وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی

چه مراحلی باید طی بشود تا به طلاق توافقی برسیم :

ابتدا باید طرفین (زوج و زوجه )با یک دیگر صحبت کنند و به این نتیجه برسند که می خواهند از یک دیگر جدا بشوند .

مرحله دوم که باید انجام بشود این است که یا خودتان شخصا به محل مورد نظر بروید و دادخواست طلاق را صادر بکنید یا مدارک مورد نیاز را نزد یک وکیل طلاق توافقی ببرید تا او با بررسی مدارک پرونده شما را قبول بکند و پیگیر امور شما بشود .

در مرحله سوم زن و مرد باید با حضور در دفتر شخص وکیل دادگستری بر سر موارد مختلف مثل حضانت فرزندان نفقه مهریه و … به توافق برسند و توافقات خودشان را مکتوب بکنند .

در مرحله چهارم یادداشت توافقات حاصل شده می باشد و امضای آن برگه های صورت جلسه که با حضور وکیل دادگستری نوشته شده است .

مرحله پنجم از مراحل انجام طلاق توافقی این است که طرفین یک اجازه به وکیل بدهند تا او تمام مراحل بعدی را بدون نیاز به حضور آنها طی بکند و جلسات مشاوره و … را بدون حضور موکلین خود انجام بدهد تا کار برای موکلین نیز بسیار راحت بشود .

در مرحله ششم زن  حتما باید با مراجعه به  آزمایشگاه برگه گواهی عدم بارداری دریافت کند و تحویل وکیل بدهد .

وکیل طلاف توافقی

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

اسلام راه های مختلفی برای طلاق در نظر گرفته شده است که یکی از آن ها طلاق توافقی می باشد . در دین در طلاق توافقی معمولا طرفین زوج و زوجه نزد یک وکیل طلاق توافقی می روند و مشکلشان را بر طرف می‌کنند تا بتوانند در آینده زندگی بهتری را داشته باشند .

اصولا برای موارد این چنینی مثل طلاق توافقی زوجین باید بر سر یک سری مسائل به توافق برسند و.این مسائل عبارت اند از پرداخت مهریه توسط زوج به زوجه و نفقه زوجه که باید حتما توسط زوج پرداخت بشوند .

حضانت فرزندان که بر عهده چه کسی قرار خواهد گرفت و به چه نحوی خواهد بود ،استرداد جهیزیه این که جهیزیه ای که زوجه به منزل زوج یا مرد آورده است تکلیفش چه می شود .

اگر طرفین قصد و وقت و تایم مورد نظر را برای سپری کردن طلاق توافقی ندارند می توانند وکیل طلاق توافقی بگیرد که پیگیر اموز دادگاهی و … آنها بشود و کار موکلین و طرفین را راحت و به درستی انجام بدهد .

موسسه حقوقی مجد وکیل لرعایا با داشتن وکلای ماهر و کار بلد در زمینه طلاق توافقی بهترین گزینه برای پذیرش پرونده های شما می باشد .

شما با سپردن پرونده طلاق توافقی و گرفتن وکیل طلاق توافقی می توانید خیال خودتان را بابت حق و حقوقتان راحت کنید و با خیال بسیار راحت از نتیجه تا حدود زیادی مطمعن باشید .

با گرفتن وکیل طلاق توافقی دیگر نیاز به رفت و آمد در مسیر دادگاه ندارید و خودتان را از این گونه امور راحت می کنید و تمامی کار ها توسط وکیل انجام می شود

برای این که بتوانیم طلاق توافقی بگیریم باید به ترتیب چه مواردی را رعایت کنیم ؟

موسسه حقوقی مجد وکیل لرعایا با داشتن وکلای ماهر و کار بلد در زمینه طلاق توافقی بهترین گزینه برای پذیرش پرونده های شما می باشد .

شما با سپردن پرونده طلاق توافقی و گرفتن وکیل طلاق توافقی می توانید خیال خودتان را بابت حق و حقوقتان راحت کنید و با خیال بسیار راحت از نتیجه تا حدود زیادی مطمعن باشید .

با گرفتن وکیل طلاق توافقی دیگر نیاز به رفت و آمد در مسیر دادگاه ندارید و خودتان را از این گونه امور راحت می کنید و تمامی کار ها توسط وکیل انجام می شود .

چه مدارکی برای طلاق توافقی لازم می‌باشد که حتما با زوج و زوجه به همراه خودشان داشته باشند تا کار هایشان انجام بشود .

از جمله مدارکی که حتما مورد نیاز می باشد تا کار طرفین انجام بشود :

-اصل سند ازدواج

-اصل شناسنامه طرفین (زوج و زوجه)

-کپی کارت ملی طرفین می باشد

مهریه در طلاق توافقی به چه صورتی پرداخت می شود :

اصولا مهریه مالی است که به عنوان پشتوانه دختر محسوب می شود و به مالی گفته می شود که زوج در هنگام عقد نکاح مکلف به پرداخت آن به زوجه می شود .

طرفین در ضمن طلاق توافقی و به هنگام حضور نزد وکیل طلاق توافقی می توانند توافق کنند که طلاق در صورتی انجام می پذیرد که کل مهریه بخشیده شود زیرا اصولا حق طلاق در قانون ایران با زوج (مرد) می باشد و تا مرد اراده نکند خطبه طلاق جاری نمی‌شود .

پس اینگونه توافق می کنند تا زوج رضایت بدهد .

نفقه یعنی متلی که به زوج‌ پرداخت می شود تا نیازهای  متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسكن اباس اثاثیه منزل  غذا و هزینه های درمانی و بهداشتی و هر آنچه را به صورت عادت یا احتیاج لازمه زندگی وی باشد که میزان نفقه معمولا بر وفق شرایط خانوادگی و جایگاه اجتمایی زن و دختر پرداخت می شود و زوج با دستور دادگاه مکلف به پرداخت نفقه به زوجه خواهد بود .

با وجود این که در قوانین داخلی جمهموری اسلامی توجه بسیاری به پرداخت این مال یعنی نفقه شده است گر چه در قانون مدنی و كیفری ایران نسبت به پرداخت نفقه تاكید بسیاری شده است تا به این وسیله مردان ملزم به پرداخت حق و حقوق شرعی و قانونی همسر خود باشند اما در برخی مواقع به مردان این مجوز داده شده است که این مال را پرداخت نکنند و یکی از مواد قانون مدنی که این نکته را برجسته می کند این است که که بیان می دارد هر گاه زوجه بدون مانع مشروع از انجام تکالیف زوجیت امتناع کند مرد یا زوج این اختیار را دارد که نفقه به او نپردازد و او نیز از پرداخت نفقه خودداری کند .

در اینجا سوالی که پیش می اید این است که آیا اجرت المثل در طلاق توافقی به زن تعلق می گیرد یا نه ؟

اجرت‌المثل در طول شرط مالی ضمن عقد در مورد کارهای زوجه در امر خانه‌داری و بقیه موارد مشابه و نیز در ادامه اجرت‌المسمی می باشد .

به این معنی است که در صورتی که زن در کار های منزل شرط ضمن عقد داشته باشد فرصت به اجرت المثل نمی رسد .

زن در انجام امور منزل نباید به این نیت وارد شود که به صورت رایگان و بدون مزد کار کند و به فعالیت های منزل بپردازد زیرا در این صورت نمی تواند اجرت المثل را از زوج دریافت کند

ارائه دادخواست طلاق نباید از سمت زن باشد و حتما باید از جانب همسر وی باشد زیرا که اگر زوجه درخواست طلاق بکند در این صورت اجرت المثل ایام زوجیت به او تعلق نمی گیرد و از این حق محروم می شود .

در صورتی هم نیز که درخواست طلاق از جانب زوج باشد و به دلیل نافرمانی زوجه از اوامر زوج یا کم کاری در امور منزل باشد یا یا دلیل بیمار بودن زن این درخواست داده سده باشد در این صورت نیز زن از اجرت المثل منع می شود و هیچ گونه مالی به او تعلق نمی گیرد .

برای رسیدن به حق و حقوقتان و گرفتن تمام اموالی که باید به آنها برسید گرفتن وکیل طلاق توافقی از واجبات اونور می باشد تا با مراجعه به او بتوانید به خوبی و با بهترین توافق از حقوقتان دفاع کنید .

موسسه حقوقی مجد وکیل لرعایا با داشتن وکلای ماهر و کار بلد در زمینه طلاق توافقی بهترین گزینه برای پذیرش پرونده های شما می باشد .

شما با سپردن پرونده طلاق توافقی و گرفتن وکیل طلاق توافقی می توانید خیال خودتان را بابت حق و حقوقتان راحت کنید و با خیال بسیار راحت از نتیجه تا حدود زیادی مطمعن باشید .

با گرفتن وکیل طلاق توافقی دیگر نیاز به رفت و آمد در مسیر دادگاه ندارید و خودتان را از این گونه امور راحت می کنید و تمامی کار ها توسط وکیل انجام می شود .

 برای این که در طلاق توافقی و مراحلی که می خواهید برای آن طی بگید حتما از وکیل طلاق توافقی ماهر بهره ببرید تا به مشکل در این زمینه بر نخورید .

از ویژگی هایی که وکیل طلاق توافقی باید دارا باشد این است که عادل باشد و عامیانه به نفع  یک طرف شرایط را نگیرد به طور مثال آن قدر به طرف حقوق مرد نروند که دیگر حقی برای زن باقی نگذارد یا برعکس .

صداقت داشته باشد یعنی این که تمامی موارد را قبل از انجام توافقات به زن و مرد بگوید و آن ها را از آنچه که باید بدانند آگاه کند تا به خوبی بتوانند تصمیم بگیرند

پس با مراجعه به وکیل طلاق توافقی خوب می توانید بهترین تصمیم را در زمینه طلاق خودتان بگیرید وکلای مجموعه مجد وکیل الرعایا با داشتن وکلای ماهر و عادل در این زمینه بهترین گزینه برای پذیرش پرونده های شما عزیزان می باشد .

 

وکیل طلاق توافقی ;از رایج ترین روش های طلاق، طلاق توافقی می باشد. که به وسیله آن زن و شوهر با توجه به شرایط و روابط خانوادگی به این نتیجه می‌رسند که به زندگی زناشویی خود پایان دهند.

در این روش طرفین با حضور در دادگاه مراحل قانونی را طی می نمایند.

همانگونه که در قانون مدنی این مطلب قید شده راه های مختلفی برای طلاق وجود دارد در برخی مواقع نیز طلاق به درخواست زوجه صورت می گیرد مثلا  طلاق خلع طلاق مبارات طلاق به دلیل  عسر و حرج و… .

در بعضی مواقع طلاق به درخواست مرد صورت می گیرد و از آنجایی که در قانون ایران حق طلاق با مرد می باشد نیاز خاصی به آوردن  دلیل طلاق از سوی زوج وجود ندارد .

 در هر یک از موارد بالا و مدل های طلاق مذکور چه به درخواست زن و یا چه به درخواست مرد طلاق صورت بگیرد مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت که کمترین آن طولانی شدن زمان طلاق و یا ایجاد بار حقوقی و تکالیف مالی برای مرد می باشد و مرد باید آن وظایف را انجام دهد .

نیاز به مراجعه متعدد به دادگاه و یا ادارات مانند کلانتری و… و همچنین ارائه مدارک جهت صدور رای طلاق به خصوص در زمانی که زن خواهان طلاق باشدسبب می گردد  که زوج هایی که  تصمیم به جدایی دارند یکی از راه های جلوی پایشان را طلاق توافقی ببینند .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

مزایای طلاق توافقی چه چیز هایی می باشد :

1-توافق راجع به تکلیف مالی و غیر مالی از جمله حضانت فرزندان .

.  2-صرفه جویی در زمان و سرعت بخشیدن در صدور رای

. 3-بدون نیاز به حضور داشتن طرفین در دادگاه خطبه طلاق جاری می شود

 . 4-حذف نام همسر از شناسنامه در صورت عدم رابطه مقاربتی

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با در اختیار داشتن وکلای خبره و ماهر در امر طلاق پیشنهاد ما به شما می باشد .

در داخل موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا کارشناسانی وجود دارند که در ابتدا امر سعی بر برطرف کردن دوستانه موضوع و دلیل اختلاف دارند اما در نهایت اگر این امر محقق نشود پیگیر کار طلاق توافقی شما می شوند .

مراحلی که باید در طلاق توافقی صورت بگیرد به شرح زیر است :

درخواست و ارائه دادخواست طلاق توافقی .

ابتدا فرد باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی رجوع کند  و به طرح دعوی و دادخواست مورد نظر را به دادگاه صلاحیت دار در پرونده ارائه کند  به این صورت که زوجین باید به دفاتر ذکر شده در فوق بروند  و اقدام به طرح دادخواست طلاق توافقی در دادگاه خانواده محل سکونت خود نمایند در برخی شهرستان های کوچک که دادگاه خانواده در آن جا نمی باشد و باید به دادگاه عمومی آنجا مراجعه کند و دادخواست خود را در آن محل ارائه کند .

مرحله دوم مراجعه افراد به مراکز مشاوره خانه بهزیستی می باشد .

در سال های گذشته به دلیل افزایش طلاق قوه قضاییه برای آنکه از آمار طلاق کم‌کند و برای آنکه از تعداد آن کاسته شود زوج هایی را که قصد طلاق توافقی داشتند  جهت مشاوره خانواده به مراکز مشاوره خانه بهزیستی ارجاع می دهد و آن ها را موظف می کند قبل از هر اقدامی با یک مشاور خانواده صحبت کنند و مشکلات خودشان را در میان بگذارند در این مدت طرفین (زوج و زوجه)حداقل باید پنج مرتبه نزد مشاور خانواده بروند و با او صحبت کنند . 

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با در دست داشتن وکلای متخصص در امور طلاق توافقی بهترین گزینه برای پذیرش پرونده های شماست .

مرحله سوم نوشتن برگه ای تحت عنوان طلاق توافقی می باشد .

توافقنامه طلاق توافقی یکی از مهم‌ترین اسنادی می باشد  که باید در زمان رسیدگی به دادگاه خانواده ارائه شود توافق نامه طلاق که برای طلاق توافقی صادر می شود ، سندی می باشد که در آن نسبت به تمام حقوق مالی و غیر مالی مانند :حضانت فرزند اجرت المثل ایام زوجیت توافقنامه طلاق توافقی یکی از مهم‌ترین مدارکی است که باید در زمان رسیدگی به دادگاه خانواده ارائه شود توافق نامه طلاق ،سندی می باشد که در آن نسبت به تمام حقوق مالی و غیر مالی مانند :حضانت فرزند،نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت و مهریه و … تصمیم گیری و توافق شده و این توافق را در قالب سند امضا شده به دادگاه ارائه می شود یکی از پیچیده ترین مراحل طلاق توافقی تنظیم توافقنامه طلاق است که حتما باید توسط یک وکیل طلاق توافقی نوشته شود زیرا که امری تخصصی به حساب می آید و طرفین باید موارد اصلی مد نظر خودشان را در آن قید کنند مانند مهریه و …تصمیمات  و توافقات طرفین در قالب توافق امضا شده و به دادگاه ارائه می گردد  یکی از پیچیده ترین مراحل طلاق توافقی تنظیم توافقنامه طلاق است که عدم دقت در آن خسارات جبران ناپذیری را برای طرفین به همراه خواهد داشت .

مرحله چهارم از مراحل طلاق توافقی ارجاع به پزشکی قانونی می باشد .

یکی دیگر از مدارکی که باید به دادگاه بدهیم گواهی عدم بارداری زوجه می باشد به این صورت که دادگاه نامه ای برای انجام آزمایش و صدور گواهی عدم بارداری صادر کرده و زوجه را به پزشکی قانونی ارجاع می دهد در آنجا زوجه تحت معاینه پزشک متخصص قرار گرفته و از علائم خودش برای او می گوید تا پزشک با شرح حال بیمار و معاینات تخصصی از عدم بارداری یا بارداری مطلع شود .

از دیگر مواردی که طرفین به پزشکی قانونی مراجعه می کنند زمانی است که زوج و زوجه ادعا می کنند که مقاربتی نداشته اند در این گونه موارد علاوه بر گواهی عدم بارداری گواهی وجود بکارت نیز از طرف پزشکی قانونی صادر می شود اگر طرفین این گواهی سالم بودن پرده بکارت را همراه داشته باشند می توانند در دادگاه اسم یک دیگر را نیز از شناسنامه پاک کنند تا در آینده به مشکلات و عواقب ازدواج دوم دچار نشوند .

وکیل طلاق توافقی  به اموری می پردازد که معمولا دو طرف ماجرا به یک هماهنگی و ایده مشترک برسند تا بتوانند به راحتی و با رضایت و توافق از یک دیگر جدا شوند .

معمولا رشته دانشگاهی وکیل طلاق توافقی رشته خانواده می باشد تا بتواند به خوبی از مسائل و امور مربوط  به خانواده در حقوق اطلاع کسب کند .

قانون مدنی ما مواد بی شماری در رابطه با طلاق و ازدواج و مهریه و مسائل این چنینی دارد که وکیل خانواده و وکیل طلاق توافقی با در نظر گرفتن آنها می‌تواند از حقوق موکل خود دفاع کند .

برای آنکه امکان رجوع به مابذل از زوجه گرفته شود به طوری که دیگر نتوانند مهریه بخشیده شده خود را دریافت کند باید ضمن توافقنامه طلاق و به خصوص در رای دادگاه درج شود که حق رجوع به مابذل از زوجه گرفته می شود  و این حق از زن ساقط می گردد .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

مرحله پنجم از مراحل طلاق توافقی ارجاع پرونده به دادگاه می باشد .

اگر طرفین با رفتن تمامی مراحل قبلی باز هم تقاضای طلاق بکنند مرکز مشاوره بهزیستی گواهی عدم سازش صادر می کند و پرونده طلاق را به دادگاه صالح ارجاع می کند در دادگاه نامبرده طرفین با در اختیار داشتن مدارک لازم در موعد مقرر طلاقشان جاری می شود و از یک دیگر جدا می گردند .

قاضی با بررسی مدارک و اسناد و شواهد حکم طلاق توافقی و عدم سازش شما را می دهد اما در نظر داشته باشید که چنانچه زوجین در دادگاه مرتکب به خطایی شوند که نشانگر عدم توافق آنها برای هر یک از حقوق قانونی دو طرف  باشد طلاق از حالت توافقی بیرون می آید  و دادگاه رای طلاق را صادر نمی کند .    

مرحله ششم اسقاط حق تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی است .

یکی ازاساسی ترین مسائل که حائز اهمیت است این است  که جهت تسریع امور و صدور و اجرای هر چه سریع‌تر رای طلاق توافقی اسقاط حق تجدیدنظرخواهی و یا فرجام خواهی در رای دادگاه ذکر گردد  اگر این حقوق از طرفین گرفته نشود جهت اجرای رای طلاق و ثبت رسمی طلاق باید تا انقضای مهلت های قانونی جهت تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی صبر کرد که در این صورت طلاق را حداقل ۲۰ روز به تاخیر می‌اندازد که در طلاق توافقی برای طرفین مهم می باشد .

نکته بعدی :

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که چنانچه در صدور رای طلاق توافقی توسط دادگاه توجه نشود ممکن است زن بعد از طلاق این امکان را داشته باشد  بر خلاف توافق تمام مهریه خود را از زوج  طلب کند .

مورد بعدی باید در نظر داشت  

پس از صدور گواهی عدم امکان سازش و رای طلاق توسط دادگاه ،زوجین باید در مهلت قانونی به دفاتر طلاق بروند صیغه طلاق در این دفاتر  جاری می شود و ضمن ثبت رسمی طلاق در دفاتر قانونی سند طلاق نامه نیز صادر می شود .

معمولاً طلاق توافقی به این صورت است که زن بخشی از مهریه و حقوق مالی خود را به مرد می دهد  و در ازای آن شوهر به طلاق رضایت می دهد اما اگر بخشیدن مهریه و یا حقوق مالی دیگر به طور دقیق و قانونی انجام نشود زن می تواند تا مدت معینی بعد از صدور حکم طلاق نیز از بخشش خود رجوع کرده و مهریه را از شوهر سابقه خود دریافت کند که به این موضوع در قانون رجوع به مابذل گفته می شود .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با داشتن وکلای متخصص در زمینه خانواده و طلاق توافقی این امکان را به شما می دهد که بدون هیچ درد سر و مشکلی طلاق خود را بگیرید .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با میانجی گری بین زن و مرد جانب عدالت را رعایت کرده و کمک زیادی به شما می کند .

طلاق به صورت کلی به دو شکل بررسی می شود :

در طلاق رجعی زوج  در مدت عده حق رجوع یا بازگشت دارد  و اگر در این مدت برگردد رابطه زوجیت بین زوجین مجدد برقرار  می‌شود و برای این امر نیاز به هیچ اقدامی نیست اما در طلاق بائن شوهر از حق رجوع منع شده است  و رابطه زوجیت بعد از خطبه طلاق به طور کامل قطع می‌شود علت پیش‌بینی چنین حالتی در قانون کراهت میان زوجین در طلاق بائن است طلاق خلع نیز یک نوع طلاق بائن است که با کراهت زوجه از زوج محقق می‌شود .

 طلاق خلع که در ماده ۱۱۴۶ قانون مدنی ذکر شده است  طلاقی است که در آن زن به دلیل کراهت از شوهر خود در مقابل پرداخت مالی به او یا بخشیدن مهریه طلاق می‌گیرد این مال ممکن است عین مهر یا معادل مالی آن  و یا بیشتر یا کمتر از مهریه باشد به مالی که زوجه به زوج می‌بخشد فدیه می گویند  و می‌تواند دین، منفعت یا عین باش و زوج می تواند با دادن مالی و یا به طور کلی با گرفتن رضایت زوج طلاق بگیرد طلاق توافقی نیز شباهت هایی به طلاق خلع دارد زیرا که زن با دادن مالی طلاق خود را از زوج  می‌گیرد و رابطه روحیت را قطع می کند .

-مدارک لازم برای طلاق توافقی :

برای طلاق توافقی علاوه بر دادخواست طلاق باید برخی مدارک در زمان طرح دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی به این دفاتر تحویل داده شود که این مدارک عبارتند از::

  اصل عقدنامه یا رونوشت تهیه شده در دفتر ازدواج

  اصل کارت ملی

  اصل شناسنامه

مدارک دیگری که پس از طرح دادخواست باید فراهم شده و به دادگاه تحویل داده شود در غیر این صورت رایی از طرف دادگاه  صادر نخواهد شد که از جمله آن مدارک می شود به :

  -گواهی عدم بارداری

  -گواهی عدم امکان سازش

  -گواهی بکارت(در صورت عدم نزدیکی)

  -توافقنامه طلاق توافقی

شما با داشتن یک وکیل طلاق توافقی خوب و در اختیار داشتن این مدارک می توانید به راحتی اقدام به طلاق بکنید .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

صحبت پایانی این که به طور کلی لازم است در تمامی امور حقوقی خود از فرد متخصص در این زمینه استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید و بتوانید از حقوق خود دفاع کنید مسئله طلاق توافقی نیز به همین گونه است که شما می توانید با مراجعه به وکیل طلاق توافقی به سادگی و با میانجیگری یک وکیل متخصص مشکلتان را بر طرف کنید .

موسسه حقی مجد وکیل الرعایا با استفاده از وکلای عادل و کار بلد در زمینه طلاق توافقی و با تخصص و تبحر در این موضوع مشکل شما را به ساده ترین روش ممکن بر طرف می‌کند .

اگر طلاق زوجین به صورت توافقی انجام شود و با رضایت طرفین این کار صورت گیرد و تمامی مراحل بر عهده وکیل قرار گیرد چرا که وکیل بر تمامی نکات و قوانین طلاق توافقی آگاه است و طبق قانون توافق می‌نماید و رضایت طرفین را جلب می کند.
در چنین شرایطی بهتر است که در این مسیر از یک وکیل خانواده کمک بگیرند. راهنمایی از وکیل خانواده مزایای بسیار زیادی به همراه دارد از جمله این که دیگر لازم نیست در جلسات دادگاه شرکت کنید.


همچنین در این صورت خواسته موکل به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان به سر انجام می رسد.
بنابراین چنانچه زن و شوهر با رضایت و توافق با یکدیگر، خواستار جدایی از هم باشند باید مطابق با قوانین طلاق توافقی میان آنها صورت پذیرد .
در این مورد زوجین حتما باید در خصوص همه مسائل فرعی و اصلی با یک دیگر توافق نمایند و بعد از تایید توافقات آن‌ها توسط دادگاه، رای طلاق توافقی تحت عنوان گواهی عدم امکان سازش صادر می گردد.
یکی از مشکلات و سختی های طلاق توافقی مشاوره اجباری است. اشخاص اصولا به وکیل پایه یک دادگستری یا کارشناس حقوق جهت اخذ مشاوره مراجعه می کنند و در نهایت که تصمیم بر طلاق گرفته شد ،توسط وکیل اقدام به ارائه دادخواست طلاق می کنند و وکیل هر دو طرف می تواند چنانچه رضایت طرفین جلب شد اقدام به ارائه دادخواست طلاق به صورت توافقی نماید و چنانچه توافقی جهت دریافت ،بخشش حق و حقوق از جمله مهریه ، نفقه و اجرت المثل … و مسائل دیگر حاصل نشد از طریق دادگاه دعوای طلاق را تقاضا کند و مراحل طلاق را به صورت دقیق انجام دهد و نهایتا به اخذ رای منجر خواهد شد. 

چنانچه اشخاص در مورد موضوع و توافقات خود در خصوص طلاق توافقی دچار اختلاف و مشکل شوند در ادامه نیازمند مشاور مجرب و وکیل پایه دادگستری آگاه خواهند شد. وکلا تمام سعی و تلاششان بر این خواهد بود که با ارائه مشاوره و ذکر مطالب مهم و کاربردی به مراجعین و موکلین خود به صورت کامل ،آنها را راهنمایی کنند تا نتیجه مطلوب و رای دلخواه افراد از طریق انجام و طی مراحل قانونی به صورت صحیح در تمامی دعاوی ، به دست آید.

Agreed Divorce Lawyer

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل طلاق توافقی،وکیل نفقه ،وکیل سرپرستی و… و یا مشاوره با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

مشاوره اجباری


مشاوره اجباری: با توجه به آخرین تغییرات موجود در استان تهران و بسیاری از استان های کشور، اولین اقدام طلاق توافقی مراجعه به سامانه نوبت دهی طلاق و ثبت اطلاعات زوجین در این سامانه است.

بعد از آن  زوجین باید به مراکز غربال گری و مشاوره خانواده مراجعه نموده و پس از انجام مشاوره ‌های لازم، گواهی عدم انصراف از طلاق را دریافت نمایند.
مرحله بعد تقدیم دادخواست می باشد : دومین گام برای انجام طلاق توافقی، تقدیم دادخواست طلاق به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.
به همین منظور، زوجین یا وکلای ایشان باید به همراه مدارکی از قبیل شناسنامه، کارت ملی و عقدنامه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و دادخواست خود را تقدیم نمایند.

سومین مرحله تعیین وقت دادرسی است : پس از تقدیم دادخواست طلاق توافقی، باید منتظر تعیین وقت حضور در دادگاه خانواده جهت رسیدگی به موضوع باشید.

تعیین وقت رسیدگی، به وسیله ابلاغ الکترونیکی در سامانه ثنا به اطلاع زوجین می رسد، همچنین صدور ابلاغیه بوسیله ارسال پیامک‌هایی به اطلاع زوجین خواهد رسید.

حضور در جلسه دادگاه: اقدام بعدی، حضور زوجین یا وکلای ایشان در دادگاه خانواده به همراه مدارک لازم است.

مشاوره در دادگاه

مشاوره در دادگاه: در این زمان پس از پرداخت هزینه مشاوره، زوجین یا وکلای آن‌ها به واحد مشاوره مستقر در دادگاه خانواده مراجعه می‌نمایند

و مشاور خانواده با طرفین مذاکره و در ابتدا سعی در مصالحه و سازش می کند.

و در صورت موثر واقع نشدن، مشاورین خانواده با ذکر دلایل نسبت به مصلحت یا عدم مصلحت زوجین در خصوص تفریق و جدایی، اظهار نظر می‌نمایند.
سپس توافقنامه توسط مشاور خانواده تکمیل و به امضاء وی و طرفین می‌رسد و به زوجین یا وکلای آن‌ها تحویل داده می‌شود تا جهت صدور گواهی عدم امکان سازش به دادگاه ارائه نمایند.

احراز باردار بودن یا نبودن زوجه: احراز بارداری یا عدم بارداری زوجه از سوی دادگاه جهت صدور گواهی عدم امکان سازش الزامی است

و برای این منظور سه راه اقرار زوجه، مراجعه به آزمایشگاه و اتفاق نظر زوجین بر وجود جنین وجود دارد.

حضور مجدد در دادگاه:

پس از اقدامات پیش گفته،زوجین یا وکلای آن‌ها به دادگاه خانواده مراجعه خواهند نمود

و دادگاه با احراز علقه زوجیت و با توجه به مواردی همچون نظریه مشاور، محتویات پرونده و توافقات زوجین اقدام به صدور رای که همان گواهی عدم امکان سازش است، می‌نماید.

مراجعه به دفتر طلاق:

پس از صدور گواهی عدم امکان سازش از سوی دادگاه، زوجین یا وکلای آن‌ها سه ماه فرصت دارند تا با در دست داشتن گواهی عدم امکان سازش و مدارک لازم دیگر، به دفتر طلاق مراجعه نمایند

و با جاری شدن صیغه طلاق و ثبت آن، مراحل طلاق توافقی به اتمام می‌رسد.

اما ممکن است برای رسیدن به خواسته طلاق توافقی، طرفین مجبور به تحمل مدت زمانی طولانی بشوند.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

اما راه حل چیست ؟


راه حل انتخاب بهترین و متخصص ترین وکیل است

در موسسه مجلس وکیل الرعایا افراد می توانند به راحتی از تجربیات و همراهی مجربترین وکلا در زمینه های مختلف بهره مند بشوند و در کوتاه ترین زمان ممکن به خواسته خود برسند .
در صورت نیاز از طریق راه های ارتباطی با موسسه حقوقی مجد وکیل رعایا تماس حاصل فرمایید.

طلاق توافقی در واقع همان طلاق خلع می باشد که قانون گذار در قانون مدنی به آن اشاره کرده است

همان طور که در قانون این مطلب اورده شده است  طرق مختلفی برای طلاق وجود دارد در برخی مواقع نیز طلاق به درخواست زوجه صورت می گیرد مثلا  طلاق خلع طلاق مبارات طلاق به دلیل  عسر و حرج و… .

در بعضی مواقع طلاق به درخواست زوج  صورت می گیرد و از آنجایی که در قانون ایران حق طلاق با مرد می باشد نیاز خاصی به آوردن  دلیل طلاق از سوی زوج وجود ندارد .

 در هر یک از موارد بالا و مدل های طلاق مذکور چه به درخواست زن و یا چه به درخواست مرد طلاق صورت بگیرد مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت که کمترین آن طولانی شدن زمان طلاق و یا ایجاد بار حقوقی و تکالیف مالی برای مرد می باشد و مرد باید آن وظایف را انجام دهد .

نیاز به مراجعه متعدد به دادگاه و یا ادارات مانند کلانتری و… و همچنین ارائه مدارک جهت صدور رای طلاق به خصوص در زمانی که زن خواهان طلاق باشدسبب می گردد  که زوج هایی که  تصمیم به جدایی دارند یکی از راه های جلوی پایشان را طلاق توافقی ببینند .

مزایای طلاق توافقی چه چیز هایی می باشد :

 -حذف نام همسر از شناسنامه در صورت عدم رابطه مقاربتی

توافق راجع به تکالیف مالی و غیرمالی از جمله سرپرستی  فرزندان،مهریه و…

  -کاهش مدت تایم طلاق و روند دادرسی

-بدون نیاز به حضور داشتن طرفین در دادگاه خطبه طلاق جاری می شود

شرایط طلاق توافقی به چه صورت می باشد :

در حال حاضر به جهت دشواری  هایی که شرایط طلاق توافقی پیدا کرده است در صورت اصرار زوجین به انجام طلاق توافقی و انجام گرفتن آن در تایم کمتر  و طلاق سریع ، بهتر است که طرفین  انجام  پرونده و تشریفات طلاق توافقی را به یک و یا دو وکیل طلاق  توافقی بسپارند در غیر این صورت و در صورتی که خودشان شخصاً و بدون وکیل قصد طی مراحل را داشته باشند باید بدانند که روند  طلاق توافقی حدود دو  ماه و یا حتی بیشتر زمان میبرد این مدت زمان برای زمانی که طلاق توافقی توسط یک یا دو وکیل کم تجربه و یا بیرتجربه هم انجام مثبگیرد متصور است .

لازم نیست برای انجام طلاق توافقی حتما دو وکیل حضور داشته باشند و هر دو زوجه و زوج وکیل داشته باشند گاهی به دلایل مختلف یکی از زوجین اصرار داشته و تصمیم می گیرد که برای انجام تشریفات طلاق توافقی وکیل داشته باشد و کار خود را به یک وکیل باتجربه و متخصص طلاق توافقی بسپارد و طرف دیگر به جای اینکه کار طلاق را به یک وکیل دادگستری واگذار کند ترجیح می دهد خود در روند  طلاق توافقی که شامل از ثبت دادخواست طلاق یا پیگیری آن در دادگاه و شرکت در جلسه رسیدگی و یا اجرای صیغه طلاق توافقی در دفترخانه طلاق حضور داشته باشد .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با در اختیار داشتن وکلای خبره و ماهر در امر طلاق توافقی پیشنهاد ما به شما می باشد .

در داخل موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا کارشناسانی وجود دارند که در ابتدا امر سعی بر برطرف کردن دوستانه موضوع و دلیل اختلاف دارند اما در نهایت اگر این کار امکان پذیر نباشد  پیگیر کار طلاق توافقی شما می شوند .

مراحلی که باید در طلاق توافقی صورت بگیرد به شرح زیر است :

در مرحله نخست درخواست و ارائه دادخواست طلاق توافقی

1-ابتدا فرد باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی رجوع کند  و به طرح دعوی و دادخواست مورد نظر را به دادگاه صلاحیت دار در پرونده ارائه کند  به این صورت که زوجین باید به دفاتر گفته شده در فوق بروند و اقدام به طرح دادخواست طلاق توافقی در دادگاه خانواده محل سکونت خود نمایند در بعضی شهرستان های کوچک که دادگاه خانواده در آن جا نمی باشد و باید به دادگاه عمومی آنجا مراجعه کند و دادخواست خود را در آن محل ارائه کند .

2-مرحله بعدی مراجعه افراد به مراکز مشاوره خانه بهزیستی می باشد .

در سال های گذشته به دلیل افزایش طلاق توافقی قوه قضاییه برای آنکه از آمار طلاق را کم‌ کند و برای آنکه از تعداد آن کاسته شود زوج هایی را که قصد طلاق توافقی داشتند  جهت مشاوره خانواده به مراکز مشاوره خانه بهزیستی ارجاع می دهد و آن ها را موظف می کند قبل از هر اقدامی با یک مشاور خانواده صحبت کنند و مشکلات خودشان را در میان بگذارند در این مدت طرفین (زوج و زوجه)حداقل باید پنج مرتبه نزد مشاور خانواده بروند و با او صحبت کنند . 

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با استفاده از وکلای برتر در زمینه طلاق توافقی بهترین گزینه برای قبول پرونده های شما می باشد

3-مرحله سوم نوشتن برگه ای تحت عنوان طلاق توافقی می باشد.

توافقنامه طلاق توافقی یکی از مهم‌ترین برگه ها و اسنادی می باشد  که باید در زمان رسیدگی به دادگاه خانواده داده شود توافق نامه و تفاهم نامه طلاق که صدور آن برای طلاق توافقی واجب است  سندی می باشد که در آن نسبت به تمام حقوق مالی و غیر مالی مانند :حضانت فرزند اجرت المثل ایام زوجیت توافقنامه طلاق توافقی یکی از مهم‌ترین مدارکی است که باید در زمان رسیدگی به دادگاه خانواده داده می شود توافق نامه طلاق ،سندی می باشد که در آن نسبت به تمام حقوق مالی و غیر مالی مانند :حضانت فرزند،نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت و مهریه و … تصمیم گیری و توافق شده و این توافق را در قالب سند امضا شده به دادگاه ارائه می شود یکی از پیچیده ترین مراحل طلاق توافقی تنظیم توافقنامه طلاق است که حتما باید توسط یک وکیل طلاق توافقی یادداشت شود زیرااین عمل بسیار حساس می باشد و دارای ریزه کاری است  و طرفین باید موارد اصلی مد نظر خودشان را در آن قید کنند مانند مهریه و …تصمیمات  و توافقات طرفین در قالب توافق امضا شده و به دادگاه ارائه می گردد  یکی از پیچیده ترین مراحل طلاق توافقی تنظیم توافقنامه طلاق است که اگر در نوشتن آن دقت نشود خسارات بی شماری به فرد وارد می شود .

4-مرحله چهارم از مراحل طلاق توافقی ارجاع به پزشکی قانونی می باشد .

5-یکی دیگر از مدارکی که باید به دادگاه بدهیم گواهی عدم بارداری زوجه می باشد به این صورت که دادگاه نامه ای برای انجام آزمایش و صدور گواهی عدم بارداری صادر کرده و زوجه را به پزشکی قانونی ارجاع می دهد در آنجا زوجه تحت معاینه پزشک متخصص قرار گرفته و از علائم خودش برای او می گوید تا پزشک با شرح حال بیمار و معاینات تخصصی از عدم بارداری یا بارداری مطلع شود .

6-از دیگر مواردی که طرفین به پزشکی قانونی مراجعه می کنند زمانی است که زوج و زوجه ادعا می کنند که نزدیکی  نداشته اند در این گونه موارد علاوه بر گواهی عدم بارداری گواهی وجود بکارت نیز از طرف پزشکی قانونی صادر می شود اگر طرفین این گواهی سالم بودن پرده بکارت را همراه داشته باشند می توانند در دادگاه اسم یک دیگر را نیز از شناسنامه حذف کنند تا در آینده و برای ازدواج بعدی به مشکلی بر نخورند .

به طور کلی طلاق به دو شکل می باشد :

 بائن و رجعی ؛ در طلاق بائن، زوج در زمان عده حق بازگشت ندارد و در طلاق رجعی زوج در زمان عده حق رجوع دارد و اگر در زمان عده زن مرتکب زنا شود،گ تا ابد به همسر خود نامحرم خواهد بود همچنین در زمان عده باید نفقه به زوجه پرداخت شود و اگر یکی از زوجین فوت کند  طرف دیگر از شخص مقابل ارث می برد در بین  طلاق از جانب زوج ، طلاق از جانب زوجه و طلاق توافقی، راحت  ترین و ارزان ترین طلاق، طلاق توافقی می باشد .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با در اختیار داشتن وکلای ماهر و دلسوز بهترین گزینه برای پرونده های شما می باشد .

طلاق توافقی وقتی که بین آنها به جدایی تصمیم گرفتند،  هزینه طلاق توافقی می‌شود. این مدل از طلاق از مطالب راحت‌تر است که دو طرف در برابر کلیه حقوق نظیر جهیزیه،  مهریه،  نفقه و غیره با هم دیگر به نظرم و تفاهم مشترک  خواهند رسید .

-در بحث مهریه در طلاق توافقی

مهریه در طلاق توافقی یکی از مهم ترینمیائل است  حتماً در وقت طلاق توافقی نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشند و در مورد این مورد به توافق  برسند مطابق قانون،  مهریه در طلاق توافقی می تواند توسط زوجه به طور کامل دریافت شود هم می‌توانند به صورت تمام بخشیده شود و می‌تواند بخشی از آن پرداخته و بخشی از آن هم بخشیده شود پس همان گونه که مشخص است معلوم کردن مهریه خانم در بخشنامه جدید طلاق توافقی با مسئولیت طرفین  است و قادرند هر توافقی جهت مهریه انجام دهند .

طلاق به صورت کلی امر بسیارحساس و سختی است به خصوص در زمانی که در این بین فرزندی هم وجود داشته باشد

به دلیل آن که بیش ترین آسیب متوجه آن ها می شود .

طلاق از نظر اسلام امری منفور و مبغوض است و ثابت شده است که به دلیل طبیعت زن و مرد راه طلاق نباید به طور مطلق بسته باشد بلکه در جایی که امکان ادامه زندگی نیست و راهی جز این وجود ندارد طرفین باید رو به این گزینه بیاورند

طلاق توافقی دارای هزینه های مختلفی می باشد که از جمله آن ها می شود به هزینه مشاوره ،دادخواست و غیره اشاره کرد :

-هزینه جلسه های مشاوره اجباری برای هرجلسه جمعاً حدود ۱۰۹ هزار تومان است که باید توسط طرفین داده شود

-هزینه ثبت دادخواست طلا توافقی بدون وکیل حدود ۲۰۰هزار تومان می باشد (بجز هزینه مشاوره )

زمانی که طلاق از نوع توافقی باشد یعنی زوجین هر دو متقاضی طلاق و جدایی هستند بنابراین این هزینه بر عهده هردو آن‌هاست ولی چنانچه یک نفر بخواهد دادخواست بدهد چه مرد باشد و چه زن پرداخت هزینه دادرسی به عهده او می باشد و هزینه های ثبت دادخواست به ازای هر برگ دو هزارتومان و هزینه کپی برگ های پیوست و اوراق پرونده پنج هزار تومان می باشد و هزینه تطبیق با اصل هم برای هربرگ هزارو پانصد تومان می باشد .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

-راه های پیشگیری از طلاق توافقی :

ترجیح مسائل خانواده بر مصالح فردی در طلاق توافقی

اگر زن و مردی پس از ازدواج به عللی زوج خویش را مطابق با معیارهای خویش نیافتند و با وجود میل باطنی خویش در حفظ این رابطه کوشیدند، خداوند دریچه ای از خیرات و برکات به سوی آنان می گشاید .

مدارا و سازش

یکی از ویژگی هایی که در تحقق سازگاری نقش بسیار مهمی  دارد مدرا است رمز موفقیت مرد برای زندگی بهتر مدارا و سازش با مشکلات خانوادگی است و داشتن چنین ویژگی نشانه ایمان اوست در روایت از امیرالمومنین (علیه السلام) «فداروهن علی کل حال واحسنوا»با زنان در همه حال مدارا کنید خوش زبان و نرم خو باشید و در تمام امور نیکی نمایید .

بخشش و گذشت

وقتی اختلاف بین زوجین بوجود می آید و آن دو در آستانه طلاق قرار می گیرند بیشترین سفارش اسلام گذشت هریک از زن و شوهر در لغزش ها ، کج خلقی ها و اشتباهات دیگری است زیراچنانچه در این باره سختگیری کنند و از اشتباه هم چشم نپوشند زندگی یا بکام آنان تلخ می شود یا آن را ازدست می دهند ..

تقوا و اخلاق مداری

از برترین  اصول موفقیت زن و مرد در زندگی مشترک  توجه به مسائل عاطفی طرف مقابل  است  این امر نیز به دست نمیاید مگر با خوش اخلاقی و مهرورزی به همسر و فرزندان اما اگر هردو یا یکی از آنان بد اخلاق باشد زندگی رنگ جدایی به خود می گیرد طبق آمار های موجود کم رنگ شدن اعتقادات مذهبی و عدم پایبندی بایست های اخلاقی عامل مهم جدایی است اما دینداری سبب می شود طلاق کاهش یابد .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با تجربه کاری چندین ساله در امر وکالت و مسائل حقوقی و با داشتن وکلای دلسوز و حرفه ای در امر طلاق توافقی و مسائل خانواده بهترین گزینه برای پذیرش و قبول پرونده های شما می باشد .

شما میتوانید با گرفتن وکیل دادگستری امورات دادگاه را به خیال اسوده به او بسپارید و تا حدودی خیال خودتان را از بابت نتیجه راحت کنید .

سخن پایانی این که در رویه دادگاه به علت آن که اکثریت افراد اطلاعات کافی در این زمینه ندارند استفاده کردن از وکیل پایه یک دادگستری کمک شایانی به حضور نتیجه می کند .

 

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] وکیل طلاق توافقی ;از رایج ترین روش های طلاق، طلاق توافقی می باشد. که به وسیله آن زن و شوهر با توجه به شرایط و روابط خانوادگی به این نتیجه می‌رسند که به زندگی زناشویی خود پایان دهند. […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید