وکیل طلاق یک طرفه

وکیل طلاق یک طرفه

وکیل طلاق یک طرفه؛ طلاق به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات حقوقی می باشد که بسیاری از خانواده ها در گیر آن هستند . همانطور که می دانید طلاق آ‌ثار و تبعاتی دارد که باید به آن ها توجه نمود .
بهترین مرجع برای دریافت مشاوره و بررسی پرونده طلاق ، موسسات حقوقی می باشند که با وکلای متخصص همکاری دارند و می توانند بهترین وکیل را به شما معرفی نمایند .
در این مقاله درباره طلاق ، ‌انواع آن و وکیل طلاق صحبت خواهیم نمود .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل طلاق یک طرفه و یا مشاوره با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

طلاق :

طلاق به معنای جدایی و پایان رابطه زناشویی می باشد و از اختیارات و حقوقی می باشد که قانون گذار به زوج داده است و با توجه به مواد قانونی زوج هر زمان که بخواهد می تواند همسر خود را طلاق بدهد .
عقد نکاح حقوق و تکالیفی را برای طرفین ایجاد می کند و زمانی که این عقد به هر دلیلی پایان می پذیرد و طلاق میان زوجین واقع می شود حقوق و تکالیف ایجاد شده به واسطه عقد نکاح از بین می روند .آن چه در زمان طلاق باید درباره آن تعیین تکلیف شود حقوق مالی زوجه و حضانت فرزندان می باشد .

تماس و مشاوره با بهترین وکیل حضانت فرزند


انواع طلاق :
به طور کلی طلاق به دو دسته رجعی و بائن تقسیم می شود :
1-طلاق رجعی : طلاقی که در آن زوج حق رجوع دارد و در مدت عده می تواند رجوع کند و بدون عقد نکاح مجدد رابطه زوجیت شکل می گیرد و زوجه نمی تواند مانع از این رجوع شود .
2-طلاق بائن : طلاقی که زوج حق رجوع ندارد یعنی بدون عقد نکاح مجدد رابطه زوجیت حاصل نمی شود و شش نوع طلاق بائن وجود دارد ؛
1-طلاق زنی که قبل از نزدیکی واقع شود ؛ اگر طلاق پیش از نزدیکی واقع شود بائن می باشد و مرد دیگر حق رجوع ندارد .
2-طلاق زنی که یائسه می باشد ؛ منظور اززن یائسه خانمی است که با توجه به شرایط سنی عادت ماهیانه نمی بیند .
3-طلاق خلع ؛ طلاقی که در آن زوجه از زوج کراهت دارد و در قبال طلاق باید به مرد فدیه پرداخت کند منظور از فدیه مالی می باشد که می تواند معادل مهریه ، بیشتر یا کم تر باشد و توسط زوجه به زوج پرداخت می شود .
4-طلاق مبارات ؛ طلاقی که در آن زوجین نسبت به یکدیگر کراهت دارند و زوجه باید مالی را تحت عنوان فدیه به زوج بپردازد و این مال نباید بیشتر از مهریه باشد .
5-سه طلاقه ؛ مردی که زن خود را سه بار طلاق می دهد و مجدد با او ازدواج می کند یا در ایام عده رجوع می کند .
6-طلاق توسط حاکم شرع ؛ در شرایطی که مرد برای طلاق حضور ندارد و زن در شرایط عسر و حرج می باشد قاضی صیغه طلاق را از طرف مرد جاری می سازد .

تماس و مشاوره با بهترین وکیل طلاق توافقی

انواع طلاق از جهت شخص درخواست دهنده :

1-طلاق توافقی با رضایت و توافق طرفین واقع می شود و همانطور که از نام این طلاق مشخص می باشد همه چیز بر حسب توافق زوجین می باشد و اگر فرزند یا فرزندانی وجود دارند باید درباره حضانت آن ها تعیین تکلیف شود .
2-طلاق یک طرفه ؛ در صورتی که زوجین برای پایان دادن به زندگی مشترک به توافق نرسند هر یک از آن ها می توانند درخواست طلاق ( گواهی عدم امکان سازش بدهند ) که در این صورت طلاق یک طرفه می باشد و به دو صورت است :
الف ) طلاق به درخواست زوج ‌ ب )‌ طلاق به درخواست زوجه :
الف ) طلاق به درخواست زوج : با توجه به مواد قانونی حق طلاق با مرد می باشد و مرد هر زمان که بخواهد می تواند همسر خود را طلاق بدهد فقط در زمان طلاق باید درباره حقوق مالی زوجه (‌مهریه ،‌ نفقه ،‌اجرت المثل )‌ تعیین تکلیف شود .
*زمانی که زوج بدون دلیل موجه همسر خود را طلاق دهد و این طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف زناشویی نباشد مرد متعهد به رعایت شرط تنصیف دارایی می باشد .

وکیل طلاق یک طرفه

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل حقوقی،وکیل کیفری،وکیل جنایی و یا مشاوره با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

شرط تنصیف دارایی :
یکی از شروط مندرج در قباله های ازدواج می باشد و زمانی محقق می شود که زوج بدون دلیل موجه می خواهد همسر خود را طلاق دهد و این طلاق ناشی ازعدم انجام وظایف زناشویی از سوی زوجه نباشد دراین شرایط مرد متعهد به پرداخت تا نصف دارایی و اموال خود به زوجه می باشد این میزان مشخص نمی باشد و توسط دادگاه تعیین می شود .

ب) طلاق به درخواست زوجه : از آن جا که قانون گذار طلاق را از حقوق و اختیارات زوج می داند و زوجه چنین اختیاری ندارد بنابراین درخواست طلاق از سوی زوجه معمولا با مشکلات زیادی رو به رو خواهد بود مگر این که زوجه وکالت در طلاق داشته باشد یا در شرایط عسر و حرج باشد و این شرایط به دادگاه ثابت شود .
وکالت در طلاق وکالتی می باشد که زوج به زوجه می دهد و به واسطه ی آن زوجه می تواند هر زمان که بخواهد به وکالت از همسر خود طلاق بگیرد و صیغه طلاق را جاری سازد .
عسر و حرج شرایط طاقت فرسایی می باشد که ادامه زندگی را برای زوجه غیرقابل تحمل می نماید این شرایط با مدارک مستدل باید به دادگاه ارائه و ثابت شوند .

تماس و مشاوره با بهترین وکیل طلاق

عده

عده مدت زمانی می باشد که زوجه بعد از طلاق تا پایان این زمان نمی تواند با شخص دیگری ازدواج کند .

انواع عده :
عده طلاق و فسخ نکاح درعقد دائم سه طهر و در زنانی که به اقتضای سن عادت ماهیانه نمی بینند سه ماه می باشد .
عده فسخ نکاح ،‌بذل مدت و انقضای مدت در مورد نکاح موقت دو طهر می باشد و در زنانی که به اقتضای سن عادت ماهیانه نمی بینند چهل و پنج روز می باشد .
عده زنان باردار تا پایان وضع حمل می باشد هم در نکاح موقت هم در نکاح دائم .
عده وفات در هر دو نکاح چهار ماه و ده روز می باشد .
زنان یائسه و زنانی که با همسرشان نزدیکی نداشته اند فقط عده وفات را باید رعایت کنند و عده دیگری ندارند .
عده زنانی که به علت مفقودالاثری همسرشان به حکم دادگاه طلاق داده شده اند عده وفات می باشد در واقع از تاریخ وقوع طلاق باید چهارماه و ده روز عده نگه دارند .

عده زن بارداری که همسر او فوت می کند تا زمان وضع حمل می باشد اما این زمان نباید کمتر از چهار ماه و ده روز باشد .

تماس و مشاوره با بهترین وکیل نفقه

وکیل طلاق یک طرفه چه کمکی میکند؟

از آن جا که موضوعات حقوقی پیچیدگی های خاص خود را دارند برای طرح آن ها در مراجع قضایی باید با یک فرد متخصص مشورت نمود .
وکلا با بررسی کامل موضوع تمامی مواردی را که برای طرح دعوا باید رعایت شود به مراجعه کننده اعلام می نمایند .
در خصوص موضوع طلاق ، اینکه درخواست دهنده چه شخصی باشد (زوج یا زوجه ) بسیار حائز اهمیت است . همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره شد طلاق از سوی زوج بسیار راحت می باشد چرا که قانونگذار این حق را به زوج داده است که در هر زمان همسر خود را طلاق بدهد و فقط در مورد حقوق مالی زوجه تعیین تکلیف نماید اما طلاق به درخواست زوجه فقط با داشتن وکالت در طلاق از سوی زوج و اثبات شرایط عسر و حرج امکان پذیر می باشد در غیر این دو صورت زوجه حق طلاق ندارد و روند طلاق از سوی زوجه با مشکلات بسیاری روبرو خواهد بود .
وکیل پس از بررسی کامل ، مدارک مربوطه را جمع آوری می کند و دادخواست تنظیم نموده و به دادگاه حقوقی تقدیم می کند .
دادگاه پس از بررسی دادخواست ، جلسه رسیدگی تعیین می کند و به طرفین ابلاغ می کند .
زمانی که رای بدوی مبنی برگواهی عدم امکان سازش صادر می شود هر یک از طرفین می توانند اعتراض خود را اعلام نمایند و پرونده به دادگاه تجدید نظر ارجاع می شود و پس از حکم دادگاه تجدید نظر درصورت اعتراض ، دیوان عالی کشور پرونده را بررسی می کند و در نهایت حکم قطعی صادر می شود و تا سه ماه زوجین می توانند به دفترخانه رسمی طلاق مراجعه کرده و صیغه طلاق را جاری کنند .
موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا بهترین وکلا را به شما معرفی می نماید و پرونده شما را در تمامی مراحل پیگیری خواهد نمود .

نکاتی درباره طلاق :
1-طلاق به معنای منحل شدن عقد نکاح می باشد و به عقد نکاح خاتمه می دهد .
2-زوج فقط در طلاق رجعی می تواند به زوجه رجوع کند و بدون نکاح مجدد به یکدیگر محرم باشند و زندگی زناشویی ادامه پیدا کند .
3-در طلاق خلع و مبارات که زوجه باید فدیه پرداخت کند و زوج حق رجوع ندارد اگر زوجه از فدیه و مابذل خود رجوع کند زوج نیز حق رجوع خواهد داشت .
4-از تاریخ وقوع طلاق زوجه باید عده نگه دارد و تا پایان عده با شخص دیگری ازدواج ننماید .
5-ازدواج در دوران عده زن موجب حرمت ابدی می شود .
6-زنان یائسه و زنانی که نزدیکی نداشته اند فقط عده وفات دارند که مدت آن چهار ماه و ده روز می باشد .
7-پس از صدور رای قطعی طلاق ، زوجین فقط سه ماه فرصت دارند صیغه طلاق را در دفترخانه رسمی طلاق جاری و ثبت نمایند .
8-در طلاق توافقی همه چیز براساس توافق می باشد و معمولا زوجه مهریه خود را می بخشد .
9-در طلاق خلع و مبارات زوجه باید به زوج فدیه بپردازد و این فدیه معمولا همان بخشش مهریه از سوی زوج می باشد .
10-طلاق خلع و مبارات نوعی طلاق توافقی می باشند .
11-طلاق به درخواست زوجه فقط با اثبات شرایط عسروحرج و داشتن وکالت در طلاق امکان پذیر می باشد .
12- اعتیاد شدید زوج و عدم ترک اعتیاد ، اجتناب از پرداخت نفقه شش ماه متوالی یا نه ماه متناوب ، محکومیت قطعی زوج به پنج سال یا بیش از پنج سال حبس ، ترک منزل بدون عذر موجه شش ماه متوالی ،‌بیماری صعب العلاج زوج از مصادیق عسر و حرج می باشند .

تماس و مشاوره با بهترین وکیل پایه یک دادگستری

وکیل طلاق یک طرفه :
یک وکیل با تجربه تمامی شرایط زوجه را مورد بررسی قرار می دهد و مدارکی را که مبنی بر اثبات عسر و حرج زوجه می باشد ، جمع آوری می نماید وبه دادگاه ارائه می کند بنابراین مشورت با وکیل بهترین راهکار برای حل مسائل حقوقی می باشد .


موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با سال ها سابقه در زمینه پرونده های حقوقی بهترین مرجع برای مراجعه و دریافت مشاوره می باشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید