وکیل کیفری در تهران

وکیل کیفری در تهران

موضوعات کیفری و دعاوی کیفری در واقع دعاوی تلقی میگردند که چنانچه مجرمیت شخص متهم اثبات گردد دارای مجازات خواهد بود که این مجازات می تواند به صورت جزای نقدی ، حبس ، قصاص ، اعدام و … باشد .

وکیل کیفری وکیلی است که با تسلط کامل بر مباحث و قوانین کیفری و جزایی ، در محاکم قضایی حضور پیدا کرده و دفاع تخصصی در این راستا را با توجه به تعاریف فوق ارائه می دهد . دعاوی کیفری به آن دسته از دعاوی گفته می شود که در نهایت پس از محکومیت ، به مجازات مرتکب می انجامد .

وکیل کیفری در تهران دارای ویژگی و وظایفی می باشد . این وظایف بدین شرح است : دفاع از متهمین ، تحلیل پرونده ، طرح دعوا ، نظارت بر روند دادرسی ، حضور در دادگاه ، مشاوره کیفری و تدوین و آماده سازی استراتژی جهت ارائه دفاع در مقابل مقام قضایی و سایر مواردی که در راستای منافع موکل است . پرونده های کیفری که وکلای کیفری پیگیری آن را بر عهده دارند ، نسبت به تمامی قوانین اعم از جزایی ، کیفری ، مجازات اسلامی ، آیین دادرسی کیفری و آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب تسلط دارند .

از جمله جرائم کیفری که امروزه در محاکم قضایی مطرح شده است بدین شرح است : سرقت ، جرایم سایبری و رایانه ای ، مشروبات الکلی ، اختلاس ، سقط جنین ، اخاذی ، جرایم سیاسی ، افساد فی الارض ، خرید مال مسروقه ، اسید پاشی ، کلاهبرداری ، خیانت در امانت ، توهین به مقدسات ، قتل عمد و غیر عمد ، قمار و ربا خواری ، تجاوز ، قسم و شهادت دروغ و …..

در خصوص هزینه وکیل کیفری در تهران باید چنین بیان کرد که هزینه وکلا نسبت به نوع جرم ، پیچیدگی پرونده ، میزان دشواری و مدت زمان دادرسی پرونده ، تجربه و تخصص وکیل ، محل دادگاه پرونده مطروحه بستگی دارد .

در واقع ماهیت فعالیت وکیل کیفری این است که وکیل مذکور از مظنون یا متهم در دادسرا دفاع کند تا بتواند حکم برائت برای وی از محاکم قضایی اخذ نماید .

فعالیت وکیل جرایم کیفری در خصوص مال ، جان و آبروی مردم است . البته وکلای کیفری با ورود به پرونده های متعدد که در متن فوق ذکر شد می بایست جهت منافع موکل خود فعالیت نماید .

دعاوی کیفری را نیز می توان به چند دسته تقسیم کرد :

1- دعاوی مالی   2- دعاوی شخصی  3- جرایم و دعاوی امنیتی  4- جرایم خانوادگی

دعاوی مالی : سرقت – کلاهبرداری – تخریب و …

دعاوی شخصی : قتل – ضرب و جرح – تجاوز به عنف و …

دعاوی امنیتی : جعل – محاربه – جاسوسی و …

دعاوی خانوادگی : ترک انفاق کیفری و ….

نکته ای در راستای طرح شکایت پرونده های کیفری :

در حیطه این نوع دعاوی  در ابتدا شخصی که در سمت شاکی است می بایست طرح دعوی نماید و پس از طرح دعوی و تسلیم شکایت خویش به دادگاه یا دادسرا ، متهم به واسطه محاکم قضایی ( دادگاه یا دادسرا )  احضار می گردد و پس از آن مراحل پرونده از سوی اصل یا وکیل پیگیری می نماید .

وکیل کیفری در تهران ؛امروزه مشکلات زیادی در جامعه با حضور یافتن کلاهبرداران، سارقان و … به وجود آمده است که باعث خطر و آسیب مالی و جانی می شود از این رو می بایست افراد آگاه بوده و فریب کلاهبرداران را نخورند و در هر معامله ای آن موضوع را از همه جوانب بررسی نمایند تا از آسیب مصون باشند. .

همیشه آگاهی و اطلاعات بالا به شخص کمک می کند تا در دام کلاهبرداران نیفتد اما همانطور که می دانید اینکه یک شخص در همه ی امور متخصص باشد امکان پذر نیست و هر شخصی تخصص خود را دارد و در هر امری لازم است با متخصص آن امر مشورت نمود.مشاوره حقوقی با یک وکیل پایه یک دادگستری کمک زیادی میتواند به شما بکند.

برای مشاوره با بهترین وکیل کیفری در تهران میتوانید با ما تماس بگیرید.

09121011092

02177728932-02177886437

مواردی که در ابتدای متن به آن ها اشاره شد در حیطه ی تخصص یک وکیل کیفری مجرب می باشد بنابراین بهترین روش در خصوص رویارویی با چنین مواردی مشورت با بهترین وکیل می باشد گاها یک شخص معامله ای انجام می دهد که در نتیجه آن ضرری حاصل می شود بهتر است پیش از انجام معاملات نیز با یک وکیل خبره صحبت و موضوع را بررسی نماییم تا از به وجود آمدن ضرر پیشگیری کنیم .

در این مقاله درباره حقوق کیفری ،مباحث و جرائم کیفری ، لازمه ی حضور وکیل و وکیل کیفری مجرب صحبت خواهیم کرد .

لزوم حضور وکیل کیفری در تهران:

بدیهی است وکیل کیفری کسی می باشد که دانش و اطلاعات لازم و کافی را درباره جرائم کیفری ، مجازات آن ها و پیگیری این موارد در مراجع قضایی دارد و می تواند با تجربیات خود و انجام اقدامات لازم ،همه جوانب پرونده را بررسی نماید و با ارائه مدارک مستدل و دفاعیات محکم در دادگاه موفقیت کسب نماید و در صورتی که رای بدوی به ضرر موکل باشد مجدد موضوع را بررسی و با مدارک و دلائل محکمه پسند اعتراض خود را نسبت به رای بدوی تحت عنوان لایحه ای اعلام می نماید و درواقع تجدید نظر خواهی می نماید .

موضوعات و پرونده های مربوط به دعاوی کیفری دارای موارد ذیل می باشد که شایسته  است که در خصوص این موضوعات اقدامات اشخاص توسط وکیل کیفری صورت گیرد .

موضوعات مربوط به پرونده و دعاوی کیفری به شرح ذیل می باشد :

خیانت در امانت

قتل

 تهدید

 انتقال مال غیر

 روابط نامشروع

 توهین

 مواد مخدر

و…

حقوق کیفری زیر مجموعه حقوق عمومی می باشد که به نوع جرایم و مجازات آن می پردازد تعریف مختلفی از حقوق کیفری انجام شده است که یکی از تعاریف و معنای حقوق کیفری بدین شرح می باشد .

 که به مطالعه جرایم و اعمال ضد اجتماعی و قواعد حاکم بر اعمال دولت جهت ایجاد و برقرار ساختن امنیت و نظم عمومی می باشد .

مهم ترین شاخه های حقوق کیفری به شرح ذیل می باشد :

1-حقوق کیفری عمومی

 2-حقوق کیفری اختصاصی

3-آیین دادرسی کیفری

 4-کیفرشناسی

 5-حقوق بین المللی کیفری

 6-حقوق جزای بین الملل خاص پرداخت

1- به عبارتی حقوق کیفری به مطالعه قواعد کلی و جرایم و مجازات آنها بدون در نظر گرفتن و بررسی جرم ها یا گروه خاص از جرایم، خواهد پرداخت .

2-به مجموعه قواعد و مقررات که در خصوص ویژگی های اختصاصی جرایم می باشد و در قانون نیز آمده است ، همچنین در این خصوص مطالعات صورت گرفته است، حقوق کیفری اختصاصی نام دارد .

3-آیین دادرسی کیفری جز مقررات شکلی می باشد که جهت تعقیب متهم، کشف کردن جرم واقع شده توسط متهم یا مجرم ،تحقیق در خصوص جرم و متهم، مشخص نمودن مرجع رسیدگی صلاحیت دار ،شیوه و مراحل شکایت و تجدید نظر، صدور حکم و انجام دادن تکالیف قضایی و انتظامی جهت اجرای احکام می باشد .

4-کیفرشناسی جز حقوق کیفری نوین می باشد که موضوع آن چگونگی اجرای مجازات بعد از صدور حکم می باشد تا هدفی که با در نظر گرفتن مجازات وجود دارد محقق گردد.

5-حقوق بین المللی کیفری بدین منظور می باشد که به مجموعه قواعد حقوقی که حاکم بر جرایم نقض کننده حقوق بین الملل می باشد تلقی می شود .

6-حقوق جزای بین المللی خاص به جرایمی که عامل آن، از سویی یک عامل برون مرزی می باشد می پردازد .

یکی از اهدافی که حقوق کیفری بدان تاکید دارد تامین امنیت ،برقراری عدالت و در نظر گرفتن منافع افراد و جامعه از طریق پیشگیری از وقوع جرم و همچنین انجام نشدن جرایم  می باشد و به دنبال آن تلاش بر اصلاح و درمان مجرمان از راه های مختلف دارد .

مشاوره با  بهترین وکیل تهران
 
اصولی که حقوق کیفری حاکم می باشد به ۵ دسته تقسیم می شود :

 1- اصل قانونی جرایم و مجازات آن

 2- اصل عطف به ماسبق نشدن قوانین جزایی ماهوی

۳- اصل تفسیر مضیق قوانین کیفری

 ۴- اصل تساوی مجازات

۵- اصل شخصی بودن مجازات

 ۶- اصل به برائت متهم یا فرض

در این مقاله به ترتیب به اصول حاکم بر حقوق کیفری با کمک وکیل کیفری در تهران می پردازیم .

۱- اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ها بدین معنی است که بیانگر فعل یا ترک فعل به هنگام جرم می باشد که همچنین در قانون نیز تصریح شده باشد و در ضمن مجازاتی برای جرم مورد نظر مقرر و اجرا نشده باشد .

۲- اصل عطف به ماسبق نشدن قوانین جزایی ماهوی بدین منظور می باشد که مادامی که قانون جدید عامل شناختن یک جرم یا تشدید مجازات جرمی خاص باشد شامل اعمالی که قبل از تصویب این قانون صورت بگیرد نخواهد شد .

۳- اصل تفسیر مضیق قوانین کیفری از نتیجه منطقی اصل اول می باشد بدین معنی که لزوم پرهیز قاضی از تفسیر موسع قوانین کیفری به ضرر متهم و  ضرورت استناد قانون برای صادر کردن حکم به مجازات و لزوم تفسیر موسع قوانین به نفع متهم .

۴- یکی دیگر از اصل های حاکم بر حقوق کیفری اصل تساوی مجازات می باشد تساوی مجازات ها به معنی یکسان بودن کیفر در خصوص بزهکاران در شرایط مشابه مرتکب جرم می باشد .

۵- از دیگر اصل های حاکم بر حقوق کیفری اصل شخصی بودن مجازات می باشد که بدین شهر بیان شده است: اصل شخصی بودن مجازات جرم ها به معنی اختصاص مجازات به شخص بزهکار می باشد و اجرای حکم آن به دیگری سرایت نخواهد کرد .

۶- اصل برائت متهم یا فرض به معنی صدور حکم برائت متهم در حالتی  که دلیل معتبری درباره ارتکاب جرم متهم وجود نخواهد داشت و صادر کردن حکم ضرورت دارد .

وکیل کیفری پایه یک قطعاً نقش مهمی در نتیجه مطلوب تر خواهد داشت و وکیل کیفری حرفه ای می تواند با دفاعیات تخصصی که ارائه می دهد باعث روند بهتر پرونده و اخذ رای مطلوب شود چرا که او با داشتن اطلاعات کافی و آشنایی لازم در خصوص قانون و پرونده ها باعث کامیابی اشخاص در دعاوی مطروحه می شوند .

البته در مورد تاثیر وکیل کیفری در خصوص تخفیف در مجازات محکوم شده باید توجه شود .

مشاوره با وکیل تعییر سن
مجازات ها به طور کلی به دو بخش تقسیم می شوند:

 ۱- مجازات حدی

 ۲- مجازات تعزیری

مجازات حدی از جمله مجازات هایی می باشد از طریق شارع مقدس تعیین و مشخص شده است و قاضی نمی تواند در انتخاب مجازات نقشی داشته باشد ولی بر خلاف مجازات های حدی، مجازات‌های تعزیری جز مجازات هایی می باشد که توسط قانون گذار مشخص شده و همچنین قاضی  اختیار قرار دادن مجازات متناسب با شرایط متهم را دارد و امکان تخفیف مجازات نیز در مجازات تعزیری وجود دارد .

وکیل کیفری در تهران نیز با در نظر گرفتن سوابق متهم و شرایط پیش آمده و همچنین شرایط ارتکاب جرم، این امکان را دارد که در مجازات های تعیین شده تخفیف را اخذ نماید .

یکی از پرونده های مهم در خصوص حقوق کیفری و جنایی قتل می باشد .

قتل به عمل جنایی تلقی می شود که انگیزه آدم کشی به صورت عمد و غیرعمد در شخصی که قاتل می باشد وجود دارد .

قتل جز جرایمی می باشد که خشونت آمیز است و هدف آن آسیب و ضرر رساندن به شخصی دیگر می باشد .

در قانون مجازات اسلامی جرم قتل دارای سه نوع می باشد :

۱- قتل عمد :

قتل عمد جرمی می باشد که شخص قاتل به قصد کشتن و آسیب رساندن به شخصی دیگر این عمل را انجام می دهد و دارای مجازات شدید و سنگینی می باشد .

مطابق قانون مجازات اسلامی و با توجه به قصد افراد و نوع ارتکاب قتلی که مرتکب شده اند به چهار دسته تقسیم می شوند :

همانطور که در متن فوق بیان شد قتل عمد جرمی است که قاتل انگیزه، قصد و اراده در انجام این عمل را داشته است.

با استناد به ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی قتل به چند حالت تقسیم می شود :

۱- یکی از حالات جرم قتل بدین شکل می باشد که یک شخص هدف و قصد از بین بردن و یا کشتن شخصی دیگر را دارد که با عمل و یا ترک عمل یا فعل باعث کشتن مقتول می شود .

۲- حالتی دیگری در خصوص جرم قتل می توان به آن اشاره کرد به این شکل می باشد که شخص به قصد کشتن شخصی مرتکب عملی می شود که در نهایت منجر به مرگ او می شود .

۳- حالت دیگر نیز، قاتل هدف کشتن مقتول را ندارد  و حتی عمل او کشنده نمی باشد اما به دلیل وجود وضعیت جسمانی خاص مقتول ، منجر به قتل او می شود .

۴- همچنین قاتل قصد و نیت انجام یک جنایت را  دارد و بدون در نظر گرفتن شخص مشخص و معین این عمل را انجام داده است و باعث کشتن شخصی می شود .

۲- قتل شبه عمد :

قتل شبه عمد به قتلی گفته می شود که شخص قاتل هدف کشتن مقتول را با انجام دادن آن عمل ندارد و عمل او نیز کشنده نمی باشد اما در نتیجه منجر به مرگ شخصی می شود، همچون خطای پزشکی

۳- قتل خطای محض :

به استناد ماده ۲۹۲ قانون مجازات اسلامی قتل در موارد ذیل قتل خطای محض می باشد :

۱- قتلی که در حالت خواب و بیهوشی انجام شده باشد یکی از شروطی که در این خصوص مهم می باشد عدم اطلاع و آگاهی شخصی که مرتکب قتل شده است می باشد چنانچه علم و آگاهی نسبت به قتل را داشته باشد قتل عمد محسوب خواهد شد .

۲- چنانچه قتل توسط مجنون و صغیر انجام شود قتل خطای محض می باشد .

۳- به طور مثال اگر شخصی که برای شکار تیری را شلیک می نماید و تیر به جای برخورد به حیوان به انسانی برخورد می نماید و باعث مرگ او می شود، قتل خطای محض می باشد چرا که مرتکب، قصد جنایت را نداشته و همچنین قصد ایراد فعل وارد شده بر مقتول را نیز نداشته است .

مشاوره با وکیل مصادره اموال

یکی دیگر از دعاوی مطروحه که امروزه نیز به وفور وجود دارد مواد مخدر می باشد .

تولید ،توزیع ،حمل و نگهداری و همچنین خرید و فروش مواد مخدر دارای مجازات می باشد و مجازات هر کدام نیز متفاوت است . با در نظر گرفتن خطرناک بودن مواد مخدر و تاثیرات منفی و خطرناک آن بر روی تمامی رده سنی اشخاص در جامعه همانطور که قانونگذار و همچنین قانون، مجازات تعیین کرده است، می بایست اهمیت زیادی داشته باشد و دارای مجازات و محکومیت سنگینی برای اشخاص مرتکب باشد. قانون و اشخاص جامعه باید با همکاری یکدیگر باعث پیشگیری وقوع جرایم مربوط به مواد مخدر شوند چرا که باعث آسیب رساندن به نسل های مختلف علی الخصوص نسل جوان می شود .

مواد مخدر دارای تقسیم بندی می باشد :

۱- مواد مخدر صنعتی :

 از جمله مواد مخدر صنعتی می توان به شیشه ، هروئین ،کوکائین و… اشاره کرد .

۲- مواد مخدر غیر صنعتی :

مواد مخدر غیر صنعتی نیز شامل تریاک، شیره ، بنگ و… می باشد .

مواد مخدر را می توان از منظر دیگر نیز به چهار دسته تقسیم بندی کرد :

۱- دسته اول مواد مخدر گیاهی می باشد مانند تریاک، مورفین، هروئین و…

۲- دسته دوم روانگردان های گیاهی، همچون کوکائین و حشیش و …می باشد .

۳- دسته سوم از مواد مخدر، روانگردان های شیمیایی و صنعتی مانند کراک شیشه و.. می باشد .

۴- در دسته بندی چهارم، مواد مخدر مجاز دارویی می باشد که شامل متادون ، ترامادول، دیازپام و… است .

یکی دیگر از دعاوی مطرح در جامعه، سرقت می باشد که بر اساس ماده ۲۶۷ قانون مجازات اسلامی، سرقت در معنای ربودن مال که متعلق به خود شخص سارق نمی باشد و مال غیر محسوب می شود، بیان شده است .

در ابتدا به عبارت سارق می پردازیم که در قانون، سارق شخصی است که اقدام مربوط به ربایش مال را از شخصی دیگر انجام داده و هدف آن تصرف مال دیگری بدون رضایت صاحب مال می باشد .

برای تشکیل و ظهور جرم سرقت و همچنین تشکیل جرایم دیگر، باید جرم سه عنصر را دارا باشد تا جرم شکل گیرد که این سه عنصر چنین می باشد :

۱- عنصر مادی

۲- عنصر معنوی

۳- عنصر قانونی

 عنصر مادی جرایم :

عنصر مادی جرم عملی می باشد که از سوی فرد مجرم انجام می شود و تا زمانی که عمل مذکور انجام نشود عنصر مادی جرم تحقق نیافته است در اینجا عنصر مادی جرم سرقت ،ربودن مال غیر می باشد یا به عبارتی  دزدی و برداشتن مالی بدون رضایت مالک آن تلقی می شود که این عمل سرقت اصولا به شکل پنهانی صورت می گیرد .

عنصر معنوی جرایم :

عنصر معنوی جرم نیز قصد شخص مجرم جهت انجام عمل می باشد که به معنای برنامه ریزی و تصمیم گیری مجرم و انجام این عمل نامیده می شود یعنی داشتن سوء نیت اعم از عام و خاص می باشد، که سوء نیت عام نیز قصد انجام جرم سرقت و برنامه ریزی جهت دزدیدن مال می باشد و در سوء نیت خاص نیز قصد و نیت تصرف مال توسط سارق می باشد .

عنصر قانونی جرایم :

عنصر قانونی جرم بدین منظور می باشد که در قانون عملی جرم تلقی شود و مجازات برای آن تعیین شده باشد و مجرم نیز بر اساس قانون محکوم به مجازات تعیین شده توسط قانون شود .

*خیانت در امانت جز جرایم کیفری می باشد که چنانچه اشخاص مرتکب این جرم شوند، شخص متضرر می تواند علیه شخص خائن اقامه دعوی نماید و به دلیل اینکه این جرم (خیانت در امانت) در زمره جرایم کیفری قرار می گیرد ، مطابق قانون دارای محکومیت و مجازات های سنگین می باشد .

وکیل کیفری در تهران :

وکلای کیفری در خصوص دعاوی و پرونده های کیفری می بایست بسیار آگاه به امور و قوانین مربوط به آن باشند زیرا  این محکومیت ها و مجازات های تعیین شده برای جرایم کیفری، بسیار سنگین بوده و عدم حضور وکیل مجرب در روند پرونده باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد زیرا عموم اشخاص و مردم جامعه به قوانین وروندی که پرونده باید طی کند آگاه نمی باشند و این موضوع باعث بروز مشکلات خواهد شد و وکیل می تواند با انجام و ارائه دفاعیات لازم ، دادخواست و لایحه مورد نیاز پرونده نتیجه و رای  مطلوب را برای اشخاصی که در مسیر اینگونه پرونده ها می باشند کسب نماید .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با هدف کمک و یاری به تمامی مردم در تمامی زمینه ها اعم از حقوقی ، ملکی ، کیفری ،ارث و…. اماده خدمات رسانی و ارائه و معرفی وکلای با تجربه و مجرب به اشخاص می باشند .

09121011092

02177728932-02177886437

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید