بهترین وکیل کیفری

بهترین وکیل کیفری

بهترین وکیل کیفری

امروزه دعاوی و پرونده هایی که طرح می گردد در دو گروه قرار می گیرد و این تقسیم بندی شامل حقوقی و کیفری است .
دعاوی حقوقی نیازمند بهترین وکیل حقوقی و دعاوی کیفری نیازمند بهترین وکیل کیفری است . اهمیت و سنگینی دعاوی کیفری بر هیچ کسی پوشیده نیست به همین جهت بهتر است در صورت وجود پرونده کیفری به وکیل مراجعه نمایید . موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با دارا بودن انواع وکیل متخصص در تمامی زمینه ها ، فرصت برقراری ارتباط با وکیل حرفه ای و متخصص را فراهم نموده است .
یک اتهام کیفری نسبت به یک شخص می‌تواند تاثیر بسزایی در زندگی آن فرد ایجاد کند و باعث تغییر زندگی وی شود . در چنین شرایطی که این گونه حساسیت وجود دارد ؛ انتخاب یک وکیل کیفری بسیار مهم است که وی با دانش و تجربه خود دفاعیات مناسب و درست را ارائه نماید و همچنین راهنمایی لازم را انجام داده و نتیجه مطلوب را کسب نماید .
مقصود از دعاوی کیفری جرایمی هستند که شخص به علت نقض قوانین و مقررات تعیین شده توسط قانونگذار ، مرتکب جرمی در جامعه می‌گردد که این رفتار و عمل وی جرم انگاری شده است .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل کیفری در تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

92 110 10 0912

02177728932-02177886437

مشاوره

مجازات‌هایی نیز برای جرایم ارتکابی تعیین شده که صلاحیت رسیدگی آنها در دادسرا و دادگاه می‌باشد . دادگاه ها به دو دسته تقسیم می شوند دادگاه های عمومی و دادگاه های انقلاب
دادگاه‌های عمومی شکایات جزئی را مورد بررسی قرار می‌دهند ولی دادگاه‌های انقلاب در خصوص شکایت‌های مهم‌ تر فعالیت و بررسی های لازم را انجام می دهند .
نکته دیگر اینکه متهم این حق را دارد که از وکلا در چنین موضوعاتی درخواست کمک نماید . وکلا نیزمی توانند در این راستا اقدامات و خدماتی همچون ارائه مشاوره ، پذیرش وکالت ، حضور در جلسات رسیدگی ، انجام دفاعیات و…. را پیگیری و انجام دهند .
در راستای شکایت کیفری ، شروع این نوع از دعاوی به این شکل است که یک شخص قصد آغاز شکایت دارد و شاکی با هدف اینکه متهم را به دادگاه فراخواند شکایت خود را مطرح می کند و به دادگاه یا دادسرا ارجاع و ارائه می نماید . پس از اینکه شکایت به دادگاه یا دادسرا ارجاع شد ، یک احضاریه به متهم ارسال می‌گردد و از او خواسته می‌شود که در جلسه دادرسی تعیین شده حضور پیدا کرده و در خصوص اتهامی که به وی نسبت داده شده است اظهار نظر و دفاع نماید .
بهترین وکیل کیفری در واقع همان وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه کیفری تخصص دارد . موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا جز برترین موسسات حقوقی به شمار می رود . این موسسه بادارا بودن یابقه درخشان و همچنین فعالیت های موفقیت آمیز حقوقی ، قدم های زیادی برای کمک به مردم برداشته است . موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا بهترین وکیل کیفری رادارا می باشد و شما با مراجعه به این موسسه می توانید به صورت تخصصی و حرفه ای کار خود را پیش ببرید . اهمیت حضور وکیل زمانی مشخص می گردد که رای پرونده توسط مقام قضایی صادر شود .

بهترین وکیل کیفری در تهران فقط با یک تماس

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل کیفری در تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

مقدمه :

امروزه اختلافات بسیاری میان افراد جامعه به وجود می آید که منجر به طرح دعوا در محاکم قضایی می شود و به طور کلی دعاوی بر اساس موضوع و مرجع رسیدگی آن ها  به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم می شوند که هر کدام در مرجع قضایی خاص خود رسیدگی می شوند.

در خصوص دعاوی کیفری و اخذ بهترین وکیل کیفری ، می بایست به موسسات حقوقی مراجعه شود چرا که موسسات حقوقی ، وکیل متخصص معرفی می نمایند و ورود وکیل در دعاوی کیفری بسیار دارای اهمیت می باشد چرا که دعاوی و پرونده های کیفری در صورت محکومیت اشخاص ، دارای مجازات و محکومیت های سنگینی می باشد و ورود وکیل به پرونده باعث اخذ تخفیف از دادگاه و مرجع صالح می باشد و همچنین با علم حقوقی خود ، نکات فنی و اصطلاحات حقوقی را در دادگاه به کار خواهد برد تا قاضی متقاعد شده و در آخر نیز رای مطلوب را با تجربه و توانایی خود اخذ می نماید .

همچنین بدیهی می باشد که وکیل کیفری ، تحصیلات و تجربه کاری خود را منحصر به مباحث جزایی نموده و با اشراف کامل در آن زمینه تجربه کسب کرده و با مهارت خود اقدامات لازم را انجام می دهد ، این امر کمک شایانی جهت حفظ حقوق موکل خواهد کرد و قاضی دادگاه را نیز در بررسی دقیق پرونده و اجرای عدالت یاری خواهد نمود .

در این مقاله درباره انواع دعاوی ، ‌تفاوت آن ها با یکدیگر و وکلای متخصص  بهترین وکیل کیفری در این زمینه صحبت خواهیم کرد .

دعوای حقوقی :

اگر اختلافی میان اشخاص به وجود بیاید واین اختلاف منجر به تضییع حق یک شخص شود و یا خسارتی به شخص وارد  شود شخص خسارت دیده می تواند از خاطی در مراجع قضایی شکایت نماید و شخصی که باعث ایجاد خسارت شده است باید جبران خسارت نماید.

دعاوی ای که به دلیل اختلاف اشخاص درباره حقوق و تعهداتشان می باشد ، دعاوی حقوقی نامیده می شوند و مرجع صالح برای رسیدگی به دعاوی حقوقی دادگاه های حقوقی و شوراهای حل اختلاف می باشند .

دعاوی حقوقی به دو دسته تقسیم می شوند : دعاوی مربوط به اشخاص و دعاوی مربوط به اموال .

 

دعاوی حقوقی مربوط به اشخاص :

اشخاص به دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم شوند که موضوع حق و تکلیف قرار می گیرند و می توانند طرفین یک دعوای حقوقی قرار بگیرند .

در یک دعوای حقوقی ؛ خواهان ، خوانده و خواسته باید محرز و مشخص باشد ؛ خواهان شخصی می باشد که دعوا را مطرح می نماید و خوانده شخصی می باشد که دعوا علیه او در مرجع قضایی طرح شده است و خواسته موضوع طرح دعوا می باشد .

از مهم ترین دعاوی حقوقی مربوط به اشخاص می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

1-طلاق 2- حضانت فرزند 3- ارث 4- مطالبه وجه ‌ و…

1-طلاق یکی از مهم ترین دعاوی حقوقی می باشد که به شکل توافقی ،‌به درخواست زوج یا درخواست زوجه انجام می پذیرد .

طلاق به معنای پایان شرعی و قانونی عقد نکاح می باشد و زمانی که واقع می شود تمام حقوق و تکالیفی که به واسطه عقد نکاح برای زوجین به وجود می آید ،‌متوقف می گردد و باید در خصوص حقوق مالی زوجه تعیین تکلیف گردد .

طلاق توافقی : با توافق طرفین واقع می شود و زوجین در خصوص همه موارد توافق می نمایند .

طلاق به درخواست زوج : با توجه به قانون مدنی زوج هر زمان که اراده نماید می تواند همسر خود را طلاق دهد اما باید تمام حقوق مالی زوجه را پرداخت نماید و اگر طلاق بدون تخلف زوجه از وظایف زناشویی باشد زوج باید شرط تنصیف دارایی را که در قباله های ازدواج آمده است ، رعایت نماید البته این شرط باید توسط زوج امضا شده باشد .

طلاق به درخواست زوجه : این طلاق فقط با داشتن وکالت در طلاق و اثبات شرایط عسر و حرج زوجه امکان پذیر می باشد در غیر اینصورت بسیار زمان بر خواهد بود .

 

2-حضانت فرزند : زوجینی که فرزند دارند زمانی که می خواهند از یکدیگر جدا شوند باید درباره حضانت فرزندان توافق نمایند یا بر طبق قانون عمل نمایند . براساس قانون حضانت فرزندان دختر و پسر تا هفت سالگی با مادر می باشد و پس از آن حضانت فرزندان دختر تا نه سالگی و فرزندان پسر تا پانزده سالگی با پدر می باشد و از این سن به بعد فرزندان خود می توانند تصمیم بگیرند که با کدام یک از والدین زندگی نمایند .

3-ارث : زمانی که شخصی فوت می کند اموال و دارایی های او ماترک او محسوب می شوند و به وراث او می رسند . در برخی موارد میان وراث در تقسیم ماترک اختلاف به وجود می آید که می توانند به مراجع قضایی صالح مراجعه و تقاضای انحصار ورثه و تقسیم و مهروموم ترکه نمایند .

4-مطاالبه وجه : یکی دیگر از دعاوی حقوقی بسیار مهم دعوای مطالبه وجه می باشد در برخی از موارد درخواست مطالبه وجه چک مورد استدعاست و در برخی موارد مطالبه وجه نقد . افراد به واسطه روابطی که با یکدیگر دارند مطالباتی با هم دارند که باید به آن ها عمل نمایند و زمانی که به تعهدات خود عمل نکنند شخصی که متضرر شده و حق او ضایع شده است می تواند در محاکم قضایی طرح دعوا نماید .

بهترین وکیل

دعاوی حقوقی مربوط به اموال :

اموال به دو دسته منقول و غیر منقول تقسیم می شوند ؛ اموال منقول به اموالی گفته می شود که قابلیت جا به جایی دارند اما اموال غیر منقول قابلیت جابجایی ندارند .

ازجمله مهم ترین دعاوی حقوقی مربوط به اموال به موارد زیر می توان اشاره نمود :

خلع ید ، تصرف عدوانی ، الزام به تنظیم سند رسمی ، تخلیه ملک .

1-خلع ید یکی از مهم ترین دعاوی حقوقی درباره اموال غیر منقول می باشد و زمانی مطرح می شود که شخصی مالی ( ملک ، زمین ، باغ ) را به طور غیر قانونی تصرف نماید و مالک بخواهد مال را ازتصرف او در بیاورد .

2-تصرف عدوانی : یکی از دعاوی مربوط به  اموال غیر منقول تصرف عدوانی می باشد و زمانی مطرح می شود که یک شخص به زور و از روی دشمنی مالی را بدون رضایت مالک آن تصرف نماید .

3-الزام به تنظیم سند رسمی : زمانی که ملکی به فروش می رسد و خریدار و فروشنده تاریخی را برای تنظیم سند رسمی در دفترخانه مشخص می کنند اما در آن تاریخ حاضر نمی شوند یا ازابتدا تاریخی مشخص نمی کنند خریدار می تواند دعوای الزام به تنظیم سند رسمی را در دادگاه حقوقی مطرح نماید .

4-تخلیه ملک : این دعوا زمان مطرح می شود که قراردادی ( اجاره ) وجود دارد و طبق آن در زمان مشخصی ملک باید تخلیه شود اما نمی شود و مستاجر از تخلیه ملک امتناع  می ورزد در این زمان موجر می تواند از شورای حل اختلاف دستور تخلیه بگیرد .

دعاوی کیفری :

دعاوی کیفری موضوع اصلی مقاله ما می باشد و به دعاوی ای گفته می شود که ضرر و زیان به وجود آمده به دلیل وقوع یک جرم باشد و مرجع صالح برای رسیدگی به دعاوی کیفری دادسراها و دادگاه های کیفری می باشد .

رسیدگی به دعاوی کیفری نسبت به دعاوی حقوقی با پیچیدگی های بیشتری رو به رو می باشد چرا که یک جرم محقق شده وقانونگذار برای آن مجازات تعیین نموده است بسیاری ازجرائم علاوه بر جنبه خصوصی جنبه عمومی دارند که حتی اگر شاکی گذشت کند جنبه عمومی جرم مورد بررسی قرار می گیرد .

جرم در قانون مجازات اسلامی به فعل یا ترک فعلی گفته می شود که قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده باشد .

جرائم به طور کلی به دو دسته عمد و شبه عمد (‌غیر عمدی و خطای محض ) تقسیم می شوند که برای هر کدام مجازاتی در نظر گرفته شده است .

مجازات اصلی جرائم قصاص ، دیه ، حدود و تعزیرات می باشند :

1-قصاص مجازات جرائم عمدی بر نفس ،‌ اعضا و منافع می باشد .

2-دیه : مالی می باشد که به جنایت عمدی که به قصاص ختم نمی شوند تعلق می گیرد و به جنایت غیر عمی بر نفس ، ‌اعضا و منافع .

3-حدود ، مجازات برخی از جرائمی می باشد که توسط شرع تعیین شده است .

4-تعزیرات : در قانون تعزیرات به هشت درجه از شدید به کم تقسیم می شوند که قاضی آن را تعیین می کند .

تفاوت دعاوی کیفری و دعاوی حقوقی :

1-موضوع دعاوی کیفری فعل یا ترک فعلی می باشد که با توجه به قانون جرم محسوب  می شود و برای آن مجازات تعیین شده است اما موضوع دعاوی حقوقی جرم نمی باشد و فقط شخص را ملزم به انجام تکالیف قانونی خود می نماید .

2- برای طرح دعوای کیفری باید شکواییه تنظیم و به دادسرا تقدیم شود  پس از تکمیل تحقیقات و بررسی های لازم در کلانتری ،‌موضوع به دادگاه کیفری ارجاع می شود اما اولین قدم برای طرح دعوای حقوقی تنظیم و تقدیم دادخواست به دادگاه حقوقی می باشد و پس از بررسی های لازم اگر دادخواست نقصی نداشته باشد جلسه رسیدگی تعیین و به طرفین دعوا ابلاغ می شود .

3-مرجع صالح برای رسیدگی به دعاوی حقوقی در ابتدا دادسرا و پس از آن دادگاه کیفری می باشد در حالی که مرجع قضایی صالح برای رسیدگی به دعاوی حقوقی شورای حل اختلاف و دادگاه های حقوقی می باشند .

4-در دعاوی کیفری طرفین شاکی و مشتکی عنه نامیده می شوند شاکی همان شکایت کننده می باشد و مشتکی عنه کسی می باشد که علیه او شکایت طرح می شود و متهم پرونده است اما در دعاوی حقوقی خواهان و خوانده طرفین دعوی می باشند و خواهان دعوی را علیه خوانده مطرح می کند .

5-برای دعوت مشتکی عنه ( متهم )‌  به دادگاه احضاریه به او ابلاغ می شود اما برای دعوت خوانده اخطاریه به او ابلاغ می شود .

6-در دعاوی کیفری اگر مشتکی عنه در جلسه رسیدگی حاضر نشود با حکم جلب به دادگاه برده می شود اما در دعاوی حقوقی عدم حضور خوانده منجر به صدور رای به نفع خواهان می شود .

7-در دعاوی کیفری رضایت شاکی باعث مختومه شدن پرونده نمی شود و جنبه عمومی جرم نیز مورد بررسی قرار می گیرد اما در دعاوی حقوقی با رضایت خواهان پرونده مختومه می شود .

انواع دعاوی کیفری به شرح ذیل می باشند :

1-جرائمی که علیه امنیت داخلی یا خارجی هستند .

2-جرائمی که منافی عفت و اخلاق عمومی هستند .

3-جرائمی که علیه اموال و حقوق مالی اشخاص هستند .

4-جرائمی که علیه حقوق معنوی اشخاص هستند .

5- جرائمی که علیه کیان خانواده هستند .

6-جرائم و تخلفات رانندگی .

7-جرائمی که علیه تمامیت جسمانی اشخاص هستند  .

8-جرائمی که منجر به هتک حرمت منازل و املاک اشخاص هستند .

9-جرائمی که مربوط  به مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی می باشد .

قتل :

یکی از مهم ترین دعاوی کیفری قتل می باشد که در دسته جرائم علیه تمامیت جسمانی اشخاص قرار دارد و به معنای کشتن یک شخص توسط دیگری می باشد .

قتل به دو صورت عمدی و غیر عمدی (‌شبه عمد و خطای محض ) واقع می شود که هر کدام مجازات خود را دارند . برای اینکه یک جرم محقق شود عنصر قانونی ، ‌مادی و معنوی باید محقق شوند .

در قتل عمد قاتل قصد و نیت کشتن شخص را دارد اما در قتل غیرعمدی قاتل قصد کشتن شخص را ندارد اما به دلیل وجود شرایطی شخص به قتل می رسد  و مجازات این دو قتل متفاوت می باشد .

مجازات قتل با توجه به شرایط موجود قصاص و دیه یا تعزیر می باشد .

وکیل کیفری :

در خصوص دعاوی کیفری اولین قدم باید مشورت با یک وکیل پایه یک دادگستری باشد شخصی که در خصوص پرونده های کیفری و روند آن ها تخصص دارد و بهترین راهکارها را به شما ارائه می دهد . وکیل کیفری با بررسی کامل پرونده روند کلی پرونده را برای شما شرح می دهد و اولین قدم را برای شما باز گو می کند با توجه به اینکه کدام طرف (‌شاکی ،‌ مشتکی عنه )‌ می باشید .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با بهترین وکلای کیفری همکاری دارد در این موسسه تعداد زیادی از وکلای دادگستری به فعالیت مشغول می باشند و هر وکیل به صورت تخصصی یک پرونده را از ابتدا تا انتها بررسی و پیگیری می نماید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید