وکیل متخصص سرقفلی

وکیل متخصص سرقفلی

حق سرقفلی تنها برای اماکن تجاری می باشد  و اماکن مسکونی چنین حقی را دارا نمی باشند و این حق سر قفلی برای حمایت از اماکن تجاری در نظر گرفته شده است . در همین راستا میتوانید از مشاوره ما در زمینه وکیل متخصص سرقفلی کمک بگیرید.

سرقفلی که در قانون گذشته به نام  روابط موجر و مستاجر با نام حق کسب و پیشه یا تجارت شناخته شده بود ، حقی است که قانون برای مستاجران اماکن تجاری مشخص کرده است .

 

مشاوره با بهترین وکیل ملکی در تهران

به طور مثال چنانچه مالک شما را پس از اتمام قرارداد  از آن مکان خارج نماید تکلیف شهرتی که شما در آن مکان اخذ کرده اید چه خواهد شد ؟

قانون گذار برای این مشکل هم فکری کرده است و ارزش افزوده آن مکان تجاری را محاسبه کرده و به مستاجر می دهد .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با استفاده از وکلا ماهر در امر حق سرقفلی(وکیل متخصص سرقفلی) بهترین مکان برای قبول پرونده های شما می باشد .

حق کسب و پیشه

حق کسب یعنی این که صاحب ملک پس از اتمام قرارداد نمی تواند شما را بیرون کند و تخلیه ملک را بخواهد.

وکیل متخصص سرقفلی وکیلی است که با تخصص و مهارت می‌تواند مسائل شما را در امور مربوط به سر قفلی بر طرف نماید .

دعاوی سرقفلی به شرح ذیل می باشد :

دعاوی انتقال سرقفلی به ورثه –

توقیف سرقفلی –

– دعوای تخلیه به جهت نیاز شخصی مالک برای کسب وکار

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی اجاره –

وکیل متخصص سرقفلی به شما کمک می‌کند که به هنگام بستن قرارداد های خود به بهترین نحو ممکن از حقوق خود دفاع نموده و از تمام حق و حقوق  خود بهره مند شوید .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا متخصص در امور ملکی و حقوقی ، مناسب ترین گزینه برای شما جهت اخذ وکیل در پرونده های سرقفلی می‌باشد.

بر اساس ماده  ۴۷۴ قانون مدنی مستاجر می‌تواند مال مورد اجاره را به کس دیگری واگذار نماید واین در شرایطی است که در قرارداد بر خلاف آن تراضی نشده باشد .

پس از فوت مالک همه حقوقی که برای شما ایجاد شده بود پا بر جا خواهد ماند و وارثین موظف به رعایت حق شما هستند

عدم آگاهی مالکین حق  سرقفلی باعث می شود  این تصور در آن‌ها ایجاد شود که کوبیدن یک میخ بدون اجازه مالک به دیوار از اسباب تعدی وتفریط محسوب می‌شود،  در حالی که این تفکر  درست نیست  زیرا ؛ تغییراتی که به اساس و اصل ملک اسیب نمی زند و باعث استفاده بهتر از عین مستاجره می شود تخلف (تعدی و تفریط) محسوب نمی گردد  بنابراین مالک حق سرقفلی اجازه دارد تغییراتی را برای استفاده بهتر از مال مورد اجاره انجام بدهد.

شما به عنوان مستاجر یک  مغازه نمی‌توانید شغل خود را عوض کنید مگر این‌که در قرارداد سرقفلی به شغل شما اشاره نشده باشد اگردر قرارداد مذکور  به شغل شما اشاره ای شده باشد و شما بدون رضایت مالک شغل خود را عوض کرده باشید مالکاین حق را دارا می باشد که  با پرداخت نصف مبلغ سرقفلی، از دادگاه حکم تخلیه بگیرد .

بر اساس ماده 6 قانون روابط موجر و مستأجر هزینه سرقفلی به واسطه مستأجر محل تجاری به موجرپرداخت میشود ، این وجه پس از پایان قرارداد اجاره نامه به مستأجر برگردانده میشود . در صورت دیگر ممکن است توسط مستأجر دوم به اولین مستأجر پرداخت شود، اما این مورد در صورتی امکان پذیر است  که اولین مستأجر حق انتقال محل تجاری را به فرد دیگری را داشته باشد.

همان طور که در بالا اشاره کردیم شما قادر هستید  با مراجعه به وکیل سرقفلی و یا وکیل ملکی، امور مورد نظر خود را پیش ببرید، اما چیزی  که مهم است، اطلاعاتی است که باید در مورد این موضوعات بدانید و نسبت به آن‌ها آگاهی کامل داشته باشید.

حق سرقفلی از نظر  مسائل شرعی، یک امر کاملاً صحیح  به شمار می آید  و مشکل شرعی خاصی در آن وجود ندارد، اما درمورد حلال بودن  حق کسب و پیشه، در احادیث و روایات چیزی بیان نشده است.

برای حق سرقفلی مبلغی در نظر گرفته شده است که به موقعیت محلی، کارایی و کیفیت ملک، تجهیزات و امکانات آن باید توجه کرد اما حق کسب و پیشه یا تجارت به هیچ کدام از این موارد ارتباطی ندارد و با توجه به زمان اجاره و مستأجر که به واسطه معروفیت محل ایجاد شده است، محاسبه می‌گردد. باید توجه داشت که نوع کسب و پیشه نیز در محاسبه حق کسب و پیشه یا تجارت مستأجر موثر است.

انواع سند ملکی با سر قفلی

الف- سرقفلی با سند عادی: در میان  کسبه یکی از راه‌های انتقال مالکیت سر قفلی با سند عادی است. کسانی که ملکی را با سند عادی اجاره می‌کنند و یا حتی اجاره‌نامه‌ای میان آنها تنظیم نشده بوده است و در واقع  به طور شفاهی اقدام به اجاره ملک کرده‌اند با تمایل به واگذاری حقوق خود با سند عادی اقدام به واگذار کردن  حقوق خود می‌کنند یا برخی مالکان از ابتدا سرقفلی ملک خود را با سند عادی انتقال می‌دهند.

ب- سند رسمی: افرادی  که سند اجاره آن‌ها رسمی است (یعنی در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده‌ است ) حقوق به دست آمده  از سند اجاره‌ نامه (حق کسب و پیشه) خود را در قالب  سند رسمی به مستاجر دیگر انتقال می‌دهند بدین ترتیب هنگامی که  کسی سرقفلی ملک تجاری خود را به دیگری واگذار می کند، یعنی فرد انتقال دهنده باید ملک را به طور کامل تخلیه و سرقفلی را به مستأجر جدید تحویل دهد . در این میان اگر مالک ،درخواست تخلیه ملک را بدهد به راحتی امکان تخلیه ملک را نخواهد داشت ، اما چنانچه مستأجر در ملک افراط و تفریط کرده باشد ، شرایط دگرگون خواهد شد . در واقع این امتیازات مربوط به مقوله سرقفلی می باشد .

منظور از تعدی و تفریط چیست؟

عدی و تفریط به طور متعارف عملی تلقی میشود  که مستاجر کاری  را انجام داده باشد که به مورد اجاره آسیب  زده باشد. به عبارت دیگر  فعالیتی  که در جهت بهبود استفاده کردن از ملک نباشد مثلا  اگر انبار  در حیاط یا پشت بام اضافه کند میتواند از موارد تعدی و تفریط محسوب گردد یا اگر مستاجر دیواری اضافه کند یا تراسی اضافه کند که به وزن ساختمان اضافه کند  از موارد تعدی و تفریط است ولی اگر به طور مثال  یک در چوبی قدیمی را با درب  آلومینیومی تعویض کند یا احداث دستشویی و توالت نمیتواند از موارد تعدی و تفریط محسوب کرد

فرایند توقیف سرقفلی

در سرقفلی عرفی ،هزینه ای مد نظر قرار نمی گیرد در حقیقت بر روی امتیازات مربوط به آن تمرکز می شود

این سرقفلی عموما به عنوان حق شناخته شده است  اکنون  در رابطه با این نوع  سرقفلی که هزینه ای  در بر نمی‌گیرد، چگونه می‌توان گفت حق قابل توقیف است؟ در مورد  این نظریات دیدگاه های متفاوتی  وجود دارد، اما در انتها باید بگوییم  بر طبق  ارزش اقتصادی سرقفلی و اینکه می‌توان آن را از راه انتقال به غیر وجهی طلب کرد، می‌توان قائل به مالیت اقدام به توقیفش کرد.

باشد با توجه به پیچیدگی های راه های قانونی وکیل سر قفلی باید در تمامی مراحل کنار شما  وجود دارد عموم جامعه میتوانند با استفاده از وکیل متخصص در امور سرقفلی و کسب و بیشه   .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با استفاده از برترین وکلای ملکی و سر قفلی بهترین راهنما شما می باشد این موسسه با بهره مندی از وکلای حاذق در امور سرقفلی بهترین گزینه برای امور حقوقی و ملکی شما می باشد .

فرایند توقیف سرقفلی

با توجه به پیچیدگی های راه های قانونی

وکیل سر قفلی باید در تمامی مراحل کنار شما  وجود داشته باشد تا در این موارد به درستی به حقوق خود اشراف داشته باشید و با استفاده از وکیل از حق خود دفاع کنید

موسسه وکالتی مجد وکیل الرعایا با استفاده از برترین وکلای ملکی و سر قفلی و دارا بودن بهترین  وکیل متخصص سرقفلی راهنما شما می باشد.

ارزش سرقفلی مغازه چند درصد از ارزش آن مغازه است:

در ایتدا برای آنکه متوجه ارزش سرقفلی ملک بشویم ، مبلغ و ارزش سر قفلی بر طبق  قانون روابط موجر و مستأجر، توسط مرجع زیر صلاح  و  بر طبق شرایطی تعیین می‌شود که در زیر آمده است:

1-موقعیت محل کسب و تجارت که ملک ( میزان حسن شهرت  محل کسب)

2-کیفیت  اجاره  از این باب که چه  مزایایی برای مالک یا مستاجر دارد

3-مدت زمانی که  مستاجر به آن تجارت و کسب و کار و نیکنامی  وی که در حسن شهرت آن مکان اثر داشته است.

4-نوع تجارت  مستاجر

5-هزینه هایی  که مستأجر برای آماده‌سازی  پرداخت کرده است

6-شرایط  محل اجاره بر أساس بنا، سن، استحکامات و سایر شرایط ظاهری

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل پایه یک دادگستری،وکیل ملکی،مشاوره تخلیه ملک با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

مالک در چه صورت می‌تواند مستاجر را ملزم به تخلیه ملک بکند ؟

1-تخلیه به جهت تخریب و نوسازی

صاحب ملک می‌تواند با گرفتن مجوز از شهرداری یا گواهی مبنی بر ساخت تقاضای تخلیه ملک سرقفلی را بکند. بدین معنا دادگاه با بررسی مدارک  مالک بعد از احراز صحت جواز ساخت  با ارجاع امر به کارشناس و تعیین این که ارزش ملک سرقفلی چند درصد ملک است و حکم تخلیه مغاره سرقفلی را مشروط بر پرداخت ارزش مالی  سرقفلی صادر می‌کند

2-تخلیه به جهت نیاز شخصی به کسب‌وکار

مالک در صورتی که کسب و کاری نداشته باشد و برای گذران زندگی  نیاز به استفاده از ملک  خود داشته باشد بعد از اثبات نیاز شخصی در دادگاه می‌تواند با پرداخت  سرقفلی مستاجر بر طبق  نظر کارشناس رسمی دادگستری مغازه را تخلیه و در دست خودش بگیرد و کسب و کار خود را راه اندازی بکند

3-تخلیه به جهت نیاز به سکونت

در شرایطی  که محل سرقفلی امکان  سکونت داشته باشد مالک می‌تواند برای سکونت خود همسر و فرزندان و پدر و مادر خود درخواست  تخلیه محل سرقفلی را بکند در این صورت نیز مالک ملزم به پرداخت کامل ارزش ریالی سرقفلی مغازه می باشد

ویژگی های وکیل متخصص سرقفلی 

-وکیل سرقفلی باید علاوه بر مهارت در فن بیان و فنون حرفه وکالت ،از شخصیت و پرستیژ خوبی نیز داشته  باشد به معنای دیگر وکیل باید  دارای حسن  اخلاق  باشد و دارای ارزش های بالای  انسانی باشد که به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم .

رازدار

وکیل محرم اسرار و محرم تمام محتویات پرونده موکل است

صادق باشد –

نمونه مواردی از صداقت –

۱- در وکالت پرونده های را اخذ کند  که امکان رسیدن به نتیجه باشد  به عبارت دیگر نتیجه در آن (بصورت نسبی) وجود داشته باشد مگر آنکه مراجعه کننده اصرار بر گرفتن پرونده توسط  وکیل داشته باشد.

امید دادن الکی و بیهوده به موکل از نمونه های بی اخلاقی در شغل وکالت است

در واقع با این عمل نه تنها به مردم لم روا میداریم بلکه در حق بقیه همکاران خود نیز ظلم کرده ایم

وکیل باید مطلب واقع را به موکل  بیان کند حتی اگر به  ضرر خود تمام شود  و به مذاق او خوش نیاید  متاسفانه به اشتباه برای دیگران اینگونه جا افتاده است  که فریب دادن دیگران، به نوعی زرنگی است.

۳-اگر مراجعه کننده هدفش این باشد که  چشم روی حقایق ببندد  او را از این امر بازدارد.

امانت داری –

تمامی مدارک در دست یک وکیل به امانت سپرده می شود و امانت داری از خصایص مهم شغل وکالت است

-پیگیر کار موکل باشد

تعداد زیادی از پرونده ها با یک بار مراجعه به دادگاه یا دادسرا به نتیجه نمیرسد و وکیل باید چندین و چند بار پیگیر پرونده موکل خود بشود که پرونده را به نتیجه برساند

وکیل باید خدمت به مشتری و مراجعه کننده را سر لوحه کارش قرار دهد و تمام تلاشش را در این راه بکند که مشکلات مردم را بر طرف کند

یک وکیل دادگستری باید علاوه بر فن وکالت هنر های دیگری نیز داشته باشد

به طور مثال:

-فن سخنوری و فن بیان قوی

-فنون و اصول مذاکره

-اعتماد به نفس

-تکنیک های بحث با طرف مقابل

-اطلاع رسانی

وکیل در واقع نماینده قانونی طرف دعوی است و باید سعی کند شخص موکل را به موقع در جریان امور قرار دهد تا پرونده به شکست نیانجامد

-زیرکی

وکیل باید حواسش جمع باشد و در جلسه دادگاه به حرکات و رفتار های طرف دعوی دقت نماید بسیاری از مواقع به وسیله همین مورد می‌توان پرونده ها را به نفع موکل خود تمام کند

-تخصصی کار کند

منظور از این جمله آن است که به طور حرفه ای در یک زمینه فعالیت کند به طور مثال تنها در زمینه ملکی یا تنها در زمینه خانواده، این گونه وکلادر امور خود موفق تر هستند به دلیل این که تجربه های بسیاری از هر پرونده دارا می باشند

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با استفاده از وکلای تخصصی در امور سر قفلی و … بهترین مکان  برای سپردن پرونده های شما عزیزان می باشد.

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا بهترین پیشنهاد ما برای قبول پرونده های ملکی و امور سر قفلی شما می باشد.

در آخر باید خدمت شما عرض کنم که در امور مهمی همچون سرقفلی و امور ملکی از وکلای متخصص در این امر استفاده کنید که ضامن حقوق شما باشند.

صدور پرونده ساختمانی به منظور تخلیه ملک دارای حق سرقفلی :

صرف قصد ساخت بنا یا تشکیل پرونده  در شهرداری یا دریافت دستور نقشه از شهرداری به منظور درخواست تخلیه کفایت نمی کند  و باید پروانه ساختمانی صادر گردد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل پایه یک دادگستری،وکیل ملکی،مشاوره تخلیه ملک با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید