بهترین وکیل فرزند خواندگی

فرزند-خواندگی

بهترین وکیل فرزند خواندگی : فرزندآوری یکی از روش های تکامل خانواده میباشد لیکن برخی خانواده‌ها از این نعمت محروم اند و به همین دلیل قانونگذار شرایطی را مهیا نموده تا زوجین بتوانند از طریق به سرپرستی گرفتن  اطفال بدسرپرست و بی‌سرپرست این نیاز را برطرف نمایند.

* فرزند خواندگی عبارت است ازاینکه  زن و شوهری طفلی را به فرزندی خود قبول نموده  در صورتی که پدر و مادر حقیقی طفل نباشند .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل فرزند خواندگی و مشاوره با ما در ارتباط باشید

 

تماس با ما

مشاوره

09121011092

02177728932-02177886437

شرایط دریافت فرزند خوانده:

ماده ۵ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست این چنین بیان می دارد که زن و شوهری که پنج سال از تاریخ ازدواج شان سپری شده باشد و صاحب فرزند نشوند و یکی از زن یا مرد بیش از سی سال سن داشته باشد می‌توانند کودکی را به فرزندخواندگی بگیرند.

درخواست کنندگان  باید شرایطی را دارا باشند:

 ۱.تقید به انجام واجبات و ترک محرمات

۲.عدم محکومیت  جزایی موثر

۳.عدم اعتیاد به مواد مخدر و الکل و روانگردان و…

۴.تمکن مالی

۵ . عدم حجر

۶. سلامت جسمی و روانی جهت نگهداری از طفل

۷.صلاحیت اخلاقی

۸ .عدم ابتلا به بیماری‌های واگیر و صعب العلاج

۹. اعتقاد به یکی از ادیان  پذیرفته شده

ارث بری فرزند خوانده:

فرزند خوانده از سر پرست خود ارث نمی‌برد ولی قانونگذار برای تامین آینده کودک نکاتی را در نظر گرفته که به شکلی جایگزین ارث می باشد .برای مثال: تملک بخشی از اموال متقاضیان سرپرستی ، به نفع  فرزند خوانده در یکی از دفاتر اسناد رسمی و بیمه عمر کردن در یک شرکت بیمه سهامی ایران به نفع آینده کودک(طفل).

 شناسنامه گرفتن برای فرزند خوانده:

اداره ثبت احوال پس از ابلاغ حکم قطعی سرپرستی توسط دادگاه، مکلف و موظف می باشد با حضور سرپرست و به دستور دادگاه ،  مشخصات زن و مرد را با ذکر توضیحات در شناسنامه مکتوب ومرقوم کند.

*انتخاب نام فرزند (خوانده) توسط سرپرست انجام می‌شود.

 اولویت دریافت حضانت کودک، ابتدا با زن و شوهر بدون فرزند سپس  زنان و دختران(بالای 30 سال) بدون همسر و نهایتاً با زن و شوهری که  دارای فرزند هستند می باشد.

اگر کودک اقوام و بستگانی داشته باشد اصولا اولویت سرپرستی با اقوام و بستگان طفل است حتی اگر برخی از شرایط قانونی را نداشته باشند و این امر بستگی به تشخیص دادگاه وبنا بر صلاح و منفعت کودک یا نوجوان خواهد بود.

خانواده هایی که اقدام به گرفتن فرزند خوانده و سرپرستی کودکان و نوجوانان می‌کنند با مشکلاتی روبرو  خواهند شد و شرایط خاص و مهمی پیش روی آنها قرار می‌گیرد که مثال ها و شرایط مذکور در بندهای فوق صحت این شرایط خاص ومشکلات را بیان می‌کند.

وکیل سرپرستی:

با توجه به موارد فوق ومراحل طاقت فرسای اخذ سرپرستی، متوجه میشویم که هرشخصی توانایی دریافت آن را ندارد  به همین دلیل بهترین کار استفاده از وکیل متخصص میباشد.

چراکه وکیل پایه یک دادگستری با تجربیات خود در این زمینه میتواند با کمترین هزینه و کوتاه ترین زمان نسبت به دریافت حکم سرپرستی برای موکل خود اقدام نماید.

درصورت نیاز به وکیل فرزند خواندگی میتوانید از طریق راه های ارتباطی با موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید