کریم می فرماید هر جا که خودتان سکنى مى گزینید به زنان نیزهمان جا سکنى دهید .

3- حق نفقه : نفقه بدین معناست که مسکن و البسه و غذا و اثاث البیت که به صورت متعارف و متناسب با زن داده شود وچنانچه در زندگی قبلی نیز خادم داشته باشد می بایست زوج در زندگی مشترک نیز خادم تعیین نماید .  

4- مهر: مهر عبارت است از مالی است که با توجه به وقوع عقد نکاح مهر یا مال به مالکیت زن در می آید و پرداخت آن نیز به محض مطالبه زن بر ذمه مرد قرار می گیرد.

5- حق حبس : به ایجاد عقد ، زن مالک مهر خواهد شد و می تواند از زوج مطالبه نماید و در صورت امتناع و خودداری شوهر می تواند با مراجعه به دادگاه از طریق قانونی مهریه را مطالبه نماید و به عنوان ضمانت اجرا ، قانون به زن حق اذن این موضوع  را داده است که تا مادامی که مهریه را دریافت نکرده از تمکین خودداری کند و این حق ،حق حبس تلقی می گردد .

وظایف زن (زوجه) و مرد (زوج) در حقوق خانواده در ایران :

1- زن(زوجه) و شوهر(زوج) باید در مقابل یکدیگر رفتار محترمانه و شایسته داشته باشند و زوجین می بایست به یکدیگر متعهد باشند .

2- زوجه می بایست از شوهر خود تمکین نماید (اعم از تمکین عام از نظر سکونت در محلی که زوج تعیین می کند و تمکین خاص از نظر انجام وظایف زناشویی و وظایف خاصه ) و در مقابل، زوج موظف به تامین زوجه از لحاظ مالی، خوراک، پوشاک و… می باشد .

3- زن و مرد (زوجین ) هر دو باید تمام تلاش خود را در خصوص تربیت فرزندانشان انجام دهند .

بهترین مشاوره خانواده در شرق تهران :

بهترین مشاور خانواده در شرق تهران ؛ چنانچه شما مایل به اخذ وکیل پایه یک دادگستری جهت انجام پرونده های مربوط به دعاوی خانواده خود می باشید ، می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا ، وکیل متخصص در ان موضوع را اخذ نمایید که در همین راستا وکلا وکارشناسان حقوقی  موسسه مجد وکیل الرعایا در زمینه خانواده جز بهترین مشاوران خانواده در شرق تهران می باشند .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا در تمامی سال هایی که دارای سوابق درخشان در تمامی پرونده ها و دعاوی اعم از کیفری ، حقوقی، خانواده ،ملکی و… می باشد ، تمام تلاش خود را جهت ارائه مشاوره کامل و تخصصی به مراجعین و همچنین معرفی وکلای با سابقه و تحصیلات عالی نموده است . 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید