وکیل فروش مال غیر

بهترین وکیل فروش مال غیر

مقدمه :

امروزه طرح دعوا در محاکم قضایی افزایش یافته است و در برخی موارد دعاوی بدون دلیل محکم و مستدل طرح می شوند که منجر به عدم موفقیت خواهند شد .

اختلافات ، ‌عدم رعایت حقوق دیگران ، اعتماد نابجا و سوء استفاده از اعتماد دیگران از جمله مواردی هستند که منجر به طرح دعاوی در مراجع قضایی ذی صلاح می شوند و از آن جا که طرح دعاوی در این گونه مراجع بدون مشورت با یک متخصص کار بسیار دشواری می باشد حضور وکیل به عنوان شخص آگاه و مسلط به امور الزامی می باشد .

وکیل مال غیر

بهترین وکیل مال غیر

برای مشاوره با بهترین وکیل فروش مال غیر  با ما تماس بگیرید.

بهترین وکیل وکیل فروش مال غیر در سطح تهران را از موسسه مجد وکیل الرعایا درخواست کنید .

02177728932-02177886437

دعاوی به طور کلی براساس موضوع و مرجع رسیدگی آن ها به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم خواهند شد دعاوی حقوقی مربوط به موضوعات حقوقی و مدنی می باشند و دعاوی کیفری مربوط به جرم و مجازات می باشند مرجع صالح برای رسیدگی به دعاوی حقوقی شوراهای حل اختلاف و دادگاه های حقوقی می باشند و مرجع صالح برای رسیدگی به دعاوی کیفری دادسراها و دادگاه های کیفری هستند .

فروش مال غیر یکی از جرائم علیه اموال و مالکیت اشخاص می باشد که به شکل متقلبانه تجاوز به اموال دیگری واقع می شود و به معنای نقل و انتقال مال غیر (‌شخص دیگر ) به دیگری می باشد این کار یک معامله است و باعث انتقال عین مال یا منفعت مال می شود در این مقاله در خصوص فروش مال غیر و بهترین وکیل در خصوص این موضوع صحبت خواهیم کرد .

وکیل فروش مال غیر :

همانطور که درمطالب بالا به آن اشاره شد فروش مال غیربه معنای انتقال مالی می باشد که برای خود شخص نمی باشد و به دیگری انتقال داده شده است و این انتقال عین مال می باشد یا منافع حاصل از آن .

فروش مال غیر در قانون مجازات اسلامی جرم تعریف و برای آن مجازات تعیین شده است بنابراین  دعوای فروش مال غیر یک دعوای کیفری می باشد که نیازمند ثبت شکواییه در دادسرا و پیگیری در دادگاه های کیفری می باشد در این جرم فروشنده بدون اینکه نسبت به مال مالکیتی داشته باشد و مال متعلق به او باشد اقدام به فروش مال می نماید و قصد زیان به مالک را دارد و نوعی کلاهبرداری می باشد .

عناصر جرم فروش مال غیر :

هر جرم برای اینکه واقع شود باید سه عنصر مادی ، معنوی و قانونی را دارا باشد فروش مال غیر نیز از این موضوع مستثنی نمی باشد .

منظور از عنصر مادی اراده بالفعل شخص می باشد و مقصود از عنصر معنوی اراده بالقوه شخص می باشد و عنصرقانونی تعریفی می باشد که در قانون نسبت به آن فعل آمده است در واقع باید درقانون آن فعل یا ترک فعل جرم تعریف شده باشد .

مشاوره با وکیل حقوقی در تهران

عنصر قانونی فروش مال غیر :

با توجه به مواد قانونی فروش مال غیر جرم بوده و برای آن مجازات تعیین شده است . مجازات جرم فروش مال غیر از یک تا هفت سال حبس ، پرداخت جزای نقدی و باز گرداندن عین مال می باشد و در صورتی که مجرم از کارکنان دولت باشد از خدمات دولتی به طور دائم منفصل می شود .

در قانون ، خریداری که به عدم مالکیت فروشنده آگاه بوده به عنوان معاون در جرم شناخته می شود و مجازات خواهد شد .

عنصر مادی جرم فروش مال غیر :

در این جرم ؛ کلاهبرداری ،‌اغفال و فریبی توسط مجرم صورت نمی گیرد زیرا مالک در زمان فروش مال حضور ندارد و این عمل بدون اطلاع او انجام می شود زمانی که قراردادی تنظیم می شود عنصر مادی جرم فروش مال غیر واقع می شود .

عنصر معنوی فروش مال غیر :

عمدی انجام دادن عمل فروش مال غیر و داشتن سوء نیت عنصر معنوی این جرم می باشد در واقع اگر شخصی سهوا مال دیگری را فروخته باشد جرمی مرتکب نشده است و مجازات نخواهد شد .

موارد اثبات جرم فروش مال غیر :

در این جرم ضرر وارد شده به مالک شرط به وجود آمدن جرم می باشد و حتما باید ضرری به مالک وارد شده باشد که با سوء نیت مرتکب همراه بوده و بدون هیچگونه اجباری با اراده و از روی قصد انجام شده باشد . تحت این شرایط می توان علیه مرتکب شکایت نمود و جرم او را ثابت کرد .

تماس ومشاوره با بهترین وکیل پایه یک دادگستری

 

برای مشاوره با بهترین وکیل فروش مال غیر  با ما تماس بگیرید.

بهترین وکیل وکیل فروش مال غیر در سطح تهران را از موسسه مجد وکیل الرعایا درخواست کنید .

02177728932-02177886437

مجازات فروش مال غیر :

با توجه به قانون مجازات اسلامی کسی که مالی را که مالک آن نیست بدون مجوز قانونی به غیر انتقال دهد کلاهبردار محسوب می شود .

مجازات جرم فروش مال غیر از یک تا هفت سال حبس ،‌ جریمه نقدی معادل مال تصرف شده ، رد مال به صاحب آن می باشد و اگر مجرم از کارکنان دولت باشد از خدمات دولتی به طور دائم برکنار خواهد شد .

مال مشاع و فروش مال غیر :

مال مشاع به مالی گفته می شود که دو یا بیش از دو شخص در مالکیت آن شریک می باشند شرکای مال مشاع در جز به جز مال مشاع شریک هستند و حق تصرف بدون اذن دیگری را ندارند .

زمانی که یکی از شرکا علاوه بر حصه مشخص خود کل یا قسمتی ازسهم شریک خود را نیز می فروشد فروش مال غیر واقع می شود و شخص مرتکب جرم شده است و شریک او می تواند علیه مرتکب شکایت طرح نماید و به حق خود برسد .

معامله فضولی و فروش مال غیر :

در فروش مال غیر ،‌ فروشنده به قصد ضرر و زیان و با سوء نیت  ، مالی که مالکیت آن را ندارد به فروش  می رساند که در قانون مجازات اسلامی برای آن مجازات تعیین شده است  اما درمعامله فضولی  فروشنده فقط قصد ضرر ندارد و در برخی موارد حتی به مالک سود نیز می رساند در این معاملات شخص فضول بدون رضایت مالک مال او را منتقل می کند که در صورتی که مالک اعلام رضایت کند معامله صحیح خواهد بود و در صورت عدم رضایت معامله باطل خواهد بود .

در واقع معامله فضولی یک معامله غیر نافذ می باشد مقصود از غیرنافذ بودن معامله این می باشد که معامله دارای نقص بوده که باید برطرف شود و در معامله فضولی عدم رضایت مالک نقص این معامله می باشد و در معاملات غیر نافذ رضایت ، موجب نفوذ و صحت معامله و عدم رضایت موجب عدم نفوذ و بطلان معامله می شود .

در معامله فضولی سه شخص مالک ،‌اصیل و فضول وجود دارند : مالک صاحب مال می باشد ، فضول شخص معامله کننده و اصیل شخص طرف معامله کننده می باشد .

شکایت از مرتکب فروش مال غیر :

در قدم اول باید تمامی مدارک مانند سند مالکیت یا مبایعه نامه را تهیه و مورد بررسی قرار دهیم تا مشخص شود مال فروخته شده متعلق به ما بوده است در قدم دوم باید مدارکی را تهیه کنیم که مشخص می کند مرتکب بدون اجازه و رضایت مالک ، مال را انتقال داده است و قصد وارد نمودن ضرر به مالک را داشته است سپس موضوع را با یک وکیل در میان بگذاریم و پس از دریافت مشاوره اقدامات لازم جهت شکایت را انجام بدهیم .

مرجع صالح برای رسیدگی به جرم فروش مال غیر :

همانطور که در مطالب فوق به آن اشاره شد فروش مال غیر جرم می باشد و قابل پیگیری و طرح دعوا در دادسراها و دادگاه های کیفری می باشد .

در مرحله اول شکواییه ای تنظیم و تقدیم دادسرا می شود و پس از بررسی های لازم موضوع  به دادگاه کیفری صالح برای تعیین جلسه رسیدگی ارجاع می شود .

اموال به طور کلی به دو دسته منقول و غیر منقول تقسیم می شوند مقصود از اموال منقول اموالی می باشد که قابلیت جابه جایی دارند و اموال غیر منقول اموالی هستند که قابلیت جابجایی ندارند .

دادگاه صالح برای رسیدگی به دعاوی مربوط به اموال منقول دادگاه محل سکونت خوانده می باشد خوانده در دعوای فروش مال غیر شخص فروشنده می باشد که با توجه به این که دعوا کیفری است مشتکی عنه نامیده می شود و در صورتی که مشتکی عنه مجهول المکان باشد شاکی می تواند در محل سکونت خود طرح دعوا کند .

دادگاه صالح برا رسیدگی به اموال غیر منقول دادگاه محل وقوع ملک می باشد  .

وکیل فروش مال غیر :

وکلا بهترین مرجع برای مراجعه جهت بررسی و پیگیری پرونده ها می باشند در خصوص پرونده ها ی کیفری مراجعه به وکیل و دریافت مشاوره بهترین اقدام می باشد و در مسیر پرونده بسیار کمک کننده خواهد بود چرا که وکیل ، شخصی آگاه به امور و مراجع قضایی می باشد و تمامی موارد را بررسی نموده و از ضرر و زیان موکل خود می کاهد و منافع او را در نظر می گیرد .

وکیل تمامی موارد را مورد بررسی قرار می دهد و با توجه به مدارک موجود شکواییه را تنظیم و ثبت می نماید و در جلسات رسیدگی دفاعیات لازم را انجام می دهد و پس از آن نیز پیگیری های پرونده را انجام خواهد داد .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با وکلای بسیار حرفه ای همکاری دارد و بهترین وکیل فروش مال غیر را به شما معرفی می نماید و از ابتدا تا انتهای پرونده شما را پیگیری نموده و درصد موفقیت را به شما اعلام می کند .

تماس ومشاوره با بهترین موسسه حقوقی تهران

02177728932-02177886437

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید