وکیل طلاق به درخواست زن

وکیل طلاق به درخواست زن

امروزه در جامعه مشکلات بسیاری باعث طلاق می شود یکی از مسائلی که نمود بیشتری دارد طلاق از طرف زن می باشد .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با استفاده از وکلای متخصص در امور خانواده و وکیل طلاق از طرف زن می باشد .

زوجه باید در هنگام ازدواج و به هنگام امضای عقد دقت نماید که بتواند به راحتی بعدا طلاق خود را از زوج بگیرد

یکی از این موارد مهم گرفتن حق وکالت در طلاق از که با مشورت وکیل طلاق از طرف زن این امکان میسر است .

شرایط طلاق از طرف زن :

دعاوی طلاق  از سمت زن دارای  شرایط بخصوص و ویژه است دلیل این شرایط خاص اهمیت جایگاه کانون خانواده  و تلاش هرچه بیشتر بر حفظ قوام آن است به  همین منظور  دشوار می نماید که بتوان کلیه ابعاد یک زندگی را در قانون به نمایش گذاشت .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

وکیل طلاق به درخواست زن اذعان می‌کند که  زندگی هرفردی  دارای جنبه های  مختلف و پیچیده ای است که حتی با بیان کوچک ترین  مسائل هماین امکان نیست که  بصورت دقیق این موضوع را با قانون هماهنگ  نمود و چارچوب قانون را در روابط زناشویی افراد اعمال نمودبه همین ترتیب دشواری شدیدی که در دعاوی خانوادگی و یا هر یک از دعاوی مربوط به مسائل زوجین  که وجود دارد به همین منظور است که انطباق اخلاق با قانون خصوصا در روابط زوجین و والدین با فرزندان بسیار دشوار  و بعضا منجر به بی عدالتی  می گردد .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا بهترین گزینه برای قبول پرونده های شما می باشد که بتوانید از ابتدا با کمک وکیل طلاق به درخواست زن و با در دست داشت مدارک مورد نیاز طلاق خود را به راحتی بگیرید .

یکی از موارد مهم برای این که بتوانید از این اختیار برخوردار باشید این است که در ابتدای امر حق طلاق را از مرد بگیرید و در اختیار خودتان قرار دهید .

در ماده ۱۱۳۰و ۱۱۲۹ قانون مدنی به راه های مختلفی که یک زن می تواند از همسر خود جدا شود را بیان کرده است :

وکیل طلاق به درخواست  زن  زمانی که  اقدام می‌کند طلاق را از جانب زن بگیرد و درخواست طلاق از جانب زن را بکند می تواند از ماده ١١٢٩ درخصوص استنکاف یا عجز شوهر از پرداخت و عدم امکان اجرای حکم محکمه و الزام شوهر به دادن نفقه استفاده نماید ..

وکیل طلاق به درخواست  زن با تاکید فراوان بیان  می‌کند که در بسیاری از زندگی های مشترک  و در پی آن در دعاوی خانوادگی و طلاق هایی که عنوان می شود  موارد عسر و حرج مقرر در ماده ١١٣٠ قانون مدنی می تواندباز کننده مسیر باشد به همین ترتیب  نحوه چگونگی استفاده از این ماده قانونی و اثبات آن دردادگاه و در مقابل قاضی  نیاز به تخصص و وکیل خوب طلاق و یا وکیل حرفه ای در امر  طلاق به درخواست  زن دارد کهاین تقاضا از شما وجود دارد  درگرفتن  وکیل خود  نهایت دقت و زیرکی را به خرج دهید تا در انتهای پرونده به نتایج مثبت و قابل قبولی برسید  امید است که موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا  بتواند بصورت کلی به ابهامات و پرسش های شما عزیزان جواب بدهد در موسسه مجد وکیل الرعایا وکلای حرفه ای در زمینه طلاق به درخواست زن وجود دارد که می‌توانند از حقوق شما دفاع کنند .

تماس ومشاوره با بهترین وکیل دریافت مهریه مشاوره حقوقی طلاق ،بهترین وکیل طلاق در تهران

بر طبق ماده ۱۱۳۰قانون مدنی دعاوی خانواده را که بررسی می نماییم به این نتیجه می رسیم که خیلی  از پرونده های خانوادگی زن در مشقت و سختی  به سر می برد این امکان را دارد از این رنج و دشواری که زن متحمل می کند  به نفع او استفاده نمود و به مقررات  قانونی مراجعه کرد .

وکیل طلاق به درخواست  زنان مورد را بیان می کند که : ماده ١١٣٠ قانون مدنی به ترتیبی که پایداری  زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد وی اجازه دارد  به قاضی محکمه و دادگاه  مراجعه و تقاضای طلاق کند چنانچه عسر و حرج فوق الذکر  در محکمه به اثبات برسد دادگاه این امکان وجود دارد که  زوج را مجبور  به طلاق کند  و درصورتی که  اجبار میسر نباشد، زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده می شود .

عسر و حرج موضوع این ماده به این معنی می باشد که  از بوجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن برای زوجه غیر قابل تحمل  باشد و موارد ذیل درصورت احراز توسط دادگاه صالح از مصادیق عسر و حرج محسوب می شود .

۲- اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلا وی به مشروبات الکلی که به اساس زندگی خانوادگی آسیب  وارد کند  و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک معتمد برای ترک اعتیاد لازم بوده است درصورتیکه زوج به تعهد خود عمل نکند و به بیانات و صحبت های دادگاه توجه نکند  و یا پس از ترک برای بار دیگر  به مصرف مواد فوق الذکر  روی باورد بر اساس خواست  زوجه، طلاق انجام خواهد شد .

3- هنگامی که زوج به زندان از پنج سال تا بیشتر برود .

۴) ضرب و شتم کتک کاری  یا هرگونه سوء رفتارپی در پی مرد  که صرفا با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد .

۵) ابتلا زوج به بیماری های لا علاج جسمی یا روانی  یا هر عارضه صعب العلاج دیگری که زندگی مشترک را دچار اختلال کند .

مواد درج شده  در این ماده مانع از آن نیست که دادگاه در دیگر  مواردی را که عسر و حرج زن در دادگاه احراز شود حکم طلاق صادر نماید .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با داشتن وکلای حرفه ای در زمینه وکیل طلاق به درخواست زن می تواند از تمامی حقوق شما دفاع کند .

حقوقی که زن می‌تواند در ضمن طلاق از آن بهره مند شود عبارت است از مهریه، نفقه، اجرت المثل، حضانت و… .

زن می تواند با اخذ وکیل مجرب تمام تلاش خود را در گرفتن این حقوق به کار ببرد وکلای دادگستری به دلیل تجربه کاری بالا و اشراف کامل به قوانین و مقررات این امکان را دارند که نتیجه را به نفع موکلین خود برگردانند .

حال سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا گرفتن‌ وکیل دادگستری برای زن اجباری می باشد ؟یا خیر ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر در شرایطی که زن  تمایل داشته باشد می تواند خودش پیگیر روند پرونده طلاق باشد ولی وکیل طلاق از طرف زن با توجه به تخصص و دانشی که دارد باعث می شود که پرونده در زمان کوتاه تر و روندی بهتر انجام شود و با توجه به شرایط کرونا نیازی به حضور زوجه در هیچ مرحله ای از دادرسی نباشد فقط در طلاق با داشتن حق طلاق است که داشتن وکیل طلاق توافقی اجباری است و حتما زوجه باید در این گونه شرایط از وکیل بر خوردار باشد .

در شرایطی که زوج اقدام به طلاق زوجه نکند و قصد اذیت کردن او را داشته باشد مطابق قانون اگر شوهر حکم دادگاه را اجرا نکند  و زن را طلاق ندهد قاضی یا نماینده او بجای شوهر موظف به طلاق دادن او هستند و اقدام به طلاق و امضای سند آن در دفترخانه خواهد کرد .

وکیل طلاق به درخواست  زن در خصوص رویه عملی اینصحبت را بیان می دارد که  در عمل مدیر دفتر شعبه مربوطه که حکم طلاق را صادر نموده و یا حکم طلاق که پس از صدور و قطعیت از مرحله تجدیدنظر به مرحله بدوی  می رود و اکنون اجرای حکم با شعبه بدوی می باشد به دفترخانه مراجعه و زوجه را طلاق می دهد .

به طور معمول پرونده طلاق به درخواست زوجه که توسط وکیل طلاق به درخواست زوجه پیگیری می شود پرونده ای است که پرونده ای است که با اعتراض هر یک از طرفین۳ مرحله دادگاه را طی می کند دادگاه بدوی، دادگاه تجدید نظر استان مربوطه، دیوان عالی کشور. در فرض این که پرونده با اعتراض هر سه دادگاه را طی کند  این پرونده چیزی حدود یک سال طول می کشد  مگر اینکه یکی از طرفین اعتراض نکند .

شرایط طلاق به درخواست زن باکره که توسط وکیل طلاق به درخواست زن داده می شود به شرح زیر می باشد :

بر خلاف عقد نکاح زوجه باکره که مستلزم اذن  پدر و یا جد پدری می باشد  در طلاق این گونه نمی باشد  و از شرایط طلاق به درخواست زن  باکره از نظر قانون اذن پدر ملاک نیست  اگر چه که عرف و شرایط خانوادگی این امکان را به فرد می دهد که  داوری دیگری داشته باشد .

مهریه زن  باکره به  هنگام طلاق نصف مهریه کامل  می باشد . 

   باکره ماندن زوجه به دلیل شروع نشدن زندگی مشترک و نخواستن  مرد  و یا هر دلیل منتسب به زوج باشد یا شرایطی امکان گرفتن  رای طلاق از دادگاه وجود دارد .

طلاق یک طرفه به درخواست زن  باکره با توجه به اینکه زندگی مشترک هنوز شروع نشده است به خصوص زمانی   که زن  به حق حبس  رجوع  نماید اندکی سخت  است توجه کنیم حتما در این خصوص با وکیل خانواده یا وکیل طلاق به درخواست زن مراجعه کنید  در بعضی پرونده ها همانند  طلاق در بیشتر موارد لازم می شود که از راه های دیگری در ابتدا مثل مطالبه نفقه عقب افتاده  یا الزام به تهیه مسکن متناسب شان و جایگاه  زوجه و  مطالبه مهریه و … اقدام شود .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با تخصص و داشتن وکلای خبره و ماهر در امر خانواده و طلاق به درخواست زن بهترین گزینه برای شما می باشد .

شما می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا از مشاوره و نظریات وکلای حرفه ای مجموعه استفاده کنید تا بع حقوقی که در پرونده طلاق به درخواست زوجه یا دیگر پرونده های خانواده است آشنا و از آن بهره مند شوید .

اگر زوجه درخواست طلاق خود را از طریق وکیل طلاق به درخواست زن ارائه کند تکلیف مهریه او چه می شود ؟

آیا تمام مهر به او تعلق می‌گیرد یا خیر بخشی را فقط به او می‌دهند .

اگر زن  این امکان را داشته باشد که  یکی از شروط مندرج در سند ازدواج را به اثبات برساند که وکیل شوهر در طلاق و قبول بذل آن  می شود و اختیار به دست خود اوست که به وکالت از شوهر چه مقدار از مهریه ای را قبول بخشش  و تعیین کند و اگر بتواند از طریق عسر و حرج دادگاه را قانع کند که مرد  را اجبار به طلاق کند میزان مهریه ای که بذل خواهد شد بسته به نظر قاضی و خود زن  دارد .

آیا زن اگر درخواست طلاق بکند و وکیل طلاق به درخواست زن را درخواست طلاق را برای زوجه بدهد زن امکان این را دارد که حضانت فرزندان را قبول کند ؟

تمامی قوانین قواعد مربوط به مسائل خانواده و حمایت از خانواده این را بدین گونه معنا توضیح می دهند که بر طبق ماده ۲۹قانون حمایت از خانواده اگر از قبل از طلاق تکلیف حضانت فرزندان مشخص نشود و بین زن و مرد توافقی صورت نگرفته باشد حتما باید در محکمه دادگاه تکلیف این قضیه مشخص شود

حسب قانون ، حضانت  فرزندان تا پایان ۷ سالگی با زوجه یا مادر  است و بعد از سن مذکور  با پدر است سن ۹ سال برای دختران و ۱۵سال برای پسران است بعد از سنین مذکور حضانت دیگر از نظر قانون معنایی  ندارد و انتخاب با خود فرزندان است اما در اعطای حضانت قاضی بایستی مصلحت و شرایط فرزندان را رعایت کند به این معنی که مهم نیست بچه چند سال دارد و حضانت او بر طبق قانون با کیست، مهم آن است که قاضی مشخص کند  برای کودک بهتر است که نزد پدر بماند یا مادر.

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با داشتن وکلای دلسوز در زمینه طلاق و مسائل مربوط به خانواده و با داشتن وکیل طلاق به درخواست زن بهترین موسسه برای شما مراعین محترم می باشد .

درآمدها باید این نکته را خاطر نشان کرد که در مسئله ازدواج و طلاق چون بحث فرزندان و حقوق زن و مرد در میان است باید با دقت و ظرافت زیاد همه مسائل را  پیش برد تا حقی از شما نابود نشود در این راه استفاده و بهره مندی از وکلای پایه یک دادگستری که اشراف به قانون دارند راه مناسبی است .


وکیل طلاق به درخواست زن؛امروزه اختلافات و اعتماد های بیجا باعث بروز مشکلات و مسائل حقوقی مختلفی شده اند .و بسیاری از اشخاص و خانواده ها درگیر رفت و آمد در دادگاه ها هستند و بعضا به دلیل نداشتن اطلاعات کافی به مشکل بر می خورند و نمی توانند از حق خود دفاع نمایند .در این موارد بهتر است که به وکیل طلاق مراجعه کنند.
خانواده به عنوان عنصر اصلی یک جامعه و نظام می باشد که متاسفانه به جای اینکه کانون اعتماد و آرامش باشد به کانون بی اعتمادی و اختلاف تبدیل شده است و بسیاری از مشکلات در خانواده ها به وجود می آید . از مهم ترین اختلافات و مشکلات خانوادگی که باعث ایجاد مسائل حقوقی و حضور فرد در مراجع قضایی می شود می توان به طلاق اشاره نمود .

برای مشاوره حقوقی طلاق میتوانید با ما تماس بگیرید.

02177728932-02177886437

امروزه طلاق به وفور در جامعه دیده می شود و آثار و تبعات زیادی دارد که باید به آن ها توجه نمود و مورد بررس قرار داد .

همانطور که می دانید در قانون ، طلاق از اختیارات و حقوق مرد می باشد و مرد هر زمان که اراده کند می تواند همسر خود را طلاق بدهد اما یک زن بدون داشتن وکالت در طلاق از همسر خود یا اثبات عسر و حرج نمی تواند از همسرش جدا شود .

عسر و حرج شرایطی است غیر قابل تحمل که ادامه زندگی مشترک را برای زن دشوار می نماید این شرایط باید با مدارک مستدل به قاضی ثابت شوند تا گواهی عدم امکان سازش صادر شود .

در این مقاله درباره ی انواع طلاق و به ویژه طلاق به درخواست زوجه ( زن )، شرایط آن و آثار و تبعات آن صحبت خواهیم کرد و بهترین وکیل طلاق به درخواست زن را به شما معرفی خواهیم نمود .

معنی طلاق در وکیل طلاق به درخواست زن :

طلاق به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود :

1- طلاق رجعی : طلاقی است که در آن مرد در زمان عده می تواند از طلاق رجوع کرده و مجدد با همسر خود زندگی نماید بدون اینکه مجدداً عقد نکاح میان آنها منعقد گردد و عملاً در زمان عده عقد نکاح پایان نپذیرفته است و به قوت خود باقی است و در زمانی که مرد رجوع می نماید همانگونه باقی می ماند .

2- طلاق بائن در مقابل طلاق رجعی قرار دارد و مفهوم مخالف آن را دارد ، به این معنا که مرد به هیچ عنوان حق رجوع از طلاق را ندارد و مرد نمی تواند در زمان عده به همسر خود رجوع نماید البته این نوع خود دارای اقسامی می باشد که در بعضی از اقسام آن عده وجود ندارد.

میتوانید برای کمک بیشتر از صفحه ی وکیل انحصار وراثت دیدن کنید.

انواع طلاق بائن:

1- طلاق خانم یائسه : خانمی که با توجه به شرایط سنی خود عادت زنانگی نمی بیند .

2- طلاق دختر باکره : دختری که رابطه زناشویی نداشته است .

3- طلاق خلع : طلاقی که در آن زن نسبت به مرد خود کراهت دارد و با پرداخت مالی تحت عنوان فدیه طلاق می ‌گیرد . این مال می تواند کمتریا بیشتر یا معادل مهریه باشد .

4- طلاق مبارات : طلاقی که زن و مرد هر دو از یکدیگر کراهت دارند و تمایل به جدایی دارند اما زن نیز در این طلاق باید فدیه پرداخت نماید که نباید بیشتراز مهریه باشد .

5- طلاق سوم : اگر زن و مردی سه بار متوالی از یکدیگر جدا شده و مجدد ازدواج نمایند طلاق سوم آنها بائن خواهد بود که حق رجوع مرد را از بین می برد .

6- طلاق حاکم شرع : توسط قاضی و با اجازه او انجام می پذیرد در خصوص طلاق زنانی است که عسر و حرج آنان ثابت شده است اما زوج برای طلاق حضور ندارد.

طلاق به در خواست زن:

در برخی موارد زوجین دیگر تمایلی به ادامه ی زندگی مشترک ندارند به همین خاطر تصمیم به جدایی می گیرند طلاق و جدایی یا با توافق طرفین صورت می گیرد یا به درخواست یکی از آن ها.درباره ی وکیل طلاق توافقی بیشتر بدانید.

از جمله شرایط تنصیف دارایی موارد زیر می باشند:

1- طلاقی که به درخواست مرد باشد .

2- طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف زناشویی نباشد .

3- دارایی در زمان زندگی مشترک زمانی که این اتفاق با توافق طرفین حاصل شود سختی و پیچیدگی ای نخواهد داشت و اگر به در خواست زوج باشد نیز سختی ای به همراه نخواهد داشت چرا که همانطور که پیش تر به آن اشاره شد و در قانون مدنی آمده است، طلاق از اختیارات مرد می باشد و مرد هر زمان که بخواهد می تواند همسر خود را بدون عذر موجه طلاق دهد . البته طلاق همسر بدون عذر موجه، تبعاتی مانند شرط تنصیف دارایی به دنبال خواهد داشت، به این شکل که اگر مرد همسر خود را بدون دلیل و بدون اینکه همسر ناشزه باشد و از وظایف زناشویی سرباز زند طلاق بدهد، مکلف می‌شود که تا نصف دارایی خود را که در زمان زندگی مشترک به دست آمده است به همسرش بدهد این تعهد تحت عنوان شرط تنصیف دارایی در اسناد ازدواج می باشد و از آنجا که به امضای طرفین رسیده است در صورتی که شرایط اجرایی شدن آن مهیا باشد قابلیت زوجین به دست آمده باشد .

در مورد طلاق به درخواست زن باید گفت با توجه به اینکه قانون ما چنین اختیاری به زن نداده است، این پروسه با سختی روبرو می باشد و یک خانم زمانی می تواند به راحتی از همسر خود جدا شود که وکالت در طلاق از همسر خود داشته باشد در غیر این صورت پروسه طلاق برای زن پروسه زمان بر و مشکل خواهد بود چرا که زن بدون علت موجه نمی تواند از مرد خود جدا شود و این علت موجه همان عسروحرج می باشند که در مطالب فوق در خصوص آن صحبت شد و به معنای شرایط طاقت فرسایی می باشد که زن دیگر توان تحمل نداشته باشد البته این عسر و حرج باید توسط زن که ادعای آن را دارد در دادگاه اثبات گردد .

برای آشنایی با مشاوره خانواده با ما تماس بگیرید.

از موارد عسر و حرج زن به شرح ذیل می توان بیان کرد :

1- اعتیاد مرد به مواد مخدر و عدم ترک آن و امتناع از ترک مواد مخدر .

2-ترک کردن منزل توسط مرد به مدت زمان شش ماه متوالی .

3- عدم پرداخت نفقه توسط مرد به مدت زمان شش ماه متوالی البته در این خصوص باید توجه داشت که دادگاه اگر مرد را ملزم نماید و مرد مجدد امتناع ورزد، از مصادیق عسر و حرج می باشد .

4-رفتارهای ناپسند دائمی زوج که طاقت فرسا باشند .

5- بیماری زوج که برای آن علاجی نباشد یا علاج آن مشکل ساز و سخت باشد و شرایط زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار بدهد و ادامه آن را ناممکن نماید .

6- جنون مرد .

7- شغل نامناسب زوج که باعث لطمه به آبروی خانواده می شود .

8- زوج به حبس پنج سال یا بیشتر محکوم شود .

9-عقیم بودن مرد ( پنج سال بعد از زندگی مشترک )

10- ازدواج زوج بدون اذن زوجه .

11- مفقود الاثر بودن مرد .

12- محکوم شدن مرد به جرائم کیفری ( محکومیت قطعی )

مهریه در طلاق زوجه :

مهریه از حقوق مالی زوجه می باشد که به واسطه ی عقد نکاح به وجود می آید و به محض منعقد شدن عقد نکاح ، زوجه مالک تمام مهریه می باشد و هیچ موضوعی باعث نمی شود این حق از بین برود مگر اینکه نکاح به دلائلی فسخ و باطل گردد در این صورت چون عملا نکاحی وجود ندارد مهریه از بین می رود بنابراین در زمان طلاق درباره ی مهریه باید تعیین تکلیف شود یک وکیل طلاق به در خواست زن همه ی این اطلاعات را به خوبی به شما میدهد.

زمانی زوجه مالک نصف مهریه می باشد که طلاق قبل از نزدیکی صورت بگیرد بنابراین باید توجه داشت در این شرایط نیز زوجه مستحق مهریه می باشد اما نه به طور کامل .

در اکثر مواقع که طلاق به درخواست زوجه می باشد زوجه به حدی از کراهت می رسد که مهریه ی خود را می بخشد البته گاها نیز در این خصوص توافق می نمایند و زوج بخشی از مهریه و در موارد نادری کل مهریه را پرداخت می نماید .

در نتیجه حتی اگر رابطه ی نامشروع زوجه ثابت شود مهریه از بین نمی رود .

در صورتی که زوجه فوت نماید مهریه به وراث او می رسد .

در صورتی که زوج فوت نماید ابتدا مهریه ی زوجه به عنوان دین ممتازه از ما ترک او پرداخت می گردد .

وکیل طلاق به درخواست زن ( زوجه) :

همانطور که در مطالب فوق به آن اشاره شد طلاق به درخواست زوجه با پیچیدگی های خاصی روبرو می باشد که بدون مشورت با وکیل حقوقی امکان پذیر نمی باشد یک وکیل پایه یک دادگستری مجرب می تواند در این مسیر به زوجه کمک نماید تا مدارک و اسناد خود را مبنی بر عسروحرج آماده نماید و با استفاده از این مدارک بتواند در دادگاه عسروحرج خود را ثابت نماید. همچنین یک وکیل طلاق به درخواست زن زوجه کمک کند تا با شرایطی خاص از همسر خود وکالت در طلاق بگیرد در نتیجه مشورت با یک وکیل بسیار مفید خواهد بود .

وکلا با محیط محاکم و مراجع قضایی آشنایی کامل دارند و می دانند در چه زمانی باید به این مراجع ، مراجعه کرده و پرونده را پیش ببرند .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا وکلای خود را از میان وکلای فوق حرفه ای و با وجدان کاری بالا انتخاب نموده است که آماده ارائه مشاوره های حرفه ای و تخصصی به شما عزیزان می باشند .

دلائل قابل ارائه در دادگاه برای درخواست طلاق توسط زن ( زوجه ) :

زوجه برای اینکه بتواند از مراجع قضایی درخواست طلاق نماید باید دلائل محکمی داشته باشد تا این دادخواست پذیرفته شود و این دلائل را با اسناد و مدارک کافی به دادگاه ارائه دهد از جمله دلائل این دادخواست می تواند ؛ عدم پرداخت نفقه ، ازدواج مجدد زوج ، ترک طولانی مدت منزل و …باشد زوجه می تواند استشهادیه ای مبنی بر این موارد تهیه نماید .

برای مشاوره با وکیل تقسیم ارث با ما تماس بگیرید.

دادخواست طلاق به درخواست یک زن ( زوجه ) :

در مرحله ی اول زوجه باید دادخواستی تنظیم نماید و در دفاتر خدمات قضایی ثبت کند بعد از ثبت دادخواست ، شعبه تعیین می شود . شعبه بررسی های لازم را در مورد دادخواست ، جهت تعیین جلسه رسیدگی انجام می دهد و اگر دادخواست نقصی داشته باشد اخطار رفع نقص می دهد و در صورتی که نقص نداشته باشد جلسه رسیدگی را مشخص و به طرفین ابلاغ می نماید .

زوجه قبل از اینکه ، دادخواست ثبت نماید برای اینکه بتواند موفقیت کسب کند بهتر است با وکیل پایه یک دادگستری مشورت نماید تا بتواند دلائل و مدارک موجود را با شخص آگاهی بررسی نماید و مسیر و روند طلاق را سرعت ببخشد .

رسیدگی به طلاق به درخواست زن ( زوجه ) :

زمانی که جلسه رسیدگی مشخص شد دادگاه دلائل و مدارک ارائه شده توسط زوجه را مورد بررسی قرار می دهد و اگر با توجه به مدارک ، عسر و حرج زوجه به قاضی ثابت شود رای عدم امکان سازش صادر می شود و زوج تا بیست روز فرصت اعتراض دارد و اعتراض او باعث می شود دادگاه تجدید نظر، مجدد ، پرونده و مدارک ارائه شده را بررسی نماید و رای مقتضی را صادر نماید .

اگر رای دادگاه مبنی بر عدم امکان سازش ( طلاق ) باشد زوجین سه ماه فرصت دارند با مراجعه به محضر ( دفترخانه رسمی طلاق ) صیغه ی طلاق را اجرا نمایند که در این مرحله حضور دو شاهد الزامی می باشد ، شهود باید مرد باشند .

دادخواست طلاق در صورت عدم حضور زوجه در کشور :

طلاق از جمله اموری است که در زمره ی احوال شخصیه قرار می گیرد و طبق قانون ،احوال شخصیه هر فرد تابع قانون کشور اقامتگاه شخص می باشد بنابراین زوجه باید در دادگاه خانواده ایران طرح دعوی نماید .

رسیدگی به دادخواست طلاق در صورت عدم حضور زوج :

زمانی که زوج در هیچ یک از جلسات رسیدگی حضور نداشته باشد دادگاه رای غیابی صادر می کند و بعد از صدور این رای ، زوج اگر معترض باشد می تواند واخواهی کند .

*واخواهی یعنی همان اعتراض به رای غیابی می باشد .

مرجع صالح برای رسیدگی به درخواست طلاق زوجه :

زوجه می تواند دادخواست طلاق خود را در دادگاه محل سکونت خود یا محل اقامت زوج مطرح نماید .

عده طلاق :

*عده مدتی است که تا پایان آن زوجه نمی تواند همسر دیگری داشته باشد زمانی که ازدواج و رابطه ی زوجیت به هر دلیلی منحل گردد زوجه باید مدتی را عده نگه دارد .

•زنان یائسه و زنانی که با همسر خود نزدیکی نداشته اند ، عده طلاق ، فسح نکاح ، بذل و انقضای مدت ندارند فقط عده وفات دارند .

*عده وفات برای همه ی خانم ها و در هر دو نکاح چهار ماه و ده روز می باشد به جز در مورد خانم های باردار که تا وضع حمل آن ها می باشد البته به شرطی که کمتر از چهار ماه و ده روز نباشد .

•عده طلاق سه طهر می باشد و در خصوص بانوانی که به اقتضای سن عادت زنانگی نمی بینند سه ماه می باشد .

*عده فسخ نکاح ، بذل و انقضای مدت دو طهر می باشد و در خصوص بانوانی که به اقتضای سن عادت زنانگی نمی بینند چها و پنج روز می باشد .

•عده های فوق ( طلاق ، فسخ نکاح ، بذل مدت و انقضای مدت ) در مورد خانم های باردار تا وضع حمل آن ها می باشد .

•بانوانی که همسرآن ها غایب مفقودالاثر می باشد باید عده ی وفات نگه دارند .

برای دانستن درباره ی وکیل کیفری میتوانی با ما در ارتباط باشید.

نکات مهم در خصوص طلاق به کمک وکیل طلاق به درخواست زن ( زوجه ):

1-همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم طلاق به درخواست زوجه پروسه ی بسیار پیچیده ای است که حتما باید مدارک مستدلی به دادگاه ارائه شود بنابراین حتما باید با یک وکیل متخصص مشورت نمود .

2- اصولا طلاق به درخواست زوجه در دادنامه طلاق ، با عنوان طلاق از نوع خلع نامیده می شود تا امکان رجوع از مرد گرفته شود .

3- گاها طلاق به درخواست زوجه به توافق تبدیل می شود و زوجین با توافق از یکدیگر جدا می شوند و درباره همه چیز به ویژه حقوق مالی زوجه مانند نفقه ، مهریه ، اجرت المثل و حضانت فرزند مشترک توافق می نمایند .

4-زوجه بعد از طلاق باید عده نگه دارد اما به دلیل اینکه این طلاق از نوع طلاق بائن می باشد در مدت عده ، زوج امکان رجوع ندارد و اگر خانم یائسه باشد یا با همسرش نزدیکی نداشته باشد عده ندارند .

آثار طلاق :

ازدواج باعث ایجاد حقوق و تکالیفی میان زوجین می شود زمانی که ازدواج پایان می یابد این حقوق و تکالیف نیز پایان می پذیرند از جمله حقوق و تکالیف دوران زوجیت می توان به حقوق مالی زوجه که مهم ترین آن مهریه و نفقه می باشد ، اشاره نمود .

زمانی که رابطه ی زناشویی خاتمه می یابد زوج دیگر مکلف به پرداخت نفقه نمی باشد در واقع نفقه فقط در صورت تمکین زوجه به او تعلق می گیرد و زمانی که تمکینی وجود ندارد نفقه از بین می رود اما درباره ی مهریه چنین چیزی وجود ندارد که مهریه در قبال تمکین زوجه باشد در واقع زوجه به محض منعقد شدن عقد نکاح ، مالک کل مهریه می شود و فقط زمانی نصف این مهریه از مالکیت او خارج می شود که نزدیکی صورت نگرفته باشد و طلاق واقع شود در غیر این صورت زوجه در هر شرایطی مستحق کل مهریه می باشد و در هنگام طلاق درباره آن باید تعیین تکلیف شود . در برخی موارد زوجه برای اینکه بتواند طلاق بگیرد در صورتی که مدرکی براثبات عسر و حرج خود ندارد مهریه اش را می بخشد .

تشریفات طلاق :

طلاق از جمله ایقاعاتی است که با تشریفات خاص انجام می پذیرد .

منظور از ایقاع انجام عمل حقوقی با اراده ی یک شخص می باشد ( بر خلاف عقد ) . طلاق از مهم ترین ایقاعات می باشد که با اراده ی مرد امکان پذیر است .بهترین وکیل طلاق به در خواست زن را میتوانید با ما داشته باشید.

اجرای صیغه ی طلاق بعد ازقطعیت رای صادر شده ازدادگاه ( گواهی عدم امکان سازش ) با حضور دو شاهد عادل مرد دردفتر خانه رسمی طلاق ، امکان پذیر است .

وکیل طلاق به درخواست زن:

چنانچه طلاق زوجین به شکل توافقی انجام شود رضایت طرفین جهت توافقات الزامی می باشد بنابراین باید به یک مشاوره حقوقی طلاق با تجربه مراجعه نمایند و در حضور وکیل طلاق توافقی توافقات را صورتجلسه و امضا نمایند .

پس از منعقد نمودن عقد وکالت تمامی روند پرونده برعهده ی وکیل خواهد بود و تمامی وکلا بر قوانین و نکات فنی لازم در مورد طلاق و توافقات و ترافعات آن مسلط می باشند .

به طور معمول وکیل پایه یک دادگستری یا کارشناس حقوقی طلاق، می تواند با راهنمایی های تخصصی به مراجعه کننده کمک نماید . وکیل بعد از منعقد نمودن عقد وکالت دادخواست مورد نظر را ثبت می نماید و پیگیری های لازم را جهت کسب موفقیت انجام می دهد .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا وکلای متخصص بسیاری در زمینه خانواده دارد که بهترین مشاوران بوده و هستند و پرونده های موفق بی شماری داشته و دارند .

Agreed Divorce Lawyer

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

 

امروزه به دلیل مشکلات فراوانی که در زندگی ها و جامعه رخ می دهد متاسفانه بسیاری از افراد به فکر طلاق می افتند .

در ادیان مختلف و در نظام های سیاسی مختلفی که در جهان وجود دارد آمده است .

در طلاق با وجود این که طرفین (زن و یا شوهر ) به طور حتم از یک دیگر خسته شده اند که به گرفتن این تصمیم مبادرت کرده اند ولی با این حال آسیب های زیادی متوجه هر دو طرف و حتی اشخاص ثالث می شود .

خانواده های طرفین دچار مشکلاتی می شوند و فرزندانی که حاصل این ازدواج اند دچار مشکل میشوند  .پس نباید در این تصمیم عجولانه و بدون اندیشه اقدام کرد .

بسیاری از افراد کوتاه بین و سطحی نگر هستند که جامعه را همیشه خوب می بینند و زندگی خودشان را بد این گونه افراد بعد از طلاق تازه متوجه عدم واقعیت جامعه می شوند .

بر طبق مواد قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران حق طلاق با مرد هست و زن اصولا نمی تواند در هر شرایطی اقدام به طلاق بکند و به وکیل طلاق به درخواست زن مراجعه کند .

زن در شرایطی که دچار عسر و هرج شده باشد می تواند با مراجعه به وکیل زن در تهران اقدام برای طلاق خود بکند .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با داشتن وکلای حرفه ای و درجه یک در زمینه طلاق به درخواست زن بهترین راهنما و راهگشا برای افراد جامعه می باشد تا بتوانند از حق و حقوق خودشان دفاع بکنند و در محکمه رای را به نفع خودشان در بیاورند .

وکلای تخصصی مجموعه با تبحری که در زمینه های مختلف از جمله خانواده دارند می‌توانند به خوبی از حق و حقوق موکلین خود دفاع کنند .

برای آن که زوجه بتواند دادخواست طلاق از جانب خود بدهد حتما باید با مدارک مورد نظر مثل اصل کارت ملی و شناسنامه و سند ازدواج به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کند و در آنجا دادخواست طلاق به درخواست زن را بدهد تا پرونده طلاقش آغاز شود بر اساس ماده ۱۴ حمایت خانواده شخص اصیل می تواند در دادگاهی که در نزدیکی اقامتگاه همسر یا اقامتگاه خودش وجود دارد اقدام به طرح دعوی بکند .

و همچنین است که وکیل طلاق به درخواست زن نیز می تواند همین عمل را انجام بدهد یعنی دادخواست طلاق را از نزدیک ترین دادگاه به محل اقامتگاه خود انجام بدهد .

پس از ارسال دادخواست توسط شخص اصیل یا وکیل او‌ شعبه و مکان رسیدگی مشخص می گردد و در ابتدا زن و مرد را به داوری می فرستند تا در صورت امکان با یک دیگر صلح و سازش بکنند و از طلاق جلوگیری به عمل آید و اگ موفقیت آمیز نبود آن وقت داوران گزارش خود را به دادگاه ارسال می کنند .

دادگاه با توجه به نظر داوران اقدام به رای می کند و این رای امکان دارد به ضرر یکی از طرفین باشد .

اگر یکی از طرفین از رای صادره از جانب دادگاه راضی نبودند در ظرف ۲۰روز درخواست تجدید نظر خواهی می تواند بکند و مجددا به پرونده او در دادگاهی دیگر رسیدگی می شود .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با داشتن وکلای حرفه ای و درجه یک در زمینه طلاق به درخواست زن بهترین راهنما و راهگشا برای افراد جامعه می باشد تا بتوانند از حق و حقوق خودشان دفاع بکنند و در محکمه رای را به نفع خودشان در بیاورند .

وکلای تخصصی مجموعه با تبحری که در زمینه های مختلف از جمله خانواده دارند می‌توانند به خوبی از حق و حقوق موکلین خود دفاع کنند و

وکیل طلاق به درخواست زن با توجه به ادله و مدارکی که زوجه در اختیار او می گذارد می تواند اقدام به طلاق زوجه بکند علاوه بر مدارکی که ذکر شد (کارت ملی و شناسنامه و سند ازدواج ) مدارک دیگری دال بر وجود عسر و هرج برای ارائه در دادگاه باید باشد که وکیل طلاق به درخواست زن آن را در نزد قاضی نشان بدهد و قاضی را مجاب کند به رای دادن به نفع زن .

وکیل طلاق به درخواست زن با برگه وکالت نامه ای که از جانب زوجه در دست دارد می تواند تمام امور دادگاه را بدون حضور زوجه یا موکل خود طی بکند .

با وجود اتمام تمامی این موارد فوق الذکر هر گاه حکم طلاق از سوی دادگاه مورد نظر صادر شده باشد زوج ظرف یک هفته فرصت دارد که در دفتر خانه حاضر شود در صورت عدم حضور زوج در دفتر خانه سر دفتر ازدواج و طلاق به طرفین ابلاغ می کند که برای صیغه طلاق به دفتر خانه مراجعه نکنند .

در صورتی که مرد در دفتر خانه حضور نیافت و دلیل موجهی نیز برای این امر بیان نکرد خطبه طلاق جاری و ثبت خواهد شد و سپس به مرد خبرش داده می شود .

وکیل طلاق به درخواست زن باید دارای ویژگی هایی باشد : 

از جمله ویژگی های مهمی که باید یک وکیل طلاق به درخواست زن داشته باشد این است که رازدار باشد و امانت دار موکل خود

این نکته بسار مهمی است زیرا که اگر وکیل این خصوصیت را نداشته باشد امکان دارد در جلسه ای که شاید برای مصالحه بین زن و مرد در دفترش برگزار می کند یک سری نکاتی را بگوید که زوج به وسیله همان ها بتواند از بروز طلاق جلوگیری کند و علاوه بر آن زن خود را به دلیل این اقدامی که کرده است آزار بدهد و حتی شرایط زندگی بد تر از سابق بشود .

تماس ومشاوره با بهترین وکیل دریافت مهریه مشاوره حقوقی طلاق ،وکیل طلاق به درخواست زن ، وکیل زن خوب در تهران

پس باید نزد وکیلی رفت که بشود به طور صد در صدی به آن اعتماد کرد .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با داشتن وکلای حرفه ای و درجه یک در زمینه طلاق به درخواست زن بهترین راهنما و راهگشا برای افراد جامعه می باشد تا بتوانند از حق و حقوق خودشان دفاع بکنند و در محکمه رای را به نفع خودشان در بیاورند .

وکلای تخصصی مجموعه با تبحری که در زمینه های مختلف از جمله خانواده دارند می‌توانند به خوبی از حق و حقوق موکلین خود دفاع کنند و پرونده ها را به نتیجه مطلوب برای موکل خود برساند

راه های طلاق به درخواست زن که وکیل طلاق به درخواست می تواند از طریق آنها اقدام بکند به شرح زیر می باشد .

اول آن که طلاق به درخواست زن زمانی انجام می شود که زوجه در حالت عسر و هرج قرار گرفته باشد .

راه دوم که راهی است باید از ابتدا زوجه به آن دقت نماید این که زوجه حق طلاق را در اختیار خودش داشته باشد تا هر موقع که از زندگی احساس نارضایتی و ناراحتی کرد اقدام به طلاق بکند .

یکی از دلایلی که وکیل طلاق به درخواست زن می تواند طلاق موکل خود را بگیر عسر و هرج می باشد و وکیل طلاق به درخواست زن در صورت اثبات این قضیه می تواند طلاق موکل خودش را بگیرد .

شما می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا از خدمات وکلای موسسه در زمینه طلاق به درخواست زن بهره مند شوید و با راهنمایی های ارزنده و کاربری وکلای تخصصی مجموعه از حق و حقوق خودتان در دادگاه و در نزد قاضی دفاع کنید .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

از دیگر موارد مهم این است که وکیل طلاق به درخواست زن چون با شخص مونث سر و کار دارد اگر هم جنس او و زن باشد بهتر است .

هم به دلیل آن که موکل می تواند ارتباط بهتری با او بگیرد و راحت تر حرف هایش را به او بزند هم این که همیشه دو زن حرف یک دیگر را بهتر درک می کنند .

یکی از مزایای استفاده از وکیل زن برای مورد مذکور چه می باشد ؟

این که موکل تمام موارد را به وکیل خود می گوید و وکیل بر طبق آن اظهارات موکل می تواند بهترین راه کار زا به او بکند و بهترین دفاع را نزد قاضی از وی انجام بدهد . پس با این اقدام شخص خیلی می تواند درصد موفقیت خودش را در دادگاه بالا ببرد و شانس پیروزی بیشتری را برای خودش بخرد.                                                                             

سخن پایانی در پیرامون این موضوع این که همیشه سعی داشته باشید در پرونده های خود از وکیل دادگستری و متخصص در آن امر استفاده کنید موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با داشتن وکلای تخصصی در زمینه های گوناگون کیفری حقوقی خانواده ملکی و… می تواند در این مسیر بسیار به شما کمک کند .

استفاده از متخصص در هر حوزه ای می تواند کمک کند به موفقیت شما در آن زمینه در طلاق به درخواست زن نیز چون یک مقدار تخصصی تر است و اثبات آن در دادگاه توسط خود شخص دشوار می باشد پس حضور وکیل و استفاده از راه کار های او می تواند بسیار کمک کننده واقع شود .

امید پاریم که به وسیله این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و بهترین اتفاقات برای شما رقم بخورد .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

بیشتر بخوانید:بهترین مشاوره حقوقی طلاق ،وکیل طلاق به درخواست زن،بهترین وکیل طلاق در تهران

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید