وکیل مالیاتی در تهران

وکیل مالیاتی در تهران

وکیل مالیاتی در تهران؛ یکی از موضوعات حقوقی مهم که نیازمند دریافت مشاوره از وکیل می باشد مالیات است مالیات به هزینه هایی که گفته می شود که دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی برای مصارف دولتی دریافت می کند . مالیات انواع مختلفی دارد و به طور کلی به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شود . در این مقاله درباره انواع مالیات و موضوعات حقوقی مربوط به آن صحبت خواهیم کرد و بهترین وکیل مالیات در تهران را به شما معرفی می نماییم . همچنین به نکات مهم و حائز اهمیت در این خصوص نیز اشاره خواهد شد .

تماس و مشاوره با بهترین وکیل مشاوره حقوقی طلاق – وکیل پایه یک دادگستری 

انواع مالیات :

همانطور که در مطالب فوق به آن اشاره شد مالیات به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شود که بدین شرح می باشد :
الف ) مالیات مستقیم مالیاتی می باشد که به درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می گیرد .
ب) مالیات غیر مستقیم مالیاتی می باشد که به مصرف کالا و خدمات مربوط می شود .
مالیات مستقیم نیز دارای چند نوع می باشد اعم از مالیات بر ارث ، مالیات بر دارایی ، مالیات بردرآمد (که خود دارای انواعی می باشد اعم از ، مالیات بر در آمد حقوق ، مالیات بر درآمد املاک و… ) ، مالیات حق تمبر و همچنین در خصوص انواع مالیات غیر مستقیم نیز می توان به مالیات حقوق و عوارض گمرکی اشاره کرد که از مهم ترین نوع مالیات غیر مستقیم می باشد .
انواع مالیات بر درآمد به شرح ذیل می باشد :
همانطور که در متن فوق بیان شد مالیات بر درآمد به خودی خود ، در زمره مالیات های مستقیم می باشد که در ادمه در خصوص آن صحبت خواهد شد .
مالیات بر درآمد به هفت دسته تقسیم بندی می شود . همه مواردی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد ، انواع مالیات ها در ایران می باشد که بر درآمد اشخاص تعلق دارد که مشمول موارد ذیل می باشد :
۱- مالیات بر درآمد املاک
2- مالیات بر درآمد حقوق
3- مالیات بر درآمد مشاغل
4- مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی
5- مالیات بر درآمد اتفاقی
6- مالیات بر جمع درآمد ناشی از منابع مختلف درآمدی
الف) مالیات بر درآمد املاک :
مقصود از درآمد املاک درآمدی می باشد که از طریق دریافت اجاره به دست آمده و از طرف مقابل اخذ می شود و به این درآمد مالیات تعلق خواهد گرفت زیرا مطابق قوانین مالیات می بایست مالیات پرداخت گردد و همچنین دارنده این ملک نیز باید مالیات آن را پرداخت نماید .
در واقع اگر اجاره یک ملک صرفا تنها راه درآمد شخص حقیقی باشد ، تا مقدار و میزان مشخصی از مبلغی که دولت در انواع مالیات بر درآمد حقوق از مالیات معاف می کند ، دیگر نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد املاک نخواهد بود.
البته این نکته قابل توجه می باشد که انواع مالیات بر درآمد املاک فقط و فقط شامل اجاره نیست وهمچنین نقل و انتقال ملک نیز مشمول مالیات می باشد .
ب) مالیات بر درآمد حقوق :
در این نوع مالیات زمانی که یک شخص حقیقی برای اشخاص حقوقی یا حقیقی دیگری کار می کند و در آمد کسب می کند مالیات به حقوق و در آمد او تعلق می گیرد که برعهده ی کارفرما می باشد اما در واقع برخی از کار فرمایان این مبلغ را از حقوق کارگر یا کارمند کسر می کنند و به دولت پرداخت می نمایند .
پ) مالیات بر دارایی ها :
در حقیقت در خصوص تعریف مالیات بر درآمد حقوق ، تنها به حقوق هایی که بالاتر از سقف تعیین شده باشند ، تعلق می گیرد و حقوق های پایین تر از این مبلغ معاف از مالیات خواهند شد .
ت) مالیات بر درآمد مشاغل :
اشخاص حقیقی که به مشاغل تجاری همچون خدمات پزشکی و … مشغول می باشند می بایست مالیات پرداخت نمایند و مالیات بر درامد مشاغل به درآمد هایی تعلق خواهد گرفت که شخص حقیقی با اشتغال به مشاغل تجاری مانند خدمات پزشکی موظف به پرداخت مالیات خواهد بود که در حقیقت این مالیات بر درآمد از کل فروش کالا یا خدمات شغل مربوطه ، هزینه های آن کسر می گردد و سپس مالیات آن محاسبه شده و در نتیجه می بایست مبلغ مالیات به دولت پرداخت گردد . این نوع مالیات بر درامد نیز به وسیله خوداظهاری تشخیص داده و تعیین می شود و توسط سازمان امور مالیاتی اخذ خواهد شد .
ج) مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی :
به هرگونه فعالیت انتفاعی که توسط شرکت های تجاری یا اشخاص حقوقی صورت می گیرد ، مطابق قانون مشمول مالیات خواهند بود . از جمع درآمد های موسسات و اشخاص حقوقی مالیات دریافت خواهد شد که به آن مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی تلقی می شود .
چ) مالیات بر درآمد اتفاقی :
همچنین باید به این نکته توجه کرد که حتی بر درآمدهایی همچون برنده شدن در جایزه ها یا اموال بخشیده شده به یک شخص نیز مالیات وضع می شود و افراد موظف به پرداخت آن می باشند . تمام درآمدهایی که از این اتفاقات حاصل شده است و ادامه دار هم نمی باشد ، مشمول مالیات می شوند .
همانطور که در متن بالا بیان شد ، مالیات مبلغی می باشد که اشخاص می بایست با توجه به درآمدی که به صورت سالانه به دست می آورند ، بخشی از آن را به دولت بپردازند و این مبلغ پرداختی نسبت به درامد اشخاص می باشد .
یکی دیگر از انواع مالیات که امروزه اشخاص درگیر آن هستند مالیات بر ارث می باشد که به شرح ذیل است :
نکته مهم اینکه مالیات بر ارث نیز در دسته بندی مالیات مستقیم قرار می گیرد و مالیاتی تلقی می شود که بر دارایی به جا مانده از فرد متوفی اطلاق شده که پس از فوت شخص (متوفی ) ماترک یا اموال غیر منقول و منقول وی بین وراث تقسیم خواهد شد و وراث مطابق با سهمی که از ماترک متوفی (سهم الارث ) به دست می آورند می بایست مالیات بر ارث را پرداخت نمایند تا بتوانند بر سهم خود دخل و تصرف نمایند و چنانچه وراث از پرداخت مالیات اموال منقول یا غیرمنقول خودداری نمایند و مالیات مربوطه راپرداخت نکنند این حق را نخواهند که سهم خود را به شخصی انتقال دهند یا دخل و تصرفی بر سهم خود داشته باشند و همچنین نمی توانند اموال را به فروش رسانند و سهم الارث خود را بفروشند چرا که مالیات بر ارث می بایست قبل از تقسیم و هر گونه دخل و تصرفی پرداخت گردد .
نکته قابل توجه اینکه حتی برای هر کسب وکارموفقی که در مسیر رسیدن به اهداف تجاری خود است می بایست مالیات و برخی از هزینه‌های مرتبط با فعالیت خود را به دولت بپردازد . به همین دلیل می باشد که هزینه‌های انجام شده توسط واحد تجاری که به منظور تعیین نرخ مالیات به اداره دارایی ارائه می‌شود ، در صورتی قابل قبول است که هزینه‌ها کاملاً مرتبط با فعالیت واحد تجاری باشد و می بایست این دارایی و درآمد ارائه شده واقعی باشد .
برخی از کارفرمایان به دلیل کاهش سود تجاری شغل خود و در نتیجه پرداخت نرخ مالیاتی کمتر ، تمام هزینه‌های انجام شده (مرتبط و غیرمرتبط) را در دفاتر خود لیست می‌کنند ، اداره دارایی در ماده ۱۴۷ و ۱۴۸قانون مالیات‌های مستقیم به طور مشخص هزینه‌های مورد تأیید خود را بیان کرده و می بایست مطابق آن و به صورت واقعی ارائه گردد .

برای مشاوره با بهترین وکلای تهران کافیست با ما تماس بگیرید تا از مشاوره در زمینه های مختلف کیفری و حقوقی بهره ببرید.

تماس با ما

چه کسانی باید مالیات پرداخت کنند؟

مطابق ماده یک قانون مالیات‌ مستقیم ، افراد و بنگاه‌های زیر موظف به پرداخت مالیات خواهند بود :
۱- تمامی مالکین حقیقی یا حقوقی در ایران دارای ملک هستند و می بایست در خصوص این دارایی و ملک مبلغی را تحت عنوان مالیات بپردازند .
۲- هر شخص ایرانی ( حقیقی ) که در خارج از ایران اقامت دارند اما در داخل کشور، دارای ملک و املاک می باشد .
۳- هر شخص ایرانی ( حقیقی ) که در ایران سکنی دارد ، در مورد درآمدهای داخل و خارج از ایران مشمول پرداخت این مبلغ خواهد بود .
۴- هر شخص حقوقی ایرانی هم در مورد درآمدهای داخل و خارج از ایران می بایست مالیات را پرداخت نماید زیرا موظف به پرداخت مالیات به دلیل ایجاد شغل و شاغل بودن در شغل مذکور می باشد .
۵- هر شخص که غیر ایرانی می باشد چه حقیقی ، چه حقوقی ، برای درآمدهایی که در داخل ایران کسب می نمایند ، از جمله مشمولین مالیات تعیین شده توسط قانون خواهد شد .
۶- اشخاص غیر ایرانی در خصوص واگذاری فیلم‌های سینمایی ، دادن تعلیمات یا کمک‌های فنی به افراد داخل ایران ، می بایست مالیات آن دارایی و مالرا پرداخت نمایند .

تماس و مشاوره با بهترین وکیل وکیل اعاده دادرسی حقوقی –وکیل مالیاتبهترین وکیل 

وکیل مالیاتی در تهران :

وکلا بهترین مشاوران برای دریافت مشاوره و اطلاعات کامل در خصوص موضوعات حقوقی می باشند که مالیات نیز از جمله موضوعاتی می باشد که می بایست در این خصوص به وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کرده و درتمام مراحل پرونده از یک وکیل راهنمایی دریافت کرد چرا که بحث مالیات نیز دارای نکات فنی بسیاری می باشد که ورود وکیل به آن حائز اهمیت خواهد بود .

موسسه حقوقی مجد وکیل الرعایا ، وکلای متخصص در این زمینه را به شما معرفی می کند که پرونده شما را بررسی نموده وبهترین راهکار را به شما ارائه می دهند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید