وکیل طلاق به درخواست مرد

وکیل طلاق به درخواست مرد

وکیل طلاق به درخواست مرد؛ امروزه موضوع طلاق به وفور در جامعه دیده می شود طلاق به معنای جدایی می باشد این جدایی عواقبی دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد .

هر عقد و قراردادی امکان این را دارد که روزی به پایان برسد طلاق به معنای پایان دادن به عقد نکاح می باشد که  می تواند از سوی زوج یا زوجه یا با توافق هر دوی آن ها انجام پذیرد دراین مقاله درباره ی طلاق به درخواست زوج و عواقب و نتایج آن صحبت خواهیم کرد .

طلاق به درخواست مرد :

طلاق فقط مختص عقد دائم می باشد و در عقد موقت طلاق وجود ندارد بلکه بذل مدت از سوی زوج صورت می گیرد .

مطابق با مواد قانون مدنی زوج بدون دلیل موجه و با تعیین حقوق مالی زوجه می تواند همسر خود را طلاق بدهد و در طلاق به درخواست مرد رضایت زن ملاک نمی باشد و حکم گواهی عدم امکان سازش از سوی دادگاه صادر می شود و زوج تا سه ماه فرصت دارد به دفتر خانه رسمی طلاق برای اجرای حکم دادگاه و ثبت آن مراجعه نماید .

گاها طلاق با میل و خواسته ی مرد اتفاق می افتد که در این نوع طلاق باید به نکات مهمی توجه نمود که دو مورد را در اینجا مطرح می نماییم :

طلاق مبارات : نوعی طلاق است که در آن مرد و زن نسبت به هم کراهت دارند و با هم توافق می کنند تا طلاق صورت بگیرد و در توافق آن ها زن باید فدیه بدهد ( مالی که کمتر یا معادل مهریه باشد ) . در واقع این طلاق با میل و خواسته ی مرد و زن توأمان می باشد .

اما طلاقی که فقط به خواسته ی مرد می باشد زن تمایلی به طلاق ندارد  شرایط فوق را ندارد در این نوع طلاق موارد مختلفی مورد بررسی قرار می گیرند از جمله شرط تنصیف دارایی که در ذیل به طور کامل آن را بررسی می نماییم .

وکیل طلاق به درخواست مرد

برای مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری در مورد طلاق با ما تماس بگیرید.

مشاور طلاق به درخواست زوج

در دعاوی خانوادگی مانند طلاق به درخواست مرد، می بایست زوج جهت انجام تمامی مراحل و روند پرونده از یک مشاور و وکیل پایه یک دادگستری که تخصص  وعلم کافی در خصوص این موضوع را دارد مشاوره دریافت نماید. چرا که وکلا و مشاوران حقوقی تسلط و دانش بالایی در این  زمینه ها و  دعاوی مختلف دارند و چنانچه افراد و اشخاص جامعه با مشکل روبه رو شوند می‌توانند با مراجعه به موسسه حقوقی وکیل اخذ نمایند تا روند پیگیری پرونده سریع تر و مراحل پرونده به صورت دقیق و فنی انجام شود .

متخصصان و وکلا در این حیطه که طلاق به درخواست مرد می باشد ،با راهنمایی های دقیق و کامل می توانند به موفقیت زوج در این دعاوی کمک نمایند .         

شرط تنصیف دارایی :

همانطورکه می دانیم هر عقدی شرایط خاص خود را دارد عقد نکاح نیز از این مورد مستثنی نمی باشد و شروطی که خلاف مقتضای عقد نکاح نیستند کاملا صحیح می باشند .

طبق مواد قانونی طرفین یک عقد می تواند در ضمن عقد یا عقد لازم دیگری هر شرطی را که مخالف با ذات عقد نباشد شرط نمایند .

شرط تنصیف دارایی از جمله شروطی می باشد که در قباله های ازدواج ضمن عقد نکاح آورده شده‌ است .

این شرط به این معنا می باشد که هرگاه طلاق به درخواست زوجه نباشد و در واقع با میل و خواسته ی زوج باشد و این خواسته و میل زوج به دلیل تخلف زوجه از وظایف همسری یا سوء رفتار او نبوده باشد زوج متعهد و مؤظف می گردد تا نصف دارایی خود را که در زمان زوجیت  به دست آورده است به زوجه منتقل نماید . البته باید به این نکته توجه کنیم که زوج چنین شرطی را امضا نموده باشد صرف وجود این شرط در قباله ی ازدواج ملاک نمی باشد .

نکات حائز اهمیت در شرط تنصیف دارایی به شرح ذیل می باشد :

 ۱- دادخواست طلاق فقط توسط مرد انجام پذیرد .

 2-این دادخواست ناشی از سوء رفتار و تخلف زن از وظایف همسری نباشد .

 3-دارایی های زوج در ایام زوجیت به دست آمده باشد در واقع دارایی هایی که مرد قبل از عقد نکاح و دوران زوجیت به دست آورده در این زمره قرار نمی گیرند .

4- تا نصف این دارایی ها ملاک می باشد و به زوجه تعلق می گیرد .

با توجه به مواردی که در فوق ذکر شد باید توجه داشته باشیم که طلاق به درخواست زوجه به هر دلیلی حتی اگر ناشی از عسر و حرج باشد یا غیبت طولانی مدت زوج یا عدم پرداخت نفقه یا هردلیل دیگری شرط تنصیف محقق نمی گردد و در طلاق مبارات که نوعی طلاق توافقی است و در آن زن و مرد از همدیگر اکراه دارند به دلیل اینکه این طلاق به درخواست زن نیز می‌باشد شرط تنصیف محقق نمی گردد .

در خصوص زوجه هایی که از همسر خود وکالت در طلاق دارند این شرط همچنان پابرجا خواهد ماند چرا که با توجه به وکالتی که دارند در واقع درخواست طلاق از سوی موکل که همان مرد می باشد اتفاق می افتد بنابراین در اینجا شرط تنصیف به قوت خود باقی می ماند .

از جمله مواردی که در بالا به آن اشاره شد در خصوص تحقق شرط تنصیف دارایی عدم تخلف زوجه از وظایف همسری بود بنابراین اگر زوج از دادگاه حکم نشوز همسر خود را بگیرد و درخواست طلاق نماید این شرط منتفی می گردد .

نکته حائز اهمیت دیگر این می باشد که این اموال و دارایی ها قطعاً باید بعد از عقد نکاح به دست آمده باشند و قید تا نصف دارایی به این معناست که تا ۵۰ درصد دارایی مرد به اختیار قاضی به زوجه تعلق می‌گیرد که باید توجه داشته باشیم دیون قطعی زوج  دارایی های منفی هستند که باید در نظر گرفته شوند و پرداخت گردند و فقط دارایی های مثبت در شرط تنصیف قرار می گیرند . در واقع میزان این دارایی ها با توجه به قید تا نصف دارایی و تعیین به اختیار قاضی مشخص نمی باشند .     

مراحل طلاق به در خواست زوج

1-تنظیم دادخواست گواهی عدم امکان سازش ( طلاق ) از سوی زوج .

2-ابلاغ از سوی دادگاه به طرفین دعوا ( زوج و زوجه ) .

3-تعیین جلسه رسیدگی از سوی دادگاه  .

4-برگزاری جلسه داوری .

5-صدور رای بدوی .

6-اگر طرفین به رای بدوی صادره از دادگاه بدوی اعتراض داشته باشند پرونده به مرحله بعد یعنی دادگاه تجدید نظر ارجاع داده خواهد شد و چنانچه بعد از اخذ رای تجدید نظر از دادگاه به رای مذکور نیز اعتراض داشته باشند، طرفین می توانند با اعلام و ثبت اعتراض خود نسبت به رای دادگاه مذکور،درخواست رسیدگی از طریق دیوان عالی کشور را خواستار باشند و پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع داده می شود و رای صادره از دیوان عالی کشور قطعی و غیر قابل اعتراض می باشد .

*در واقع طلاق از جمله پرونده هایی می باشد که بدون توجه به این موضوع که خواهان آن چه کسی است ( زوج یا زوجه ) در صورت اعتراض یکی از طرفین سه مرحله ای می شود ؛ دادگاه بدوی ، دادگاه تجدید نظر ، دیوان عالی کشور و این روند ممکن است سه ماه تا یک سال و حتی بیشتر طول بکشد .

7- مراجعه به دفترخانه رسمی طلاق برای اجرای حکم طلاق و ثبت آن ( تا سه ماه از تاریخ قطعیت حکم ) .

*قطعیت حکم بعد از صدور رای بدوی با رضایت طرفین و بدون اعتراض نیز حاصل می گردد .

نکات مهم در خصوص درخواست طلاق از جانب زوج :

*در تمامی طلاق ها وضعیت حقوق مالی زوجه اعم از نفقه ، مهریه ، اجرت المثل و… باید مشخص شود و هیچ موردی باعث سقوط حق مهریه زوجه نمی شود مگر بخشش او .

*طلاق به درخواست زوج رجعی می باشد به این معنا که مرد در مدت عده می تواند از طلاق خود رجوع کرده و در این جا طلاق از بین می رود فقط باید توجه داشت طلاق خانم یائسه و خانم باکره رجعی نمی باشد و مرد در مدت عده نمی تواند رجوع کند این نوع طلاق بائن می باشد .

*نحله مبلغی است که توسط دادگاه با توجه به تمکن مالی مرد وسال های زندگی مشترک و اموری که زوجه انجام داده است تعیین می گردد واز سوی زوج به زوجه پرداخت می گردد .

وکیل طلاق از طرف مرد

با توجه به مطالبی که در بالا به آن اشاره شد با وجود اینکه طلاق به در خواست مرد مشکلات و سختی های طلاق به درخواست زن را ندارد اما حضور مشاور و وکیل پایه یک دادگستری بسیار کمک کننده و با اهمیت می باشد و روند طلاق را تسریع می بخشد مطالبی که در خصوص طلاق به درخواست زوج مطرح گردید از جمله مطالبی است که مردم عامه از آن خبر ندارند و دانشی است که وکلا و حقوقدانان به آن آگاه می باشند بنابراین یک وکیل می تواند از حقوق ما دفاع و حفاظت نماید و آنچه را که از آن آگاه نیستیم به ما یادآوری کند .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا از جمله موسساتی می باشد که دارای وکلای توانمند و حرفه ای می باشد که با وجدان کاری بالا ،مشاوره های لازم و کامل را به مراجعین می دهند و در صورت نیاز ، به مراجعین داشتن وکیل را توصیه می نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید