وکیل حقوقی در شرق تهران

وکیل حقوقی در شرق تهران

وکیل حقوقی در شرق تهران؛ حقوق یکی از رشته های پر طرفدار در جامعه ما می باشد و از آن جا که مسائل و مشکلات حقوقی روبه افزایش می باشد اهمیت این رشته دو چندان شده است از اصلی ‌ترین وظایف رشته حقوق مطالعه روابط حقوقی میان افراد می باشد .  

امروز به دلائل مختلفی از قبیل مشکلات خانوادگی ، سوء استفاده از اعتماد یکدیگر ،‌ تعدی از حقوق خود و دیگران و ….در مراجع قضایی طرح دعوی می گردد .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل حقوقی و وکیل کیفری با موسسه حقوقی مجد در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

دعاوی به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم می شوند ؛ در دعاوی کیفری ضایع شدن حق شخص با عمل مجرمانه واقع می گردد اما در دعاوی حقوقی جرمی حادث نمی شود .

دعاوی کیفری با تنظیم شکواییه و تقدیم آن به دادسرا آغاز می شوند و دعاوی حقوقی با تنظیم دادخواست و تقدیم آن به دادگاه های حقوقی .

در این مقاله درباره دعاوی حقوقی ، کیفری ، وجه تمایز آن ها صحبت خواهیم کرد وبهترین وکیل حقوقی در شرق تهران را به شما معرفی می نماییم .

دعاوی حقوقی

اگر حق شخصی توسط دیگری تضیع شود یا از بین برود شخصی که ضرر رسانده باید جبران خسارت نماید دعاوی حقوقی به حقوق افراد مربوط می شوند و به دو دسته اشخاص و اموال تقسیم می شوند از جمله دعاوی حقوقی مربوط به اشخاص می توان به طلاق ،‌ تابعیت ،‌حضانت فرزندان و … اشاره نمود .

دعاوی حقوقی مربوط به اموال شامل خلع ید ،‌ تخلیه ملک ،‌ ارث ،‌ مطالبه وجه و …     می باشند .

دعاوی کیفری

اگر حق شخصی با عملی که قانونگذار آن را جرم تلقی کرده است تضییع شود یا از بین برود شخص زیان دیده می تواند از طریق دادسرا طرح دعوا نماید به چنین دعوایی ، دعوای کیفری گفته می شود .

تفاوت دعاوی حقوقی و کیفری

در دعاوی حقوقی جرم و مجازاتی وجود ندارد در حالیکه در دعاوی کیفری عمل ارتکابی که منجر به تضییع حق دیگری شده است جرم می باشد و قانونگذار برای آن مجازات تعیین نموده است .

مراجع قضایی حقوقی مانند دادگاه های حقوقی و شورای حل اختلاف مرجع صالح برای رسیدگی به دعاوی حقوقی هستند و دادسراها مرجع قضایی صالح برای رسیدگی به دعاوی کیفری می باشند .

اولین اقدام برای طرح دعاوی حقوقی تنظیم دادخواست و تقدیم آن به دادگاه می باشد . دادگاه مربوطه دادخواست را بررسی می نماید و در صورتی که نقص نداشته باشد جلسه رسیدگی تعیین می نماید اما اولین اقدام برای طرح دعاوی کیفری تنظیم شکواییه در دادسرا می باشد پس از بررسی های لازم در صورت لزوم پرونده به دادگاه کیفری برای صدور رای فرستاده می شود .

برای مشاوره با وکلای مجرب موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا در زمینه مسائل حقوقی با ما در ارتباط باشید.

تماس با ما

مهم ترین دعاوی حقوقی

اثبات مالکیت ، مطالبه وجه ، خلع ید ،‌ طلاق ، حضانت فرزند ،‌ انحصار وراثت ، موت فرضی ، اعسار ،‌مطالبه نفقه ،‌مهریه ، اجرت المثل و ……از مهمترین دعاوی حقوقی قابل طرح در مراجع قضایی حقوقی می باشند .

اثبات مالکیت

یکی از دعاوی حقوقی قابل طرح در مراجع قضایی دعوای اثبات مالکیت می باشد .

مالکیت به رابطه میان شخص با مال گفته می شود بدین صورت که شخص دیگری اجازه تصرف آن مال را نداشته باشد و تنها مالک اجازه استفاده از مال خود به هر طریقی را دارد .

مالکیت به دو دسته خصوصی و عمومی تقسیم می شود مقصود از مالکیت خصوصی ؛ تعلق یک مال به شخص یا اشخاص معینی می باشد و مقصود از مالکیت عمومی تعلق مال به همه افراد جامعه می باشد ( اموال عمومی )‌ٔ .

مالکیت خصوصی به دو دسته فردی و مفروز تقسیم می شود  ؛ مقصود از مالکیت خصوصی فردی تعلق یک مال به یک شخص می باشد و مقصود از مالکیت خصوصی مفروز تعلق یک مال به چند شخص به صورت شریکی می باشد .

در برخی موارد میان چند شخص در مورد مالکیت یک مال اختلاف نظر وجود دارد و هریک خود را مالک آن مال می دانند این اختلاف نظر منجر به طرح دعوا در محاکم    می شود و کسی که ادعای مالکیت دارد باید ادعای خود را با مدارک مستدل ثابت نماید .

مهم ترین دلیل اثبات مالکیت سند رسمی می باشد که در دفاتر اسناد رسمی به ثبت رسیده باشد در مواردی که سند رسمی وجود خارجی ندارد مدعی می تواند از شهود برای اثبات مالکیت خود استفاده نماید کسی که مال را تصرف نموده نیازی به اثبات مالکیت ندارد زیرا تصرف ، خود دلیل بر مالکیت شخص می باشد البته در صورتی که مالک سابق وجود نداشته باشد .

مطالبه وجه

یکی دیگر از دعاوی حقوقی رایج در دادگاه های حقوقی دعوای مطالبه وجه می باشد .

 پول به عنوان ثمن در بسیاری از معاملات بین افراد رد و بدل می شود اما در برخی موارد اشخاص به تعهدات خود عمل نمی کنند و اختلاف به وجود می آید که منجر به طرح دعوا با عنوان مطالبه وجه در محاکم می شود .

مطالبه وجه از جمله دعاوی حقوقی مالی می باشد که با توجه به میزان و ارزش آن در دادگاه یا شورای حل اختلاف قابل پیگیری می باشد .

دعاوی مالی کمتر از بیست میلیون تومان در شورای حل اختلاف و دعاوی مالی بالای بیست میلیون تومان در دادگاه های حقوقی قابل طرح و رسیدگی می باشند . 

بهترین مشاوره حقوقی در شرق تهران :

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با سال ها سابقه درخشان و کسب موفقیت در پرونده های حقوقی می تواند بهترین مشاوران و وکلای حقوقی را در اختیار شما بگذارد تا با مشورت با آن ها به حق خود رسیده و یا از آن دفاع نمایید .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا واقع در شرق تهران می باشد و دسترسی آسان به دیگر نقاط تهران دارد بهترین مشاوران حقوقی در شرق تهران با موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا همکاری دارند و شما با مراجعه به این موسسه نتیجه مطلوب خود را به دست خواهید آورد .

هر موضوعی با توجه به مسائل پیرامون آن باید مورد بررسی قراربگیرد و باید درست ترین عنوان برای طرح دعوا در مرجع قضایی انتخاب شود زیرا درغیراین صورت دعوا رد می شود و قرارعدم استماع صادرمی شود بنابراین مشورت با یک وکیل خبره می تواند در خصوص پرونده های حقوقی بسیار کمک کننده باشد و ما را به مقصودمان برسد و از ضررجلوگیری نماید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید