وکیل حقوقی در غرب تهران

وکیل حقوقی در غرب تهران

وکیل حقوقی در غرب تهران : امروزه به دلیل وجود وکلای متخصص و با دانش بالا ، دغدغه اشخاص نسبت به انجام مراحل دعاوی های خود کمتر شده است زیرا چنانچه اشخاص در حوزه حقوقی ، کیفری ، ملکی و… دعاوی مختلف را دارا باشند ، می توانند با منعقد نمودن عقد وکالت پرونده های مطروحه خود را به وکیل پایه یک دادگستری بسپارند تا وکیل با دانش و اطلاعات حقوقی خود ، تمامی مراحل پرونده را با در نظر گرفتن مدارک و مستندات موجود پیش ببرد و از آنجایی وکلای پایه یک دادگستری اطلاعات فراتری نسبت به تمامی اشخاص دارند می توانند تمام روند پرونده را در نظر گرفته و اقدامات لازم را انجام دهند .

از جمله اقداماتی که یک وکیل پایه یک دادگستری می تواند برای شخصی که دارای پرونده می باشد و به وی مراجعه کرده و با او عقد وکالت منعقد نموده است ، انجام دهد ؛ می توان به خدماتی همچون تنظیم اظهارنامه ، دادخواست و شکواییه ، تنظیم لایحه و انجام دفاعیات مورد نیاز و مکفی ، حضور در جلسات رسیدگی و همچنین برگزاری جلسه و ارائه گزارش پرونده و اقدامات انجام شده توسط وکیل ، اشاره نمود .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل حقوقی و وکیل کیفری با موسسه حقوقی مجد در ارتباط باشید

تماس با ما

02177728932-02177886437

وکیل حقوقی شخصی تلقی می گردد که از جانب موکل اجازه انجام امور در خصوص مسائل حقوقی، در مراجع قضایی یا غیر قضایی را داشته باشد و دارای اطلاعات حقوقی باشد . در این عقد وکالتی که بین آنها منعقد شده است ، وکیل حقوقی نسبت به احقاق حقوق موکلش در خصوص با  موضوع مطروحه در مراجع قضایی و غیر قضایی مطابق با  حدود اختیاراتش که از جانب مول به وی تفویض شده است ، انجام وظیفه می نماید .

وکلای دارای تقسیم بندی می باشند که به قرار ذیل می باشد :

۱- وکیل انتخابی

۲- وکیل تسخیری

۳- وکیل معاضدتی

۴- وکیل اتفاقی

۵- وکیل یا نماینده حقوقی ادارات

وکیل انتخابی

وکیل انتخابی بدین شرح می باشد که هرشخصی با اراده و با تمایل خویش ، می تواند شخصی را به عنوان وکیل انتخاب  کند ( این شخص دارای سواد حقوقی بوده است ) . این وکلا اصولا وکلای رسمی می باشند که شخص از طریق موسسات حقوقی یا دفاتر وکالت یا مراکز دیگر ، شخصی را به عنوان وکیل برای انجام کارهای مورد نظر خود ، مانند مراجعه به ادارات یا شهرداری یا فروش اموال انتخاب خواهد کرد . و همچنین این امکان برای اشخاص وجود دارد که وکلای دادگستری باشند تا در مراجع قضایی و همچنین از جمله شعبه حل اختلاف و مراجع انتظامی ، به نیابت از موکل خویش جهت احقاق حقوق موکل خود اقدامات لازم را انجام دهد .

وکیل تسخیری

وکیل تسخیری وکیلی تلقی می شود که دادگاه جهت کمک به برخی از اشخاص بی بضاعت در رابطه با دعاوی مربوط به جرائم کیفری که دارای حساسیت و اهمیت بالایی می باشند همچون قتل و مانند آن، به دلیل دفاع از حقوق آن ها انتخاب می نماید که حق الوکاله آنها به صورت رایگان می باشد و مبلغی تحت عنوان حق الوکاله به آنها تعلق نمی گیرد.

وکیل معاضدتی

وکیل معاضدتی، به وکیلی گفته می شود که دادگاه در صورت درخواست اشخاص بی بضاعت، با احراز عدم توانایی مالی اشخاص جهت داشتن وکیل دادگستری، برای وی انتخاب می نمایند. بدین شکل می باشد که در صورت احراز عدم توانایی مالی شخص و درخواست وی از دادگاه برای داشتن وکیل ، دادگاه از طریق کانون وکلا و یا مشاوران و وکلای قوه قضاییه ، وکیلی را برای شخص که تقاضای وکیل نموده  انتخاب می نماید تا وکلا از طریق اطلاعات حقوقی که دارند و تجربه هایی که تا کنون کسب نموده اند ، از حقوق موکلین خود دفاع نمایند تا حق شخصی با توجه به عدم توانایی مالی که دارد ضایع نگردد و در حق وی اجحاف نشود .

*حق الوکاله وکیل معاضدتی رایگان می باشد به این شکل که هیچ مبلغی به عنوان حق الوکاله یا حق الزحمه به وکیل پرداخت نمی گردد.

وکیل اتفاقی

مطابق با قانون موضوع کشوری ، اقربای درجه اول این امکان را دارند هرسال یک یا دوبار از یک دیگر تقاضای وکالت کنند که در این صورت با احراز قرابت نزدیک بین طرفین توسط مراجع قضایی و با صلاح دید قاضی دادگاه و مرجع صالح ، این نوع وکالت محقق می گردد که به وکیل این نوع عقد وکالت ، وکیل اتفاقی می گویند .

وکیل یا نماینده حقوقی ادارات

ادارات  و سازمان ها و نهادهای دولتی می توانند فردی را که در آن اداره مشغول به کار می باشد یا به عبارتی کارمند آن اداره میباشد را با تصویب ریئس اداره ، به عنوان نماینده حقوقی آن اداره ، جهت اقامه دعوا در خصوص مسائل و پرونده های موجود و یا به عنوان نماینده و وکیل جهت دفاع از دعاوی که بر علیه اداره مطرح شده است ، شخص نماینده را  به دادگاه معرفی نمایند تا از منافع و حقوق سازمان مطبوع خود دفاع نماید و همچنین می بایست در صورت نیاز فاعیات مربوطه را انجام داده و در جلسات رسیدگی حضور داشته باشد .

تخصص های وکلا می تواند در زمینه های مختلفی باشد که این تخصص وکلا به شرح ذیل می باشد :

وکیل خانواده : که تخصص این وکلا در خصوص امور و دعاوی خانواده خواهد بود .

وکیل ملکی : که تخصص وکیل ملکی در امور و دعاوی مربوط به ملک می باشد .

وکیل مهاجرت : که تخصص وکیل مهاجرت نیز در امور و دعاوی مهاجرت خواهد بود .

وکیل شرکت ها : تخصص اینگونه از وکلا در امور و دعاوی مربوط به شرکت ها خواهد بود و در این زمینه به فعالیت مشغول می باشند .

وکیل چک و سفته : که تخصص وی در خصوص امور و دعاوی چک و سفته می باشد .

وکیل حقوقی در غرب تهران :

وکلا بهترین مشاوران در خصوص موضوعات حقوقی می باشند آن ها با آگاهی و تسلط کامل بر دانش خود بهترین راهکارها را ارائه می دهند بنابراین مشورت با وکیل پایه یک دادگستری نه تنها زیان آور نمی باشد بلکه بسیار سودمند است و به ما در گرفتن تصمیم درست کمک می نماید . وکلا تمام تلاش خود را جهت یاری رساندن به اشخاص می نمایند چرا که تمامی افراد جامعه اطلاعات حقوقی ندارند .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل حقوقی و وکیل کیفری با موسسه حقوقی مجد در ارتباط باشید

تماس با ما

02177728932-02177886437

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید