وکیل اهدا جنین

وکیل اهدا جنین

وکیل اهدا جنین;امروزه با توجه به شرایط جامعه مشکلاتی به وجود می آید که با استفاده از علم و تکنولوژی می توانیم این مشکلات را حل کنیم اما باید توجه داشته باشیم که استفاده از علم و تکنولوژی ، خود مستلزم مشورت با متخصصین این حوزه می باشد و از آن جا که انسان موجودی اجتماعی است و هر جا که حضور داشته باشد و با دیگران به هر طریقی ارتباط بگیرد موضوع حق مطرح می گردد مشورت با وکیل در کنار مشورت با متخصص هر حوزه نتیجه ی بسیار خوبی خواهد داشت .

در این مقاله درباره ی اهدای جنین ( که از جمله علوم و تکنولوژی های نوین می باشد ) ، مسائل حقوقی مربوط به آن صحبت خواهیم کرد .

از آن جا که بسیاری از انسان ها به فرزند آوری علاقه ی بسیاری دارند و به دلیل مسائل و مشکلاتی که با توجه به ژنتیک ،‌ تغذیه و یا شرایط جامعه برای زوجین به وجود می آید امکان فرزند آوری برای آن ها وجود ندارد ، اهدای جنین مورد بررسی قرار می گیرد .

وکیل اهدا جنین

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل اهدا جنین ، وکیل سرپرستی ، وکیل طلاق و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

اهدای جنین :

اهداء جنین یا انتقال جنین به عبارتی بدین صورت ذکر می شود که جنین حاصل از تلقیح خارج رحمی یا به عبارتی به صورت آزمایشگاهی، اسپرم و تخمک یک زن و مرد به درون رحم زنی غیر از زنی که صاحب تخمک می باشد انتقال می یابد .

اهدا کنندگان و اشخاصی که داوطلب این عمل می باشند می بایست زن و شوهر بوده و به شکل داوطلبانه و مجانی ( بدون دریافت هزینه) و رایگان این کار را انجام دهند و می بایست سلامت جسمی و روانی و ضریب هوشی مناسب داشته باشند .

اشخاصی که تمایل به دریافت جنین دارند و متقاضی می باشند می بایست زوجی نابارور و ایرانی باشند که بتوانند تقاضا و درخواست خود را به دادگاه خانواده ارائه دهند و نکته قابل توجه دیگر اینکه باید دین و مذهب آنان با زوج اهداکننده یکسان باشد چراکه این عمل دارای چارچوبی می باشد و می بایست مطابق چارچوب و قانون عمل مذکور انجام شود .

اهدای جنین به عبارتی تولید مثل ثالث می باشد که در آن جنین نتیجه و حاصل لقاح آزمایشگاهی می باشد

که به زوج دیگری اهدا خواهد شد و چنانچه روش های دیگر برای باروری نا موفق باشند پزشک راهکار اهدای جنین را به زوجین خواهد داد .

بیشتر بخوانید: وکیل حقوقی وکیل مالیاتوکیل شرب خمر

هدف از اهدای جنین چه می باشد ؟

اهدای جنین با اهداف مختلفی صورت می گیرد که بدین شرح است :

1- جنین به زوجین دیگری اهدا شود .

2- جهت انجام تحقیقات اهدای جنین صورت می گیرد .

3- چنین برای آینده ذخیره می گردد .

هنگامی که از زوجین جنینی را به زوج دیگر اهدا می کنند فرد اهدا کننده این امکان را به زوجینی که نابارور هستند می دهد تا باعث  فرزند آوری شوند و جنین اهدایی به زوجین دیگر به داخل رحم مادر منتقل خواهد شد و جنین حاصل  اهدا از زوج دیگر از نظر خصوصیات ژنتیکی به اهدا کنندگان جنین شبیه خواهد بود .

 * در خصوص اهدای جنین شخصی که اهدا کننده جنین می باشد به غیر از هزینه آزمایشات غربالگری هزینه دیگری نخواهد داشت .

  اهدا کننده جنین می بایست از نظر بیماری‌های مختلف جنسی بررسی شود و گیرنده جنین می بایست آزمایشات خاص و به خصوصی را انجام دهد .

*وجه تمایز جنین اهدایی و فرزند خواندگی :

چنانچه زوجین جهت  گرفتن جنین  اقدام انجام دهند و از بانک جنین استفاده کنند و درخواست جنین نمایند ممکن است عبارت فرزند خانگی تداعی شود اما عبارت فرزندخواندگی زمانی به واقعیت می پیوندد که سرپرستی فرزندی را پس از تولد بر عهده گیرند اما چنانچه فرزند حاصل از روش جنین اهدایی در خانواده ای به دنیا آید فرزند خواندگی محسوب نخواهد شد

و فرزند متولد شده با روش جنین اهدایی از لحاظ ژنتیکی شبیه تخمک و اسپرم لقاح یافته در این شیوه می باشد .

مواردی که قابل توجه می باشد و باعث موفقیت اهدای جنین خواهد بود بستگی به کیفیت جنین ، تعداد جنین یا جنین های منتقل شده‌ ، مرحله رشد جنین در هنگام فریز و سن اشخاص اهدا کننده جنین دارد و در این روش درصد موفقیت حدودا ۴۳ الی ۴۵ درصد می باشد .

باید توجه داشت که برخی از مسائل دارای پیچیدگی و نکاتی می باشد و می بایست جهت آگاهی در زمینه حقوقی موضوع مطروحه ،با وکیل و کارشناس یا مشاور مربوطه در میان بگذارید.

اقدامات مورد نیاز اهدای جنین :

1- اهدا کنندگان جنین چه مرد و چه زن می بایست از نظر انواع بیماری ها از هپاتیت بی وسین سیفلیس و … قبل از اهدا تحت آزمایش قرار گیرند .

2- شخصی کم جنین احترام می کند می بایست از نظر رفتاری بررسی شود .

3- چنانچه اهدا کننده جنین بیماری واگیردار داشته باشد نمی تواند جنین اهدا کند .

اهدای جنین به چند صورت انجام می شود ، که این عمل می‌تواند بدین شرح می باشد :

1- ناشناس

2- نیمه آشکار

3- آشکار

ناشناس: در اهدای جنین به صورت ناشناس فرد گیرنده جنین و فرد اهدا کننده هویت یکدیگر را نمی دانند .

 نیمه آشکار: در حالت نیمه آشکار برخی از اطلاعات فرد اهدا کننده به گیرنده داده می شود ولی اطلاعات جزئی در اختیار طرفین قرار نمی گیرد .

آشکار: در اهدای جنین آشکار، اهدا کننده و گیرنده جنین قبل از اهدا کردن جنین و حین اهدا و بعد از اهدای جنین می توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند .

بعد از فریز جنین می توان جنین ها را برای مدت طولانی ذخیره کرد و چنانچه فرد گیرنده آماده باشد

می توان جنین را از حالت فیض خارج کرد و در داخل رحم قرار داد

و همچنین می توان جنین فریز شده را نیز از مکانی به مکان های دور تر منتقل کرد و پس از خارج شدن جنین از فیض آماده قرار گرفتن در رحم مادر می باشد .

مزایای اهدای جنین همچون موارد ذیل می باشد :

1- رفتار و عمل ارزشمندی می باشد که افرادی که دارای فرزند نیستند می توانند صاحب فرزند شوند .

2- مادر می‌تواند تجربه بارداری و زایمان را داشته باشد و چنانچه نوزاد یا طفلی به عنوان فرزند خواندن پذیرفته شود مادر تجربه بارداری و زایمان را نخواهد داشت .

3- جنین در اهدای جنین در دسترس می باشد و می توان زوجی که باردار نمی شود صاحب جنین و فرزندی خواهد شد .

احکام شرعی جنین اهدایی از سوی اشخاص :

علتی که زوجین به روش اهدای جنین روی می آورند هرج و گاهی نیز اضطرار می باشد که این جزء مواردی خواهد بود که می تواند حکم اولیه مسائل را داشته باشند و در ادامه یک حکم ثانویه ایجاد می کنند در نتیجه حکم شرعی جنین اهدایی به طور مطلق حرام نمی باشد .

مطابق قانون در خصوص ارث بری جنین اهدایی، جنین از پدر و مادر و والدین دوم خود ارث نمی برد و نکته دیگر اینکه هویت والدین اهدا کننده باید به صورت محرمانه حفظ شود و در ادامه نیز از طریق اهدای جنین به زوجین نابارور باعث دستیابی آنها به آرزوی خود می باشد

ولی اطفال و کودکانی که از طریق این روش به دنیا می آیند در خصوص ارث بری با مشکلات زیادی در آینده مواجه می شوند .

در چه مواردی پزشک، اهدای جنین را به زوجین پیشنهاد می دهد؟

1- در ابتدا باید در خصوص ناباروری زوجه صحبت شود یا به عبارتی دیگر زوجینی که مرد به هر دلیلی قادر به تولید اسپرم نباشد ، پزشک راهکار اهدای جنین را به آنها معرفی و تجویز می نماید .

2- از دیگر مواردی که پزشک اهدای جنین را به زوجین تجویز می نمایند احتمال انتقال برخی از بیماری های مادرزادی و اختلالات ژنتیکی و … می باشد و به همین دلیل پزشکی باید از احتمالات و خطراتی که باعث آسیب رسیدن به طفل حتی در آینده می شود،جلوگیری نماید .

مشاوره اهدای جنین :

در خصوص پرونده ها و موضوعات مربوط به اهدای جنین و مواردی که می‌تواند در آینده باعث ایجاد مشکل شود، می بایست از وکیل و مشاور متخصص راهنمایی لازم را دریافت کرد در خصوص مراحل قانونی و روند این گونه موضوعات نیز شایسته است از یک وکیل با تجربه و متخصص یاری گرفته شود

چرا که همانطور که در موارد فوق ذکر شد روند اهدای جنین مراحل و پروسه بسیار دشوار و سختی خواهد داشت

و می توان از طریق مشاوره و اخذ وکیل اهدای جنین این دشواری ها را سهل نمود .

وکیل اهدای جنین :

 اهدای جنین و موارد مربوط به آن از جمله مسائلی هستند که ورود به آن ها بدون اطلاعات و آگاهی بسیار مشکل ساز خواهند بود وکیل پایه یک دادگستری کسی است که می تواند در این موارد به عنوان یک مشاور آگاه ، اطلاعات کامل را در اختیار ما بگذارد.

 نکاتی  که در خصوص اهدای جنین ذکر شد، جز نکات بسیار مهم و کلیدی می باشد

که هر شخصی که تمایل به انجام این عمل داشته باشد می بایست به این نکات توجه لازم را نماید

در مورد اهدای جنین باید مواردی همچون شرایط اهدا کننده جنین ،گیرنده جنین ، هدف از اهدای جنین و اقدامات مورد نیاز این عمل مشخص و مورد توجه قرار گیرد .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا ازجمله موسساتی می باشد که در زمینه های مختلف فعالیت داشته و دارد و وکلای توانمندی در این موسسه حضور دارند که به موارد قانونی  مربوط به اهدای جنین تسلط کافی و لازم را دارند .

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] وکیل اهدا جنین;امروزه با توجه به شرایط جامعه مشکلاتی به وجود می آید که با استفاده از علم و تکنولوژی می توانیم این مشکلات را حل کنیم اما باید توجه داشته باشیم که استفاده از علم و تکنولوژی ، خود مستلزم مشورت با متخصصین این حوزه می باشد و از آن جا که انسان موجودی اجتماعی است و هر جا که حضور داشته باشد و با دیگران به هر طریقی ارتباط بگیرد موضوع حق مطرح می گردد مشورت با وکیل در کنار مشورت با متخصص هر حوزه نتیجه ی بسیار خوبی خواهد داشت . […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید