وکیل جرایم امنیتی

وکیل جرایم امنیتی

بهترین وکیل جرایم امنیتی با بررسی کامل پرونده و جمع آوری مدارک مستدل تمام تلاش خود را در تخفیف مجازات انجام می دهد . به طور کلی جرایم امنیتی بدین معنی می باشد که اعمالی و رفتاری انجام شود که باعث بر هم خوردن نظم عمومی و امنیت  جامعه شود .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با در اختیار داشتن وکلای دلسوز و متخصص در زمینه های مختلف از حقوق شما دفاع میکند .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل جرایم امنیتی ،بهترین وکیل کیفری در تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با کادری از وکلای مجرب و ماهر و درجه یک بهترین راهنما شما برای مسائل مربوط به  جرایم امنیتی ،خانواده و کیفری و حقوقی و ملکی و … می باشد .

جرایم امنیتی جرایمی می باشد که بر علیه امنیت و نظم عمومی یک کشور است و اصولا اینگونه جرایم با هدف تزلزل و تضعیف امنیت ملی و داخلی کشور ها صورت می گیرد . همچنین جرایم امنیتی به جرایمی تلقی شده که ارتکاب آن جرایم توسط اشخاص مرتکب ( متهمین و اشخاص بیگانه و دشمنان ) موجب ایجاد هرج و مرج و همچنین ایجاد اغتشاش در نظم داخلی یک کشور شده است .)

انواع جرایم امنیتی

 در حقیقت جرایم علیه امنیت ملی دو نوع می باشد که به شرح ذیل است :  

جرایم علیه امنیت داخلی

جرایم علیه امنیت خارجی

جرایم علیه امنیت داخلی :

به اعمالی تلقی می گردد که ارتکاب آن عمل سبب هرج و مرج و اغتشاش در نظم داخلی کشور شود به این منظور که بی نظمی در داخل کشوری توسط گروهی ایجاد گردد . مانند تشویق مردم به درگیری با یکدیگر ، تخریب موسسات عمومی و بمب گذاری در اماکن عمومی که نمونه هایی از جرایم علیه امنیت داخلی تلقی می گردد .

بیشتر بخوانید:وکیل کیفری وکیل طلاقوکیل مالیات

جرایم علیه امنیت خارجی :

جرایم علیه امنیت خارجی از جمله جرایمی تلقی می گردد که ارتکاب این جرایم سبب اختلال در نظم بین المللی یا سبب خدشه وارد نمودن به تمامیت ارضی یک کشور خواهد گردید . مانند جاسوسی به سود بیگانگان که این عمل در خصوص از بین بردن امنیت یک کشور و همچنین تعرض کشور های بیگانه خواهد شد .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با کادری از وکلای مجرب و ماهر و درجه یک بهترین راهنما شما برای مسائل مربوط به  جرایم امنیتی ،خانواده و کیفری و حقوقی و ملکی و … می باشد .

محاربه و افساد فی الارض :

یکی از جرایم مهم علیه امنیت ، جرم محاربه و افساد فی الارض است که در ادامه به معنا و مفهوم آن خواهیم پرداخت :

 در حقیقت محاربه به مفهوم جنگ با خدا و تشکیلات حکومت اسلامی گفته می شود .مطابق ماده ۱۸۳ قانون مجازات اسلامی که در خصوص محاربه اینگونه بیان می دارد ( مادامی که هر شخصی برای ایجاد رعب و هراس و سلب و آزادی و امنیت مردم دست به اسلحه ببرد محارب و مفسد فی الارض شناخته خواهد شد )

شخصی که روی مردم سلاح کشیده باشد اما بر اثر ناتوانی سبب هراس هیچ شخصی نگردد محارب تلقی نمی گردد و شخصی که سلاح خود را با هدف دشمنی شخصی به سمت یک یا چند نفر مخصوص بکشد و جنبه عمومی نداشته باشد محارب نخواهد بود . با عنایت بر این ماده ، قانونگذار بین سلاح گرم و سرد فرقی قائل نشده است .

در اینجا باید این نکته را نیز بیان کرد که این جرایم بسیار مهم می باشد چرا که جرایم امنیتی از جمله جرایمی می باشند که تمامی اشخاص کشور را تحت الشعاع قرار خواهد داد. البته برای موفقیت در جرایم امنیتی می بایست یک همراه حقوقدان از جمله وکیل پایه یک دادگستری یا مشاور متخصص در کناراشخاص در تمامی مراحل قرار گیرد .

مصادیق محاربه :

1- کشیدن اسلحه به هدف ایجاد رعب و وحشت مردم

مطابق با ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی مادامی که کسی به منظور ایجاد رعب و وحشت و سلب امنیت و آزادی مردم اسلحه کشیده و باعث رعب وحشت نیز گردد محارب فی الارض تلقی می گردد .

2- از بین بردن و برهم زدن امنیت به وسیله سرقت مسلحانه و راهزنی :

با توجه به ماده ۲۸۱ قانون مجازات اسلامی راهزنان و سارقان و قاچاقچیانی که دست به سلاح می‌برند و موجب سلب امنیت مردم در راه ها می شوند محارب تلقی خواهند شد .

مجازات محاربه :

بر اساس ماده ۲۸۲ قانون مجازات اسلامی حد محاربه بدین شرح تعریف شده است :

1- اعدام

2- صلب

3- قطع دست راست و پای چپ

4- نفی بلد

بغی و فساد فی الارض :

با استاد به ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی : مادامی که هر کس به شکل وسیع سبب جنایت نسبت به تمامیت جسمانی افراد و جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور و نشر اکاذیب و اختلال در نظام اقتصادی کشور و احتراق و تخریب و پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا ایجاد کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آن ها گردد به شکلی که موجب ایجاد اختلال شدید در نظم عمومی کشور و ناامنی و ورود خسارت به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی یا باعث اشاعه فساد و فحشا به صورت گسترده گردد ، مفسد فی الارض معرفی شده و به اعدام محکوم خواهد شد .

با استناد به ماده ۲۸۷ قانون مجازات اسلامی تشکیلاتی که درمقابل اساس نظام جمهوری اسلامی ایران قیام مسلحانه نمایند یاغی محسوب می گردند و در صورت استفاده از سلاح ، اعضای آن به اعدام محکوم خواهد شد .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل جرایم امنیتی ،بهترین وکیل کیفری در تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

عضویت در جمعیت به منظور مختل کردن امنیت کشور :

در واقع هر کس با هر عنوان و نامی دسته و گروه و جمعیت و شبه جمعیتی بیش از دو نفر در داخل و خارج از کشور تحت هر عنوانی تشکیل دهد یا اداره نماید که با هدف بر هم زدن امنیت  یک کشور صورت گرفته باشد ،  به حبس دو تا ده سال محکوم می گردد .

نکته دیگر اینکه هر نظامی که برنامه براندازی به مفهوم نابودی اساس جمهوری اسلامی ایران را برنامه‌ ریزی کند یا بدان عمل نموده باشد و به این هدف جمعیت تشکیل دهد یا اداره کند یا در این تشکیلات شرکت نماید یا همکاری موثر کند محارب تلقی می گردد و شامل دو تا ده سال حبس محکومیت  می باشد .

جرایم امنیتی جز جرایمی نمی باشد که بتوان به سادگی و به سهولت مراحل آن را طی کرد چراکه دارای اهمیت ویژه ای است و مادامی که شخصی مرتکب جرایم امنیتی می گردد می بایست دفاعیات مناسب و کامل و دقیق توسط وکیل مرتکب در دادگاه ها ارائه گردد تا عواقب سخت و محکومیت های سنگین دامن گیر اشخاص نگردد .

تبلیغات علیه نظام یا به نفع گروه های مخالف نظام :

با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به هنگامی که کسی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران یا بصورت گروه های متضاد و مخالف با نظام به هر شکلی اقدامات تبلیغاتی انجام دهد ، به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم می گردد و این جرم از جمله جرایم سیاسی تلقی می گردد .

جاسوسی و جرایم مربوط به آن :

جاسوسی یکی از جرایم علیه امنیت ملی محسوب می گردد که یک جرم برنامه ریزی شده و فراملی است . با ارتکاب به این جرم اطلاعات خیلی مهم یک کشور در حوزه نظامی و امنیتی و سیاسی به وسیله یک نظام سازمان یافته و با استفاده از نیروهای انسانی در اختیار کشور یا کشورهای دیگر قرار می گیرد و این موضوع باعث تزلزل و از بین رفتن امنیت کشور می گردد .

ماده 5047 قانون مجازات اسلامی اینگونه بیان می دارد که چنانچه کسی نقشه‌ها و اسرار و اسناد و تصمیمات امور سیاسی داخلی و خارجی کشور را عمداً یا با آگاهی در اختیار اشخاصی که صلاحیت دسترسی به آن‌ها ندارند ، قرار داده باشد یا از مفاد آن ها آگاه نموده باشد به شکلی که نوعی جاسوسی در کار تلقی گردد ؛  به یک تا ده سال حبس محکوم می شود .

تحریک :

مادامی که یک شخصی نیروهای رزمنده یا افرادی که به شکلی در خدمت نیروهای مسلح می باشند را به  صورت تاثیرگذار تحریک به عصیان  و فرار و تسلیم یا عدم انجام وظایف و تکالیف نظامی کند ، در حالتی که هدفش براندازی حکومت یا شکست نیروهای خودی در برابر دشمن بوده و جهت از بین بردن امنیت گردد ، محارب تلقی خواهد شد ؛ البته چنانچه اقدامات او موثر واقع نشود به حبس دو تا ده سال و یا شش ماه تا سه سال محکوم می گردد .

تهدید به بمب‌ گذاری وسایل نقلیه :

مادامی که هرکس با نیت برهم زدن امنیت کشور و تشویش اذهان عمومی تهدید به بمب‌گذاری در کشتی و هواپیما و وسایل نقلیه عمومی نماید یا ادعا کرده باشد که این وسایل بمب‌گذاری شده است ، موظف خواهد بود تا جبران خسارت وارده به دولت و اشخاص را نماید و به شش ماه تا دو سال حبس محکوم خواهد شد .

معاونت با دولت های خارجی و متخاصم :

مطابق قانون هر شخصی یا گروهی با دولت‌های خارجی متخاصم و به هر شکلی بر ضد جمهوری اسلامی ایران معاونت نماید در شرایطی که محارب شناخته نشود ، به یک تا ۱۰ سال حبس محکوم خواهد شد .

سو قصد به مقامات داخلی و خارجی :

بر اساس قانون مجازات اسلامی چنانچه هر شخصی که به جان رهبر و هر یک از روسای سه قوه و مراجع بزرگ تقلید سوء قصد نماید ، محارب تلقی می گردد و به حبس ۳ تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد و همچنین مادامی که هر کس به جان رئیس کشور خارجی و نماینده سیاسی آن کشور در داخل ایران سوقصد نموده باشد و در آن کشور خارجی نیز همچون ایران مشمول مجازات حبس 3 تا ۱۰ سال می گردد .

نکته دیگر اینکه زمانی که جرم سوء قصد در آن کشور مجازات کمتری نسبت به مجازات سوء قصد در ایران داشته باشد ، شخص سوء قصد کننده به مجازات همان کشور محکوم می گردد .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل جرایم امنیتی ،بهترین وکیل کیفری در تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با در اختیار داشتن وکلای دلسوز و متخصص در زمینه های مختلف از حقوق شما دفاع میکند .

اخلال در نظم عمومی :

جرم اخلال در نظم عمومی و جرایم مرتبط و راجع به آن به سبب این که فعالیت شرایط عادی جامعه را مختل می سازد و همچنین موجب توقف فعالیت‌های بازار می گردد ، در همین تقسیم بنده و در این گروه قرار می گرد .

در نتیجه با استناد به قانون و مواد تعریف شده ، مادامی که هرکس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر عادی و تعرض به افراد سبب اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را نسبت به کسب و کارشان دچار مشکل نماید ، به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد .

مرجع صالح به رسیدگی به جرایم علیه امنیت ملی :

در اینجا در خصوص مراجع ذی صلاح جهت رسیدگی به جرایم علیه امنیت خواهیم پرداخت و نکته قابل توجه اینکه این جرایم جز جرایم بسیار مهم می باشد و رسیدگی به آنها در اسرع وقت و با دقت تمام و کمال صورت خواهد گرفت چرا که در خصوص یک کشور بود و مادامی که یک کشور دچار مشکل گردد تمامی مردم نیز مورد آسیب قرار خواهند گرفت . در واقع دادگاه صالح جهت رسیدگی به جرائم علیه امنیت ملی ، دادگاه انقلاب است  اما زمانی که مجرم روحانی باشد ، دادگاه ویژه روحانیت به موضوع رسیدگی خواهد کرد .

چنانچه بین دادگاه انقلاب و دادگاه ویژه روحانیت اختلاف ایجاد گردد ، با در نظر گرفتن این موضوع که دو مرجع از سیستم وحدت قضات استفاده خواهند کرد ، در نتیجه با نظر رئیس قوه قضاییه شعبه خاص برای رسیدگی به این موضوع تعیین می‌شود که عموماً دادگاه انقلاب خواهد بود .

پس از تعریف مفاهیم بالا باید این نکته بسیار مهم را متذکر شد که جرایم امنیتی جرایم ساه و قابل گذشت از سوی دولت نمی باشد چرا که با امنیت یک کشور و مردمان آن کشور سر کار دارد وجرایم امنیتی به شکل سخت گیرانه ای در دادگاه ها رسیدگی می شود تا امنیت یک کشور دچار اخلال نگردد و اشخاص بیگانه و دشمنان این امکان را نداشته باشند تا اساس نظام را دچار تزلزل و وارد آوردن آسیب نمایند .

بنابراین وجود وکیل در جرایم امنیتی بسیار حائز اهمیت می باشد که در این راستا موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا تمامی تلاش خود را جهت ارائه وکیل متخصص در این زمینه می نماید تا اشخاص با بهره گیری از یک وکیل خوب و متخصص جهت ارائه دفاعیات در دادگاه ، این امکان را داشته باشند تا رای مطلوب را اخذ نمایند چرا که وکیل با تسلط بر قانون و با در نظر گرفتن تمامی جوانب اشخاص را جهت حل و فصل کردن این پرونده یاری می نماید .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا با کادری از وکلای مجرب و ماهر و درجه یک بهترین راهنما شما برای مسائل مربوط به  جرایم امنیتی ،خانواده و کیفری و حقوقی و ملکی و … می باشد .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل جرایم امنیتی ،بهترین وکیل کیفری در تهران،وکیل پایه یک دادگستری،وکیل حقوقی و … با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

مشاوره

02177728932-02177886437

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید