وکیل تغییر نام

وکیل تغییر نام

وکیل تغییر نام؛ از جمله مسائلی که امروزه ، بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است تغییر نام یا نام خانوادگی می باشد .  اسامی افراد توسط اعلام کننده ، انتخاب می شود ، اعلام کننده ی نام در بیشتر مواقع پدر می باشد که نام ساده یا مرکبی را برای فرزند خود انتخاب می نماید.

در خصوص پرونده ها و مشکلات مربوط به تغییر نام می بایست به نکاتی توجه کرد و امروزه به دلیل تقاضای زیاد در خصوص تغییر نام اشخاص ، مشکلات زیادی به وجود آمده است و افراد زیادی ، متقاضی  تغییر نام خود هستند و از این موضوع مهم که به عبارتی شرایط نام اشخاص می باشد ، آگاهی لازم در خصوص تغییر نام خود را ندارند .

در نتیجه باید به این نکته توجه داشت که هر نامی قابل تغییر نمی باشد و نمی توان هر نامی را به نام دلخواه خود تغییر داد زیرا تغییر نام دارای شرایطی می باشد که بسیار مهم است .

در خصوص نام باید به این موضوع توجه داشت که وکلای تغییر نام تفاوتی با دیگر وکلا نخواهند داشت فقط وجه تمایز وکیل تغییر نام در این مورد می باشد که تغییر نام در خصوص این مسئله دارای تخصص می باشند و اطلاعات فراتری نسبت به وکلای دیگر در مورد تغییر نام دارند و وکیل می بایست توسط اشخاص انتخاب شود و در نتیجه به وکیل تغییر نام وکالت داده شود .

مشاوره خانواده

نام و نام خانوادگی از موارد انتسابی هستند یعنی خود شخص آن ها را انتخاب نکرده و از جانب والدین به شخص منتسب شده اند . برخی از افراد از نام ونام خانوادگی انتسابی خود راضی نیستند و تمایل به تغییرآن ها دارند اما این تغییرات شاید به شکل عرفی و مستعارگونه  امور راحتی باشند اما به شکل قانونی و حقوقی و برای استفاده در مراجع ، محاکم ، بانک ها ، ادارات خصوصی و عمومی و … باید روند قانونی طی نمایند چرا که یک شخص با نام و نام خانوادگی و اطلاعات مندرج در شناسنامه ی خود هویت پیدا می کند و در جامعه با این هویت با اشخاص حقیقی و حقوقی ارتباط برقرار کرده و گاها مدارک مختلف اخذ می نماید .

برای مشاوره با وکیل تغییر نام با ما تماس بگیرید.

در این مقاله درباره ی تغییر نام و شرایط آن و این که هر شخص  با مراجعه به کدام سازمان می تواند این کار را انجام دهد و مواردی از این قبیل صحبت خواهیم کرد.

و اشخاص و مکان هایی که می توانند در این مسیر به شما کمک کنند و در کوتاه ترین زمان بهترین روش ها را به شما ارائه دهند ، به شما معرفی خواهیم کرد . 

اشخاص برای تغییر نام دلایل مختلفی دارند برخی از این دلایل به عبارت ذیل می باشد :

به نقل از وکلای تغییر نام ، یکی از دلایلی که اشخاص تمایل به تغییر نام دارند ، برخورداری آنها از نام مناسب و دلخواه  می باشد که این موضوع در راستای افزایش اعتماد به نفس  بسیار برای اشخاص مهم می‌باشد و این موضوع یکی از دلایل اصلی تغییر نام توسط اشخاص و سپردن کار خود به یک وکیل تغییر نام متخصص می باشد .

یکی از دلایل دیگر به گفته وکیل تغییر نام انگیزه اشخاص در ارتقاء جایگاه و زیبایی خود می باشد که این انگیزه با توجه به علاقه شخصی افراد می‌باشد که علاقمند به اقدام در خصوص این موضوع می باشند .

موسسه مشاوره حقوقی

نام یا اسم :

طرح قطع نام اصطلاحی برای شناسایی هر چیزی یا شخصی یا مکانی می باشد و می توان بخشی از هویت یک شخص یا مکان یا… را از طریق نام شناسایی کرد .

اشخاص از تغییر نام قصد متفاوتی خواهند داشت و از طریق وکیل تغییر نام اقدام به انجام این عمل می نمایند و این انگیزه و قصد اشخاص به ارتقاء و تغییر جایگاه  مربوط می باشد و همچنین اشخاص به دنبال زیبایی و گوش نواز بودن نام می باشند و برای آنها مهم است .

 اشخاص با هر دلیل و انگیزه ای به وکیل مراجعه می نمایند تا تغییر نام خود را توسط شخص مجرب و وکیل تغییر نام به صورت قانونی انجام دهند .

درخواست تغییر نام در کمیته ای به نام کمیته نام در سازمان ثبت احوال انجام شده رسیدگی خواهد شد بر خلاف دستورالعمل تغییر نام با آن خواهد شد .

مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری

تغییر نام :

والدین در قبال فرزندان خود مسئول هستند وحقوقی برعهده ی آن ها می باشد . داشتن نام نیکو از کم ترین حقوقی است که هر شخص از آن برخوردار می باشد و انتخاب این نام نیکو از جمله حقوقی است  که برعهده ی والدین در قبال فرزندان می باشد . گاها برخی از افراد از نام خود به هر دلیلی راضی نیستند از اصلی ترین دلائل این عدم رضایت نیز می توان به علاقه و سلیقه ی شخصی اشاره نمود. بسیاری از والدین به این مسئولیت خود واقف هستند و نام های نیکویی برای فرزند یا فرزندان  خود انتخاب می نمایند اما فرزند این نام را دوست ندارد و تمایل به تغییر آن دارد .

در قانون هر شخص می تواند یک بار نام خود را تغییر دهد اما این تغییر نام ، شرایط خاصی دارد که به اختصار درباره آن صحبت خواهیم کرد .

مراجع صالح برای رسیدگی به روند تغییر نام :

هر شخصی که از نام خود رضایت ندارد و می خواهد آن را تغییر بدهد در قدم اول باید به اداره ثبت احوال محل صدور شناسنامه خود مراجعه نماید  و با رعایت موارد قانونی در صورتی که امکان تغییر نام وجود داشت فقط برای یکبار می تواند نام خود را تغییر دهد اما اگر به هر دلیلی اداره ثبت احوال با تغییر نام موافقت نکند و درخواست شخص را نپذیرد  یا همکاری های لازم را در این خصوص نداشته باشد ،شخص می تواند از مراجع قضایی ( دادگاه )  درخواست تغییر نام نماید و اگر نام انتخابی از جانب شخص از اسامی ممنوعه و مخالف قانون نباشد مرجع قضایی صالح ، رسیدگی نموده و اداره ثبت احوال را محکوم می نماید و به عبارتی دیگر دستور تغییر نام را می دهد .

بنابراین با توجه به مطالب فوق تغییر نام برای یکبار از کم ترین حقوق یک شخص می باشد اما باید با مشورت کامل انجام پذیرد که مشکل ساز نباشد .

مشاوره با موسسه حقوقی

درخواست تغییر نام و فرایند آن :

با توجه به  دستور العمل های جدید درباره تغییر نام و تصویب این دستورالعمل ها در شورای عالی ثبت احوال ، تغییر نام نیز مانند تغییر نام خانوادگی در صلاحیت اداره ثبت احوال قرار داده شد .

درخواست تغییر نام در کمیته نام که یکی از کمیته های اداره ثبت احوال می باشد بررسی و رسیدگی  می شود و اگر درخواست تغییر نام مخالف قانون یا دستورالعمل تصویبی تغییر نام نباشد پذیرفته و با آن موافقت می شود .

شرایط تغییر نام :

هر شخصی برای اینکه بتواند نام خود را تغییر بدهد باید شرایط زیر را داشته یاشد :

1-شخص درخواست دهنده ( برای تغییر نام ) باید هجده سال تمام  یا بالای هجده سال باشد .

2- اشخاصی که کمتر از هجده سال دارند باید حکم رشد داشته باشند .

*ولی قهری ( پدر یا جد پدری ) می تواند برای فرزندان خود که کمترازهجده سال می باشند با ارائه شناسنامه ی خود ( شناسنامه پدر یا جد پدری ) ، درخواست تغییر نام بدهد .

*درخواست تغییر نام افراد محجور توسط سرپرست قانونی آن ها اعم از ولی ، قیم ، وصی ، امین امکان پذیر می باشد .

شرایط تغییر نام برای مرتبه دوم :

چنانچه تغییر نام برای بار اول باشد می بایست جهت اثبات در دادگاه استشهادیه و همچنین شهود وجود داشته باشد چرا که برای دادگاه مورد نیاز می باشد چنانچه اشخاص برای تغییر نام ۱۸ سال سن داشته باشند و اگر فردی زیر ۱۸ سال باشد و قصد تغییر نام را داشته باشد می بایست در ابتدا درخواست خود را به دفتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه دهند چرا که امکان پیگیری از طریق سازمان ثبت احوال وجود نخواهد داشت . چنانچه شخصی اقدام به  تغییر نام خود ، به دلیل تغییر جنسیت نماید ، رسیدگی به دادخواست وی از سوی دادگاه خانواده صورت می پذیرد و همچنین مادامی که سرپرست قانونی برای اشخاص صغیر و محجور تغییر نام قصد تغییر نام را داشته باشد می تواند با ارائه مدارک و شناسنامه پدر یا جد پدری برای اشخاص مادامی که زیر ۱۸ سال سن داشته باشند اقدام به تغییر نام نمایند .

مشاوره با بهترین وکیل تهران

نکات مهم در خصوص تغییر نام :

1-تغییرنام بیش از یکبار مجاز نمی باشد .

2-باید توجه داشته باشیم نام انتخابی جز اسامی منع شده در قانون و مخالف شرع نباشد .

3-نامی که درخواست تغییر آن را داریم نباید جز اسامی مقدس باشد در این صورت فقط می توان با نام مقدس دیگری جایگزین شود .

4- برای تغییر نام باید شناسنامه ، فرم در خواست تغییر نام و فیش واریزی تعرفه ی تغییر نام را به واحد مربوطه ارائه دهیم .

5- افرادی که سید هستند ، سیادتشان باید در شناسنامه آن ها قید شود .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با وکلای متخصصی که دارد بهترین مشاوره ها را در این خصوص به شما ارائه می دهد و مسیر پیچیده ی تغییر نام را برای شما سهل و آسان می گرداند .  

مشاوره حقوقی

تغییر نام خانوادگی و شرایط آن :

طبق مواد قانونی هر شخص باید نام خانوادگی داشته باشد و تغییر نام خانوادگی در صلاحیت اداره ثبت احوال کشور می باشد برای تغییر نام خانوادگی شرایط زیر لازم می باشد :

1-داشتن هجده سال تمام یا بالای هجده سال .

2-داشتن حکم رشد از دادگاه در صورت نداشتن هجده سال تمام .

*  در خصوص تغییر نام خانوادگی فرزندان کمتر از هجده سال مشروط بر اینکه نام خانوادگی پدر تغییر کرده باشد ولی قهری با ارائه شناسنامه می تواند این کار را انجام دهد .

* تغییر نام اشخاص محجورتوسط سرپرست قانونی آن ها ( قیم ، وصی ) امکان پذیر می باشد که سمت آن ها باید توسط دادگاه محرز باشد .

*تغییر نام و نام خانوادگی ازجمله  دعاوی غیر مالی می باشد .

نام های ممنوع و قابل تغییر  :

طبق قانون ثبت احوال برخی از اسامی ممنوع هستند بنابراین دارندگان آن ها می توانند با مراجعه به اداره ثبت احوال آن ها را تغییر بدهند وتعیین و تشخیص اینکه چه اسامی و نام هایی ممنوع می باشند درصلاحیت شورای عالی ثبت احوال می باشد  .برخی ازنام هایی که امکان تغییر آن ها وجود دارد ، در ذیل یادآور می شویم :

1-نام هایی که به مقدسات اسلامی بی احترامی می نمایند : عبدالات  .

2-نام هایی مانند : خان ، سلطان ، ملک الدوله و …

3- نام هایی که مستهجن هستند .

4-نام هایی که با ارزش انسان مغایرت دارند مانند : گرگ .

5-اسامی مغایر با فرهنگ ، عرف و مقدسات دینی مانند شاه دوست ، چنگیز و …

6- اسامی مروج فرهنگ بیگانه مانند : ژاکاردو و …

7- نام هایی که با جنسیت شخص مغایر باشند مانند نام اشرف برای آقایان .

درباره لایحه نویسی بیشتر بدانید

8- نام هایی که دارای کلمات غیر ضروری هستن مانند : خان ، میرزا ، غلام و از این قبیل .

9- نام هایی که اشتباه  نوشته شدند مانند منیجه که در اصل منیژه می باشد .

10- نام اشخاصی که با پدریا مادر خود یکی است .

11-نام اشخاصی که با خواهر یا برادر خود یکی است .

12- نام هایی که به عربی نوشته شدند مانند رحمن که قابل تغییر به رحمان می باشد .

13- اشخاصی که به دین اسلام وارد شده اند می توانند نام خود را تغییر بدهند .

14- نام هایی که روزهای هفته هستند .

15- نام افرادی که تغییرجنسیت داده اند و مرجع صالح حکم تغییر شناسنامه ی آن ها را صادر کرده است .

16- افرادی که نامشان  پیشوند عبد ( که مختص خدا می باشد ) دارند  .

آیا امکان تغییر نام های مذهبی وجود دارد ؟

اصولاً در کشور ما در مقابل تغییر نام مذهبی مقاومت وجود دارد همانطور که بیان شد تغییر نام غیر مذهبی به مذهبی مسئله‌ای نخواهد داشت اما چنانچه شخصی نام مذهبی دارا باشد در تغییر آن با مقاومت و مخالفت روبه‌رو خواهد شد و این تغییر نام سخت می شود .

 پس در نتیجه تغییر نام های دینی و مذهبی به عبارتی ممنوع می باشد و چنانچه شخصی نام مذهبی یا دینی داشته باشد و قصد تغییر آن را نیز داشته باشد، می بایست دادخواست مورد نظر را به دادگاه امور حسبی ارائه نماید و دادگاه نیز پس از بررسی های لازم در خصوص دادخواست ارائه شده رای را صادر می نماید .

مطابق مقررات ثبت احوال و در خصوص اسامی پیشنهادی تغییر نام در خصوص نام های محمد ، علی ، حسن ، حسین ، زهرا و فاطمه وجود نخواهد داشت و مادامی که یکی از این نام ها را یک شخص داشته باشد امکان تغییر آن را نخواهد داشت مگر در مواردی که ان نام با نام  والدین خواهر یا برادر مشابه باشد و می تواند نام مذهبی دیگری را انتخاب   نماید . در نتیجه تغییر اسامی مذهبی بسیار دشوار بوده و به راحتی قادر به تغییر آن ها نخواهید بود چرا که اسامی مذکور در این بند در سازمان ثبت احوال دارای اهمیت و حساسیت خاصی می باشد و سازمان مذکور جهت تغییر نام های مذهبی موافقت نخواهند کرد و چنانچه اصرار اشخاص بر تغییر نام باشد می توانند از طریق دادگاه با ارائه دفاعیات ، مدارک و دلایل اقدام به تغییر نام در صورت موافقت دادگاه از طریق صدور رای ، نمایند .

بهترین مشاور خانواده در سعادت آباد

در ادامه چنانچه با درخواست شخص تقاضا کننده ، موافقت از سوی سازمان ثبت احوال صورت نگیرد به صورت کتبی  به تقاضاکننده ابلاغ خواهد شد و چنانچه شخص به تغییر نام اصرار کند می بایست از طریق دفتر خدمات قضایی درخواست مذکور را به مراجع قضایی ارائه نماید که در این صورت پرونده شخص متقاضی با عنوان خواهان در دادخواست و همچنین  سازمان ثبت احوال با عنوان خوانده در دادگاه بررسی خواهد شد و قاضی نیز با در نظر گرفتن تمامی جوانب پرونده و همچنین دفاعیات مورد نیاز رای نهایی را صادر خواهد کرد .

شما می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی ، انواع خدمات مورد نیازتان را دریافت نمایید  و همچنین با دریافت این خدمات اعم از دریافت مشاوره از یک مشاور متخصص حقوقی یا وکیل پایه یک دادگستری و اخذ وکیل از طریق منعقد نمودن عقد وکالت ، به تسریع روند پرونده اقدام نمایید . موسسه مجد با معرفی وکیل تغییر نام متخصص و همچنین معرفی بهترین وکلا در تمامی زمینه ها و ارائه مشاوره کامل و تخصصی ، اماده ارائه خدمات به تمامی اشخاص می باشد .   در ادامه باید این موضوع نیز ذکر شود که تغییر نام غیر مذهبی با دشواری های تغییر نام مذهبی روبه رو نخواهد شد چرا که نام مذهبی دارای ارزش می باشد و معمولا تغییر این نام ها امکان پذیر نخواهد بود و مادامی که افراد ، متقاضی تغییر نام غیرمذهبی به اسامی مذهبی باشند ، با توجه به مقررات ثبت احوال و همچنین شرایط سازمان ثبت احوال از این تغییر استقبال خواهد شد .

مشاوره تغییر نام :

همانطور که می دانید هر کاری با مشورت با فردی که آگاهی و اطلاعات لازم در آن امور را دارد نتیجه بخش خواهد بود . هر چند داشتن نام و نام خانوادگی مسمی از کم ترین حقوق یک شخص می باشد اما باید توجه داشت این موارد از موضوعات اکتسابی هستند . شناسنامه هر شخص که هویت او می باشد با توجه به نظر و مشخصات والدین تکمیل می شود و این شناسنامه به عنوان کارت شناسایی هر شخص برای معرفی در هر اداره و سازمان و … می باشد بنابراین ایجاد تغییرات در آن به سادگی امکان پذیر نمی باشد و نیازمند گذراندن مراحلی نه چندان راحت می باشد وکلا دارای اطلاعات کافی و لازم در این خصوص می باشند وبهترین مشاور در این مسیر هستند .

وکیل تغییر نام :

در خصوص پرونده های تغییر نام باید به این موضوع اشاره کرد که تغییر نام در هر شرایطی امکان پذیر نخواهد بود و دارای  شرایطی می باشد و همچنین این موضوع نیز مهم خواهد بود که شخص درخواست کننده به چه دلیل متقاضی تغییر نام می باشد و چنانچه نام آن ها مذهبی باشد این تغییر نام بسیار دشوار خواهد بود چرا که نام های مذهبی در کشور ما بسیار با ارزش بوده و در خصوص تغییر آنها نیز حساسیت هایی وجود دارد .

پرونده های تغییر نام به دلیل نکات ریز و فنی که دارا می باشد و همچنین باید این نکات  در روند این پرونده‌ها رعایت شود و همچنین دارای اهمیت می باشند .

 برای اقدام به چنین عملی به صورت قانونی ، باید پس از  دریافت مشاوره از یک مشاور حقوقی و یا وکیل پایه یک دادگستری اقدام نمایید چرا که اطلاعاتی که یک وکیل پایه یک دادگستری یا به عبارتی وکیل تغییر نام متخصص به شما ارائه می دهد ، بسیار تخصصی خواهد بود و همچنین یک وکیل تغییر نام که در حوزه تغییر نام دارای تخصصی می باشد ، به صورت کامل شما را راهنمایی کرده و باعث افزایش آگاهی شما در این زمینه خواهد  شد .

بنابراین باید در وهله اول راهنمایی لازم را دریافت نمایید و همچنین مادامی که اشخاص قادر به انجام  مراحل قانونی ( به دلیل کم تجربه بودن و دارا نبودن اطلاعات ) نباشند ، باید از یک وکیل متخصص در این زمینه یاری بخواهند .

 موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا در این راستا به تمامی اشخاص خدمات مورد نیاز در این زمینه را به صورت تخصصی ارائه می دهد و در معرفی وکلای متخصص به شما کمک خواهد کرد و همچنین می توانید برای تمامی پرونده ها در هر زمینه ای وکیل تخصصی در آن دعوی را اخذ نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید