وکیل برای طلاق توافقی در تهران

چه مراحلی باید طی بشود تا به طلاق توافقی برسیم  و چگونه میتوانیم از وکیل برای طلاق توافقی در تهران مشورت بگیریم:

ابتدا باید طرفین (زوج و زوجه )با یک دیگر صحبت کنند و به این نتیجه برسند که می خواهند از یک دیگر جدا بشوند و همچنین میتوانن از وکیل طلاق توافقی در تهران مشورت بگیرند.

مرحله دوم که باید انجام بشود این است که یا خودتان شخصا به محل مورد نظر بروید و دادخواست طلاق را صادر بکنید یا مدارک مورد نیاز را نزد یک وکیل طلاق توافقی ببرید تا او با بررسی مدارک پرونده شما را قبول بکند و پیگیر امور شما بشود .

در مرحله سوم زن و مرد باید با حضور در دفتر شخص وکیل دادگستری بر سر موارد مختلف مثل حضانت فرزندان نفقه مهریه و … به توافق برسند و توافقات خودشان را مکتوب بکنند .

در مرحله چهارم یادداشت توافقات حاصل شده می باشد و امضای آن برگه های صورت جلسه که با حضور وکیل دادگستری نوشته شده است .

مرحله پنجم از مراحل انجام طلاق توافقی این است که طرفین یک اجازه به وکیل بدهند تا او تمام مراحل بعدی را بدون نیاز به حضور آنها طی بکند و جلسات مشاوره و … را بدون حضور موکلین خود انجام بدهد تا کار برای موکلین نیز بسیار راحت بشود .

در مرحله ششم زن  حتما باید با مراجعه به  آزمایشگاه برگه گواهی عدم بارداری دریافت کند و تحویل وکیل بدهد .

چه مدارکی برای طلاق توافقی لازم می‌باشد که حتما با زوج و زوجه به همراه خودشان داشته باشند تا کار هایشان انجام بشود .

از جمله مدارکی که حتما مورد نیاز می باشد تا کار طرفین انجام بشود :

-اصل سند ازدواج

-اصل شناسنامه طرفین (زوج و زوجه)

-کپی کارت ملی طرفین می باشد

مهریه در طلاق توافقی به چه صورتی پرداخت می شود :

اصولا مهریه مالی است که به عنوان پشتوانه دختر محسوب می شود و به مالی گفته می شود که زوج در هنگام عقد نکاح مکلف به پرداخت آن به زوجه می شود .

طرفین در ضمن طلاق توافقی و به هنگام حضور نزد وکیل طلاق توافقی می توانند توافق کنند که طلاق در صورتی انجام می پذیرد که کل مهریه بخشیده شود زیرا اصولا حق طلاق در قانون ایران با زوج (مرد) می باشد و تا مرد اراده نکند خطبه طلاق جاری نمی‌شود .

 

برای مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری و متخصص در امور مربوط به طلاق با ما تماس بگیرید.

02177728932-02177886437

وکیل برای طلاق توافقی در تهران؛ امروزه تمامی اشخاص درگیر مشکلات خانوادگی به خصوص طلاق می باشند چرا که با ایجاد مشکلات اقتصادی و همچنین مشکلاتی که در جامعه به وجود آمده است ، به محض اینکه مشکلی در خانواده ای ایجاد می شود اولین تصمیم زود هنگامی که افراد میگیرند اقدام به جدایی و طلاق می باشد چرا که تلاش بر حل و فصل آن انجام نمی شود از این رو ورود وکیل در پرونده در ابتدا همراه با حل و فصل و رفع مشکل خواهد بود و مادامی که مشکلات حل نشد در ادامه اقدامات قانونی در خصوص طلاق ، مهریه ، نفقه ، اجرت المثل ، استرداد جهیزیه و… صورت می پذیرد .

افراد می توانند با انعقاد عقد وکالت و با حضور وکیل در مراحل و روند پرونده ، پرونده را به نتیجه مطلوب برسانند و منتج به رای مطلوب گردد که وکلا با استفاده از تجربه و علم حقوقی می توانند تمامی جوانب پرونده اعم از احتمال و درصد موفقیت پرونده و با در نظر گرفتن نکات فنی پرونده ، تلاش خود را جهت کسب نتیجه انجام دهند .

طلاق توافقی به نوعی از طلاق اطلاق می شود که در این نوع از طلاق ، خانم و آقا (زوجه و زوج ) با به وجود آمدن تمام مشکلات ، هر دو برای انجام طلاق رضایت را دارند . در این نوع از طلاق، زوج و زوجه در مورد کلیه مسائل ، تعهدات و حق و تکالیف توافق می نمایند و آن را به دادگاه اعلام می‌کنند که چه توافقی در خصوص حق و حقوق مالی و غیر مالی انجام داده اند و می بایست در مراجع قانونی و رسمی مطرح گردد تا ثبت شود .

 در نتیجه شرایط طلاق توافقی مطلقا به آنچه طرفین توافق می نمایند بستگی دارد و صرف توافق بین اشخاص می باشد . حضانت فرزندان مشترک ، نفقه ، مهریه و سایر حق و حقوق و تکالیف طرفین توسط خانم و آقا ( زوجه و زوج ) تعیین می‌شود چرا که طرفین با توافق یکدیگر تصمیمات نهایی را در خصوص تمامی موضوعات می گیرند . به مواردی که زوجین در مورد آن توافق می نمایند و مورد تایید دادگاه قرار گرفته می شود ، گواهی عدم امکان سازش گفته می‌شود که این گواهی نشان دهنده عدم سازش و انجام توافقات در خصوص تمامی مسائل می باشد .

فرقی که طلاق توافقی با طلاق یک طرفه دارد در این موضوع می باشد که در طلاق یک طرفه از جانب خانم یا طلاق یک طرفه از جانب آقا، یکی از طرفین راضی به طلاق هستند و طرف دیگر به هر دلیلی قصد جدایی و اقدام به طلاق را ندارد.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

تماس ومشاوره با بهترین وکیل حقوقیوکیل نفقه

روند و اقدامات طلاق توافقی :

مرحله ۱:

زمانی که زوجین متقاضی طلاق توافقی باشند و اقدامات لازم جهت جدایی را انجام دهند می بایست در اول قبل از ثبت دادخواست طلاق توافقی ، به سامانه تصمیم مراجعه کنند و پس از ثبت نام در سامانه به مراکز تعیین شده مراجعه نمایند و در مراکز بهزیستی ، زوجین را به مشاوران منتخب معرفی می نمایند و زوجین پس از طی مراحل مشاوره به گواهی عدم انصراف از طلاق صادر خواهد شد .

مرحله ۲:

 زوجین بعد از دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق می توانند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند و اقدام به ثبت دادخواست طلاق توافقی کنند .

مرحله ۳:

 پس از ارجاع پرونده به دادگاه مربوطه و تعیین شعبه در خصوص پرونده ، زوجین به دادگاه مراجعه می نمایند و دادگاه زوجین را به مراکز داوری در مجتمع معرفی می نمایند و در داوری توافقات بین زوجین بر سر حقوق مالی زوجه از قبیل مهریه، نفقه و اجرت المثل و در صورت وجود فرزند مشترک نفقه و ملاقات و حضانت فرزند مشترک مکتوب می گردد و به شعبه ارائه می شود و دادگاه نیز مطابق آن اقدام به صدور گواهی عدم امکان سازش می نماید .

مرحله ۴:

زوجین بعد ازدریافت گواهی عدم امکان سازشاز طریق دادگاه و دریافت قطعیت رای مربوطه ، در مدت سه ماه از تاریخ دریافت رای قطعی ، می توانند به دفاتر مربوط به طلاق مراجعه نموده و نسبت به ثبت و جاری نمودن صیغه طلاق اقدامات لازم را انجام نمایند .

نکاتی در خصوص درخواست طلاق توافقی :

طلاق توافقی در مدت زمان عقد و بعد آن تفاوتی ندارد و صرفا تفاوت آنها زمانی خواهد بود که زوجه دوشیزه باشد (یعنی رابطه نزدیکی صورت نگرفته باشد ) که چنانچه زوجه دوشیزه باشد می بایست زوجه برای ارائه گواهی بکارت به پزشک قانونی معرفی گردد .

زوجه چنانچه بالای ۵۰ سال سن داشته باشد به دلیل یائسگی نیازمند انجام آزمایش عدم بارداری نخواهد بود .

مادامی که شوهر (زوج ) جهت انجام امورات و اقدامات طلاق به زن (زوجه ) وکالت داده باشد که در اصطلاح به آن حق طلاق گفته می شود ، پروسه طلاق همان طلاق توافقی است و تفاوتی نخواهد داشت .

قابل توجه می باشد که توافق برسر حضانت فرزند الزام آور نخواهد بود و با تغییر شرایط و مصلحت طفل حضانت به طرف مقابل درصورت درخواست طرف مقابل داده می شود البته نکته قابل توجه این است که در طلاق توافقی می بایست در خصوص تمامی حق و حقوق و تکالیفی که طرفین بر عهده دارند ، توافق شود و تصمیم نهایی با رضایت طرفین اخذ شود که یکی از این حق و تکلیف ، حضانت فرزندان مشترک می باشد .

در خصوص حضانت فرزندان مشترک می بایست به نکاتی اشاره شود که از جمله این نکات می توان به حضانت قانونی فرزندان اشاره کرد که فرزند دختر تا ۷ سالکی مطابق قانون تحت حضانت مادر ( زوجه ) می باشد و از ۷ سالکی تا ۹ سالگی ( ۹ سالگی به دلیل سن بلوغ دختران ، نشان دهنده قدرت تصمیم گیری آنها می باشد که پس از آن تصمیم ادامه زندگی با پدر یا مادر با وی می باشد .) نیز حضانت وی برعهده پدر می باشد که بعد از ۹ سالگی انتخاب با خود طفل خواهد بود که ادامه زندگی با پدر باشد یا مادر .

در اینجا می بایست در خصوص حضانت فرزند پسر نیز نکاتی را مطرح کرد که فرزند پسر نیز تا سن ۷ سالگی حضانت وی با مادر خواهد بود و به دلیل اینکه بلوغ در پسران در سن ۱۵ سالگی می باشد از ۷ سالگی تا ۱۵ سال تمام حضانت فرزند پسر بر عهده پدر خواهد بود و بعد از سن بلوغ ( یعنی ۱۵ سال تمام ) فرزند پسر نیز همچون فرزند دختر تصمیم بر ادامه زندگی با مادر یا پدر را خواهد گرفت .


جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل برای طلاق توافقی در تهران،وکیل نفقه فرزند،وکیل طلاق و… و یا مشاوره با ما در تماس باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

درخواست مهریه توسط زوجه بعد از طلاق :

 ۱- چنانچه زن دوشیزه باشد امکان رجوع به مهریه و مطالبه آن را نخواهد داشت .

 ۲- مادامی که زن یائسه باشد امکان رجوع به مهریه را نخواهد داشت .

در واقع غیر از این موارد زوجه در عده طلاق توافقی این امکان را دارا می باشد که آنچه بذل کرده در طلاق خلع رجوع نماید ، چنانچه مقدار بذل مقدار اندکی باشد یا باقی مانده مهریه ابراء شده باشد دیگر امکان درخواست و مطالبه مهریه وجود نخواهد داشت .

تماس ومشاوره با بهترین وکیل دریافت مهریه مشاوره حقوقی طلاق

 شرایط جدید در خصوص طلاق توافقی :

 در مورد شرایط طلاق توافقی در استان تهران و استان‌های دیگر نیز تغییراتی صورت گرفته و اشخاص متقاضی نیز می بایست در وهله اول  به سامانه نوبت دهی طلاق مراجعه کنند و اقدام به ثبت اطلاعات خود در این سامانه و دریافت نوبت از مراکز غربالگری نمایند و در مدت زمان مشخص شده نیز به مرکز غربالگری یا مراکز مشاوره خانواده مطابق با نوبت اخذ شده ، مراجعه نمایند .

 در نتیجه و پس از انجام مشاوره‌های مربوطه ، می بایست گواهی عدم انصراف از طلاق را از مرکز ذی صلاح دریافت نمایند ، که این گواهی در حین  ثبت دادخواست طلاق توافقی ، به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تحویل داده خواهد شد و دفتر خدمات الکترونیک قضایی ، دادخواست را ثبت نموده و به دادگاه خانواده صالح ارجاع  خواهند داد تا چنانچه نیازمند هر گونه رسیدگی بود ، اقدامات و رسیدگی های لازم صورت پذیرد .

۱- شرایط جدید در بند فوق ذکر شد در حا حاضر صرفا در خصوص طلاق توافقی صدق می کند و در مورد طلاق‌های یک طرفه ( که منظور طلاق به درخواست مرد (زوج ) و طلاق به درخواست زن (زوجه) )، نحوه کار و اقدامات مورد نیاز ، همچنان طبق روال گذشته صورت می گیرد .

۲- اگر به هر دلیلی تصمیم به طلاق توافقی ( طلاق با رضایت و توافق طرفین ) به صورت غیرحضوری دارید ، این با مراجعه به موسسات حقوقی  و تمایلی به حضور در جلسات مشاوره و حضور در دادگاه را ندارید، به اطلاعتان می‌رسانیم که تمامی مراحل بصورت کامل از جلسات مشاوره تا اخذ سند طلاق توسط وکلای موسسه حقوقی مشهور بدون نیاز به حضور زوجین انجام می‌پذیرد .

در طلاق توافقی طرفین می‌گوید قبل از جدایی در خصوص تعهدات و حقوق و تکالیف شان توافق و تصمیمات را با رضایت طرف مقابل اخذ نمایند و همچنین می باید در صورت وجود فرزند یا فرزندان مشترک نیز توافقات لازم را انجام دهند هرچند که در خصوص فرزندان مشترک زوجین وظیفه پدر می باشد که فرزندان را از لحاظ مالی تامین نماید و تمامی حقوق را پرداخت نماید .

طلاق بر دو قسم می باشد :

طلاق بائن

طلاق رجعی

طلاق رجعی :

 طلاق رجعی  از انواع و اقسام طلاق تلقی می شود و طلاقی می باشد که مرد این اختیار را دا می باشد که در طول مدت زمان عده به زن رجوع نماید و زندگی مشترک را مجددا ادامه دهند . مادامی که عده به پایان رسید ، حق رجوع از بین خواهد رفت . اکثر طلاق هایی که ثبت شده است ، طلاق رجعی می باشد مگر در قانون آمده باشد که از نوع بائن است .

وکیل طلاق توافقی در تهران

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

طلاق بائن :

 نوع دیگری از طلاق ، طلاق بائن می باشد  که زوج حق رجوع به زوجه را نخواهد داشت و این حق در اختیار وی قرار نگرفته است . مطابق ماده 1145 قانون مدنی در در برخی موارد طلاق بائن می باشد که به شرح ذیل است :

۱-  چنانچه طلاقی قبل از نزدیکی واقع گردد طلاق بائن خواهد بود .

۲- چنانچه زن یائسه باشد مرد حق رجوع ندارد و طلاق از نوع بائن خواهد بود .

۳-  در طلاق خلع و مبارات زمانی که زن رجوع به عوض نکرده باشد طلاق از نوع بائن خواهد بود .

۴- در برخی موارد که طلاق برای بار سوم بعد از سه وصلت متوالی به عمل می آید ، مانند یک وصلتی که  در نتیجه رجوع صورت می گیرد یا در نتیجه نکاح جدید شکل می گیرد‌ ، طلاق بائن خواهد بود که در مورد رجوع این امکان وجود دارد که با هر عملی انجام می شود و همچنین می توان گفت که شرایط خاصی تعیین نشده ولی در این مورد نیز می توان به این نکته مهم اشاره نمود که با وجود اینکه شرایط خاصی جهت رجوع مد نظر نبوده اما ثبت آن الزامی می باشد و اشخاص مکلف به ثبت رسمی می باشند .

طلاق خلع و مبارات

 طلاق خلع و مبارات را می توان اینگونه بیان کرد که یکی از انواع و تقسیم بندی طلاق بائن می باشد و طلاقی تلقی می شود که طرفین با وجود کراهتی که از یکدیگر دارند ، تقاضای جدایی و طلاق از یکدیگر دارند چرا که به دلیل وجود کراهت امکان زندگی برای طرفین وجود ندارد . در این طلاق که زن ( زوجه ) مالی را به مرد می بخشد (بذل می نماید ) تا مرد ( زوج )به طلاق راضی گردد و این عمل را انجام دهد و تا زمانی که زن از این مال رجوع ننماید ، طلاق بائن محسوب خواهد شد و این طلاق به این دلیل می باشد که چنانچه زن از بذل رجوع نماید ، مرد (زوج ) می تواند از طلاق رجوع نماید و به دلیل وجود نکات حساس و قابل توجه می بایست یک وکیل متخصص و مجرب ورود نماید و این وکیل می بایست وکیل طلاق حقوقی باشد .

 در ادامه باید به این نکته نیز اشاره نمود که طلاق نوعی ایقاع می باشد و طلاق را می توان یکی از راه های خاتمه نکاح دانست چرا که اقدام به طلاق نتیجه جدایی خواهد داشت که در قوانین ایران برای این که زن و شوهر (زوجین ) از یکدیگر طلاق بگیرند می بایست تشریفاتی را طی نمایند و طلاق از جمله اقدامات و اعمالی می باشد که دارای تشریفات است و می بایست این تشریفات رعایت شود . طلاق در فقه ، حق مرد (زوج ) می باشد اما طرفین می توانند طلاق را به صورت توافقی انجام دهند و حتی این امکان نیز وجود دارد که مرد (زوج) می تواند وکالت در طلاق را به طرف مقابل خود (زن : زوجه ) دهد و از ان رو زوجه می تواند اقدامات لازم را جهت انجام دادخواست طلاق و پس از آن جاری نمودن صیغه طلاق انجام دهد . البته همچنین شرایطی وجود دارد که زن می تواند از دادگاه حکم طلاق را اخذ نماید .

چنانچه قصد و تصمیم برانجام مراحل و روند طلاق بدون حضور وکیل پایه یک دادگستری دارید ، می بایست طلاق را به صورت طلاق توافقی انجام دهید و می بایست در خصوص روند و مراحل طلاق توافقی نیز اطلاعات کافی و لازم را در این خصوص کسب نمایید و آگاهی خود را در این زمینه ارتقا دهید و طلاق توافقی را زمانی می توان اقدام نمود که با همسرتان توافق بر رفع و حل و فصل مسائل حقوقی داشته باشید در این شرایط است که شما در صورت کمک گرفتن از یک مشاور و وکیل پایه یک دادگستری ، دیگر نیازی به انعقاد عقد وکالت نخواهید داشت .

مسائل حقوقی در طلاق توافقی

۱- نفقه

۲- مهریه

۳- حضانت فرزند

وکیل طلاق توافقی :

همانطور که در خصوص انواع طلاق و موارد مربوط به طلاق در متن فوق بیان شد می بایست اشاره کلی در این خصوص کنیم و انواع طلاق را می توان به این شکل دسته بندی کرد که طلاق در سه دسته قرار داده می شود . دسته بندی طلاق به این شکل می باشد که  این طلاق به سه شکل می تواند انجام شود که به شرح ذیل می باشد

۱- تقاضای طلاق از جانب زوج ( مرد )

۲- تقاضای طلاق از جانب زوجه ( زن )

۳- وکیل طلاق توافقی ( در طلاق توافقی رضایت اشخاص حاکم بر رای نهایی می باشد یعنی توافقات توسط طرفین صورت می گیرد و طرفین در خصوص تمام حق وحقوق مالی و تکالیف و همچنین تعهدات خود تصمیم می گیرند و با رضایت طرف مقابل در خصوص حضانت فرزند یا فرزندان مشترک ( در صورت وجود فرزند ) و همچنین نفقه و اجرت المثل زوجه و…. تصمیمات لازم اخذ می گردد .

در اینجاست که اهمیت وکیل اشکار می شود چرا که افراد معمولی و عامه مردم اطلاعات حقوقی نداشته و هیچ علم حقوقی بدون کمک مشاور و یا یک وکیل نخواهند داشت و در برخی موارد نیز انجام اقدامات نادرست از سوی طرفین مانعروند سریع پرونده می شود و باید از یک وکیل خبره در این موضوع یاری گرفته شود .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا ، در خصوص یاری مراجعین و موکلین خود تمام تلاش خود را می نماید تا تمامی خدمات مورد نیاز آنها را ارائه دهد از جمله این خدمات می توان به ارائه مشاوره های کامل و تخصصی توسط مشاوران متخصص و وکلای پایه یک دادگستری ، پذیرش وکالت در تمامی زمینه ها از جمله حقوقی ، کیفری ، ملکی و… اشاره نمود .   

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید