وکیل شرب خمر

وکیل شرب خمر

وکیل شرب خمر;در اول به تحلیل عبارت شرب خمر خواهیم پرداخت.شرب از نظر لغوی به معنی نوشیدن می باشد و خمر در فقه اسلام و حقوق ایران اینگونه تعبیر می شود ؛ هر مایعی که سکر آور یا مست کننده باشد و شخص با نوشیدن آن قوه عقلانی وی از بین برود و باعث زوال عقل و همچنین باعث خلل در رفتار و تصمیم گیری وی شود.

شرب خمر یکی از موضوعاتی است که امروز در جامعه به وفور دیده می شود و علاوه بر شرب خمر حمل و نگهداری آن  و همچنین فروش خمر نیز دارای مجازات تعیین شده توسط  قانونگذار و جزای نقدی می باشد.

برای چنین موضوعات و پرونده هایی می بایست هر شخص، فرد متخصص و مجرب در کنارش حضور داشته باشد تا بتواند مراحل قانونی و تمامی مراحل پرونده را به درستی انجام دهد و هرگونه اشتباهی توسط اشخاصی که علم این موضوع را ندارند  باعث ایجاد مشکل در روند پرونده خواهد شد.

مطابق ماده ۲۶۴ قانون مجازات اسلامی:

 مصرف مسکر از قبیل خوردن و تزریق آن، کم باشد یا زیاد ،جامد باشد یا مایع ، مست کند یا نکند خالص باشد یا مخلوط باشد ، به گونه‌ای که آن را از مسکر بودن خارج نکند موجب حد خواهد بود و شرب خمر جز مجازات حدی می باشد. استفاده از این قبیل نوشیدن هر چیزی که باعث از بین رفتن سلامت روان فرد همچون روانگردان ها ،نوشیدنی ها،مواد مخدر و.. برای شخص مضر بوده و دارای عواقب زیان بار برای افراد می باشد.

وکیل شرب خمر

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با بهترین وکیل شرب خمر،وکیل کیفری،وکیل حقوقی در تهران با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

جرم شرب خمر را به چند طریق می توان ثابت کرد:

اقرار:

در اقرار، مصرف‌کننده می بایست بالغ و مختار باشد و به حکم شرب خمر جاهل نباشد و در حضور قاضی و به طور صریح و علنی اعتراف و اقرار کند البته در بعضی موارد اقرار به صورت کتبی نیز صورت می گیرد.

 شهادت :

شرب خمر با شهادت دو مرد عاقل و بالغ قابل اثبات می باشد و شهادت شهود می بایست در دادگاه و در حضور قاضی باشد چرا که صحت شهادت اشخاصی که به عنوان شهود حضور پیدا کرده اند باید توسط قاضی و در دادگاه صالح تایید شود.

علم قاضی :

مطابق مواد ۲۱۱ و ۲۱۲ قانون مجازات اسلامی ،

می توان چنین برداشت کرد که علم قاضی یکی از دلایل اثبات جرم خواهد بود به عبارتی علم قاضی در صدور رای نیز بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا متصل به جرم خاصی نمی باشد و شامل تعزیرات نیز می شود.چنانچه قاضی مدارک و مستندات اثبات جرم را نداشته باشد می بایست از شهادت شهود و اقرار برای اتخاذ تصمیم گیری و صدور رای استفاده نماید.

مجازات شرب خمر

مجازات شرب خمر،از مجازات حدی می باشد به صورتی که ۸۰ ضربه تازیانه خواهد بود و چنانچه فرد به صورت علنی در معابر و در ملا عام مشروبات را مصرف کند علاوه بر مجازات حد ، ۲ ماه تا ۶ ماه زندان خواهد داشت چرا و مطابق ماده ۷۰۲ قانون مجازات اسلامی چنانچه مشروبات الکلی بسازد یا بفروشد یا بخرد یا در معرض فروش قرار دهد و یا آن را حمل و نگهداری کند و یا در اختیار شخص دیگر قرار دهد

به حبس از ۶ ماه تا یک سال زندان و تا ۷۰ ضربه شلاق و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

شرب خمر و حکم آن برای بار اول

طبق قانون مجازات شرب خمر،

برای بار اول ۸۰ ضربه شلاق حکمی تعیین خواهد شد که قاضی بنا به صلاحدید خود می‌تواند آن را صادر و یا با تخفیف در نظر بگیرد و حکم را صادر کند.

رانندگی در وضعیت مستی

رانندگی در حالت مستی شامل دو نوع متفاوت مجازات خواهد بود که در قدم اول مجازات شرب خمر خواهد بود و در ادامه، رانندگی در حالت مستی خواهد بود.

 بر اساس ماده 718 قانون مجازات اسلامی، هنگامی که در حالت مستی رانندگی انجام شود و منجر به تصادف شود ،

فرد مرتکب، محکوم به بیش از 5 سال حبس خواهد بود و دادگاه با توجه با صلاحدید و نظر قاضی نیز می تواند مرتکب را از رانندگی به مدت 1 تا 5 سال  محروم کند .

 مطابق ماده 718 قانون مجازات اسلامی این جرم به شرح ذیل خواهد بود :

چنانچه متصدی وسایل موتوری در حین رانندگی مست باشد یا گواهینامه نداشته باشد یا سرعت وی از سرعت تعیین شده فراتر باشد و یا نقصی در دستگاه موتوری باشد و…رانندگی کند ،

دادگاه این اختیار را دارا می باشد که هر دو مجازات مذکور را توسط مرتکب به وقوع پیوسته محکوم کنند .

بیشتر بخوانید: وکیل سرقت وکیل قتل

مجازات حمل و نگهداری مشروبات الکلی

برای حمل و نگهداری مشروبات الکلی نیز در قانون ایران مجازات تعیین شده که به شرح ذیل است:

شش ماه تا یک سال حبس

74 ضربه شلاق

 جریمه نقدی

 چنانچه این حمل و نگهداری در ماشین باشد علاوه بر مجازات مذکور موجب ضبط ماشین و وسیله نقلیه خواهد بود و امکان این وجود دارد که در صورت عدم ضبط ماشین محکوم به  پرداخت مبلغ به ارزش وسیله نقلیه (ماشین)خواهد بود.

چنانچه شخصی در مکان های عمومی عمل  شرب خمر انجام دهد به80 ضربه شلاق و به تحمل 2 تا 4 ماه حبس تعزیری محکوم خواهد شد.

در خصوص اظهار ندامت و پشیمانی در جرم شرب خمر ، منوط به نظر قاضی قبول یا رد تخفیف وجود دارد و از آنجایی که این نوع حبس تعزیری در درجه 7 و8 قرار دارد

و بنا به صلاحدید قاضی و با اظهار پشیمانی متهم، امکان اعمال تخفیف وجود خواهد داشت.

چنانچه شخصی در هنگام رانندگی اقدام به مصرف مشروبات الکلی ، روانگردان و هر چیزی که باعث خارج کردن شخص از حالت طبیعی و نرمال شود

و پلیس از این موضوع اطلاع پیدا کند وسیله نقلیه را توقیف و به مدت دو ماه به پارکینگ انتقال خواهد داد

و می بایست مراحل رفع توقیف خودرو جهت خروج از توقیفی انجام شود.

در خصوص این مورد فرد حتما باید با وکیل مجرب مشورت نماید

چرا که ممکن است اتهاماتی از جمله  تولید ،حمل، نگهداری و فروش نیز محکوم شود .

برخی از مواردی که باعث خواهند شد ،تخفیف بر مجازات مذکور اعمال نشود و پذیرش آن توسط دادگاه انجام نشود به ذیل است :

 1- اظهار پشیمانی و توبه ای که پس از اثبات جرم بدون اقرار و ندامت شخص متهم باشد.

2-  توبه به صورت متعدد ، مداوم و متوالی  باشند.

3- پشیمانی ای که صرفا جهت اعمال نشدن مجازات باشد و ندامت و توبه واقعی در رفتار وی مشخص نباشد.

مشاور حمل و نگهداری ، فروش و شرب خمر

علاوه بر اینکه که شرب خمر و مشروبات الکی دارای مجازات و محکومیت هایی می باشد،در فقه اسلام و حقوق جزا نیز حرام می باشد زیرا :

باعث خارج شدن شخص از حالت عادی و نرمال خواهد شد

و این حالت غیر طبیعی، به دلیل به وجود آمدن آسیب های متعدد برای بدن ، باعث حرام بودن این موضوع شده است

چرا که باعث از بین رفتن تدریجی سلامت عقل و قوه عقلانی خواهد شد.

وکیل شرب خمر

وکیل شرب خمر نیز به تمامی امور و پرونده های مربوط به مجازات حمل و نگهداری ، فروش و شرب خمر اشخاص محکوم شده رسیدگی خواهد کرد و وکیل می تواند از شخص محکوم شده در دادگاه برای مجازات تعیین شده دفاع کند و با در نظر گرفتن مستندات پرونده مجازات تعیین شده را به حداقل برساند و رای برات را اخذ کند.

وجود وکیل مجرب در دفاع از این گونه پرونده های حساس حائز اهمیت می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید