وکیل مالیات بر ارث

وکیل مالیات بر ارث

وکیل مالیات بر ارث;مالیات مبلغی می باشد که پرداخت آن اجباری, بلاعوض و لازم می باشد و همچنین مالیات به اشخاص مختلفی تعلق می گیرد اعم از شخص حقیقی، موسسه دارایی و…

مالیات به عبارتی تزریق قسمتی از درآمد جامعه و اشخاص حقیقی و حقوقی به دولت می باشد که به تعبیری دیگر بخشی از سود فعالیت های اقتصادی جامعه و اشخاص می باشد  که توسط اشخاص به دولت تعلق می گیرد و اشخاص ملزم به پرداخت آن می باشند چرا که اینگونه بیان شده ، ابزار و فرصت و امکانات دستیابی و حصول سود و درآمد را دولت فراهم کرده است.

مالیات انواع مختلفی دارد:

1- مالیات بر دارایی:

-مالیات حق تمبر

-مالیات بر ارث

2- مالیات بر درآمد:

مالیات بر درآمد نیز انواع مختلفی دارد که به شرح ذیل می باشد:

 -مالیات بر درآمد املاک

-مالیات بر درآمد حقوق

-مالیات بر درآمد مشاغل

-مالیات بر درآمد کشاورزی

-مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی

-مالیات بر درآمد های اتفاقی

وکیل مالیات بر ارث

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل مالیات بر ارث،وکیل مالیات،وکیل داوری با ما در ارتباط باشد

تماس با ما

مشاوره

دسته بندی مالیات ها:

1- مالیات های مستقیم

مالیات بر دارایی

مالیات بر درآمد

2- مالیات های  غیر مستقیم

*مالیات بر واردات که خود دارای زیر مجموعه می باشد اعم از:

این مالیات وابسته به سیاستهای بازرگانی و شرایط اقتصادی هر کشور می باشد که یکی از راه های درآمد زایی دولت می باشد و اصولاً برای حمایت از صنایع داخلی مقرر شده است.مانند:

 -مالیات حقوق و عوارض گمرکی

-مالیات سود بانکی

-مالیات عوارض بر واردات اتومبیل

*مالیات بر مصرف و فروش کالا و خدمات :

مالیاتی می باشد که مصرف کنندگان مادامی که آن کالای خاص را خریداری می کند مالیات آن را به همراه قیمت کالا می بایست پرداخت نمایند و همچنین هر شخصی  که آن کالای مورد نظر و خاص را بیشتر مصرف کند و خریداری کند مالیات بیشتری نسبت به آن کالا می پردازد و تولید کنندگان نیز می بایست در نهایت مالیات آن را به دولت بپردازند هر چند که مستقیما از خریدار دریافت می شود.

بیشتر بخوانید: وکیل تنظیم قرارداد بهترین وکیل

*مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده  و وجه تمایز کالا و خدمات ارائه شده ،نسبت به ارزش کالا و خدمات اخذ شده ،می باشد مالیات بر ارزش افزوده شامل صادرات و واردات و عرضه کالا و خدمات می باشد.

اشخاص مشمول پرداخت مالیات به دولت:

-تمامی اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی که دارایی هایی همچون ملک داشته باشند.

-تمامی اشخاصی که دارای درآمد  که از طریق شغل یا هر روش دیگری در کشور کسب درامد داشته باشند تعلق می گیرد و همچنین اشخاصی که در ایران مقیم هستند می بایست مطابق قانون مالیات یا خراج پرداخت نمایند.

-افراد مقیم خارج از ایران که توسط شرکت ، بنگاه های اقتصادی و… فعالیت دارند که در ایران نیز کسب درآمد می کنند و مطابق قانون ،مشمول مالیات می باشند و باید عوارض درآمد خود را به دولت بپردازند.

-تمامی اشخاص حقیقی که داخل ایران یا خارج از ایران درآمد دارند و تابعیت ایرانی دارند باید بخشی از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت به اشخاص جهت استفاده و انتفاع از خدماتی که دولت فراهم آورده است پرداخت نمایند.

-اشخاص حقوقی که تبعه ایران باشند و داخل ایران درآمد کسب می کنند و یا امتیاز کسب و کار دارند و از طریق آن درآمد به دست می آورند و دارایی کسب می کنند باید مطابق قوانین ایران مالیات پرداخت کنند.

از منظر قانون افراد ملزم به پرداخت مالیات می باشد چرا که از خدماتی که دولت ارائه می دهد و تمام اقشار جامعه از آن بهره می برد ، بایستی اشخاص مبلغی را بابت استفاده  از این تشکیلات و خدمات عمومی پرداخت کنند و پرداخت مالیات به این دلیل می باشد که دولت نیز بابت این خدمات ارائه شده هزینه کرده است.

نرخ مالیات

تعیین نرخ مالیات توسط دولت و مطابق با قوانین هر کشور و مطابق با صلاحدید دولت انجام می شود.

قطعاً در یک نظام مالیاتی کارآمد برای اقشار غنی (دارای درامد بالا و دارایی می باشند )نرخ مالیات سنگین تری و بیشتری نسبت به اقشار کم درآمد تعیین می شود و دریافت می گردد.

مالیات در تمامی کشورها دریافت می گردد و اشخاص ملزم به پرداخت آن می باشند زیرا

دولت حق استفاده از خدمات دولتی را به مردم و اشخاص جامعه واگذار کرده است و نکته جالب اینجاست که دلیل پرداخت مالیات و دریافت آن توسط دولت دلایل مختلفی دارد و نحوه دریافت مالیات نیز توسط آن حکومت و دولت تعیین خواهد شد و اشکال مختلفی دارد و دولت پس از دریافت مالیات می توانند در طرح های مختلف و موضوعات مختلفی از این پول و بودجه استفاده نماید

و می تواند در جهت بهبودی عملکرد و خدمات دولتی به کار گیرند.

مالیات بر ارث ملک :

مالیات بر ارث در دسته بندی مالیات مستقیم قرار دارد و مالیاتی می باشد که بر دارایی به جا مانده از فرد متوفی می باشد

که بعد از فوت شخص ماترک یا اموال غیر منقول و منقول بین وراث تقسیم می شود

و وراث مطابق با سهم خود از ارث می بایست مالیات بر ارث را پرداخت کنند چنانچه وراث از پرداخت مالیات اموال منقول یا غیرمنقول خودداری کنند نمی توانند سهم خود را به شخصی انتقال دهند

یا تصرفی بر سهم خود داشته باشند و همچنین نمی توانند اموال را به فروش رسانند.

تعیین مالیات بر ارث ملکی با توجه به معیارهای تعیین شده می باشد برای مثال کاربری ملک، طبقه وراث و سال فوت متوفی.

برای املاک مسکونی تجاری و اداری مالیات بر ارث تعیین می شود برای مثال:

بسیاری از اشخاص ملک تجاری و اداری ندارند ولی ملک و آپارتمان مسکونی را دارا هستند که مالیات بر ارث املاک تجاری بدین شرح است وراثی کم املاک تجاری دارند تقریباً مالیات  بیشتری پرداخت می کنند. با توجه به قیمت تعیین شده برای املاک تجاری مالیاتی که بر املاک تجاری تعلق می گیرد سه درصد ارزش واقعی ملک می باشد.

مالیات بر ارث املاک اداری نیز دارای نرخ تعیین شده می باشد. همچنین مالیات ملک اداری نیز سه درصد ارزش واقعی و به روز ملک می باشد.

مطابق ماده ۱۷ قانون مالیات های مستقیم کمترین و نازل ترین درصد مالیات برای طبقه اول می باشد و برای طبقات دوم و سوم این درصد مالیات دو و چهار برابر خواهد شد.

تقسیم ترکه و مالیات بر ارث

تقسیم ترکه و مالیات بر ارث جزء موارد و موضوعات بسیار مهم و فنی می باشد که اشخاص امروزه بسیار درگیر این موضوع و تقسیم بندی سهم الارث خود می باشند تا همه به اندازه سهم خود آن را دریافت کنند و مطابق حق خود تقسیم شود در برخی موارد چون مطابق قانون این سهم الارث تقسیم می شود باعث ایجاد مشکلاتی اعم از تقسیم نادرست سهم ارث و اختلافاتی در این زمینه می‌شود که اشخاص می بایست یک مشاور و وکیل کنار خود داشته باشند همانطور که می دانید مالیات بر ارث یعنی مالیات بر سهمی که از شخص متوفی برجای مانده و ذینفع( در اینجا منظور وراث می باشد) و می بایست مطابق با سهمی که به آنها تعلق میگیرد مالیات را بپردازند چرا که این جزو دارایی های آن وراث می باشد

و بایستی مالیات آن را به دولت پرداخت کند و دولت تمامی این مالیات هایی که در هر زمینه ای دریافت می کند

در اموری از آن استفاده می کند که مربوط به خدمات عمومی و دولتی است که به مردم و جامعه ارائه می دهد.

نکته:

شخص فوت شده یا امین یا قیم یا نماینده قانونی مکلف می باشد

که هزینه های کفن و دفن متوفی را در حدود عرف انجام دهد یعنی به این معناست که

برای متوفی باید هزینه های کفن و دفن مطابق با  عرف و معیارهای موجود هزینه کرد

و بعد از فوت متوفی می بایست تمام دیون وی را پرداخت کرده و مطالبات وی را انجام دهد. بنابراین بعد از فوت متوفی باد دیون وی توسط وراث پرداخت شود و اگر متوفی قبل از فوت، از شخصی طلبکار بوده می بایست توسط وراث طلب ها و مطالبات وی آن گیرد چرا که جز سهم الارث وراث می باشد.

وکیل مالیات بر ارث

 شخصی فوت کند ورثه او به دنبال اخذ سهم الارث خود می باشند و هر کدام طلبه ارسال خود را دارند و چنانچه اشخاص متوفی توافق بر تقسیم ارث کنند می بایست طبق قانون و مطابق با سهم الارث تعیین شده برای هر شخص تقسیم صورت گیرد چرا که سهم هر شخص با توجه به دختر و پسر بودن یا پدر و مادر خاله دایی و غیر بودن متفاوت می باشد

و بر اساس قانون سهم الارث هر کدام متفاوت است.

در تقسیم بندی ارث بین وراث همه جوانب در نظر گرفته می شود و می بایست همه امور مالیاتی توسط شخص متخصص انجام شود

که می‌توان گفت وکیل پایه یک دادگستری از جمله اشخاصی می باشد

که تمامی مراحل فنی و حقوقی موضوع مالیات بر ارث را به طور کلی انجام می دهد

و تمامی اطلاعات مورد نیاز را دارا می باشد به همین دلیل است که سپردن پرونده های خود به یک فرد مجرب بسیار اهمیت می باشد

و حضور وکیل در بحث مالیات کمک می کند که با توجه به تحصیلات و تجربه از مبلغ مالیات کاسته و تخفیف بگیرد

قطعا حضور وکیل به تمامی اشخاص این امکان را می دهد که بسیار مسلط بر پرونده مراحل آن را طی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید