بهترین وکیل طلاق در شهرک غرب

بهترین وکیل طلاق در شهرک غرب

بهترین وکیل طلاق در شهرک غرب ؛ امروزه در جامعه شاهد  مشکلات زیادی در خانواده ها که ارکان اصلی یک جامعه می باشند ، هستیم و وکیل پایه یک دادگستری و همچنین مشاوران متخصص حقوقی در تلاش هستند تا در تمامی زمینه ها به خصوص خانواده که بسیار پرونده های حائز اهمیتی می باشند ، یاری رسانند .

تعریف طلاق مطابق قانون :

طلاق از ریشه طلق می باشد و به معنای رهایی است و به جدایی زوج و زوجه و پایان زندگی مشترک زوجین به صورت قانونی تلقی می شود . طلاق مطابق  قانون مدنی از اختیارات و حقوق زوج می باشد و ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی بدین شرح بیان کرده است : مرد می تواند هر زمانیکه می خواهد زوجه خود را طلاق دهد .

بهترین وکیل طلاق در شهرک غرب

برای مشاوره با وکیل طلاق با ما تماس بگیرید.

طلاق و انواع آن :

بهترین وکیل طلاق در شهرک غرب ؛ بحث طلاق نیز همچون دیگر امور حقوقی دارای انواع و تقسیم بندی مختلفی می باشد . طلاق با توجه به اینکه به درخواست زوج اقدام شود یا به درخواست زوجه ، قابلیت رجوع خواهد داشت . مطابق ماده ۱۱۴۳ قانون مدنی یک دسته بندی کلی برای طلاق بیان شده است که تمامی انواع طلاق را شامل شده است .

مشاوره با وکیل طلاق

طلاق شامل دو دسته و تقسیم بندی اصلی می باشد :

1- طلاق بائن

2- طلاق رجعی

طلاق رجعی به معنای رجوع کردن می باشد و به طلاقی اطلاق می شود  که در زمان عده زوج می تواند به زوجه خود رجوع کند .( عده به مدت زمانی اطلاق می شود که پس از طلاق زوجه باید این مدت را سپری نماید .) چنانچه زوج از طلاق دادن زن پشیمان شود و زمان عده او نیز هنوز به پایان نرسیده باشد، زوج این اختیار را دارد مجددا بدون هیچ تشریفات یا برگزاری خطبه عقدی دوباره با زوجه خود به زندگی با هم ادامه دهند . در زمان مشخص عده، مطابق قانون زوجه حق ازدواج  نخواهد داشت و تا پایان مدت عده نباید فی مابین او و هیچ مردی نکاحی صورت گیرد و یا رابطه ای به وجود آید .

یکی دیگر از انواع طلاق ، طلاق بائن می باشد . این طلاق بر خلاف طلاق رجعی است و این نوع از طلاق زوجه حقرجوع در مدت عده را ندارد و نمی تواند هر زمانی که قصد برگشتن و پشیمانی داشت، رجوع کند . مادامی که پس از طلاق بائن زن (زوجه) و شوهر (زوج) بخواهند مجدد با یکدیگر زندگی کنند و پشیمان شده باشند ، می بایست مجددا خطبه عقد بن آنها خوانده شود چرا که در طلاق بائن رجوعی در کار نخواهد بود و زوجین می بایست عقد نکاح جدید منعقد نمایند زیرا عقد نکاح قبلی وجود ندارد و طلاق به صورت قطعی و بدون رجوع انجام شده است .همچنین زوجین می توانند شرایط ضمن عقد و مهریه جدیدی را در عقد خود تعیین نمایند .

مشاوره با وکیل طلاق توافقی

طلاق خلع و مبارات، در زمره طلاق بائن قرار می گیرند و از انواع طلاق بائن می باشند . در طلاق خلع و مبارات شرایطی وجود دارد که مورد توجه قانون می باشد و بدین شرح است که در طلاق خلع و مبارات تنفر زن از مرد آنقدرشدید و زیاد است که برای طلاق گرفتن درسریع ترین زمان ممکن زن  حق و حقوق خود از جمله مهریه ،اجرت مثل ،نفقه و…را می بخشد تا هر چه سریع تر طلاق صورت گیرد یا به عبارتی تنفر زن و مرد نسبت به یکدیگر به قدری می باشد که زن ( زوجه) تمام حقوق خود را می بخشند یا مرد تمامی حقوق زن را می دهد تا این طلاق در سریع ترین حالت انجام شود . اما اگر بعد از بخشیدن حقوق توسط زن، زن به حقوقی که داشت ، رجوع کند و حق و حقوق خود اعم از حقوق  مالی  را از مرد مطالبه نماید ، طلاق رجعی خواهد بود و زوج نیز می تواند در زمان عده به زن رجوع نماید .

از جمله مواردی که حیطه طلاق بائن قرار می گیرد به شرح ذیل می باشد :

1- زن (زوجه) دوشیزه باشد یا به عبارتی روابط خاصه نداشته باشد و باکره باشد، زمانی طلاق صورت خواهد گرفت که رابطه زناشویی میان زن و شوهر (زوجین) صورت نگرفته باشد .

2- زوجه یائسه باشد. یائسگی به حالتی اطلاق می شود که زن در سن و سال مشخص دیگر عادت ماهانه نشود .

3- سه طلاقه بودن زن، زمانی می باشد که زن و مرد (زوجین : زوجه و زوج ) سه مرتبه به صورت متوالی با یکدیگر ازدواج کرده و طلاق بگیرند . در این حالت است که زوجین  بر یکدیگر حرام خواهند شد و حق ازدواج مجدد با یکدیگر را نخواهند داشت .

4- طلاق خلع طلاقی می باشد که در آن زن از شوهر خود کراهت و تنفر شدید دارد و در این حالت زوجه حاضر می شود تا تمام یا بخشی از حقوق و مال را به شوهر ببخشد تا زوج نیز به طلاق رضایت دهد .این مال می تواند کمتر، مساوی یا در بعضی موارد نیز بیشتر از مهریه تعیین شده برای زوجه باشد. در طلاق خلع زوج حق رجوع نخواهد داشت مگر اینکه زن رضایت به رجوع دهد و او نیز رضایت به ادامه زندگی با زوج را داشته باشد و  زوجه می تواند مالی که در مقابل مهریه به زوج بخشیده را پس بگیرد . در این حالت طلاق به طلاق رجعیه تبدیل مخی شود و مرد می تواند رجوع کند و زندگی مشترک  را در کنار همسر (زوجه) خود ادامه دهد . طلاق مبارات طلاقی می باشد که در آن کراهت و تنفر حالت دو سویه و از طرف زوجین یعنی زوج و زوجه دارد. یعنی زن و شوهر به حدی از یکدیگر تنفر و کراهت دارند که دیگر نمی توانند یکدیگر را تحمل کنند و قصد جدایی دارند .

بهترین وکیل طلاق در شهرک غرب :

شما برای ارتباط با وکلا و کارشناسان حقوقی می توانید به موسسه حقوقی معتبر مراجعه نمایید و پرونده خود را برای وکیل متخصص شرح دهید تا با استفاده از اطلاعات و علم حقوقی او مشکلات را رفع نمایید و می توانید روند پرونده های خود را تسریع ببخشید .

در خصوص پرونده های خانواده و طلاق نیز می بایست از طریق دادگاه پیگیری شوند و چنانچه این پیگیری ها توسط وکیل پایه یک دادگستری انجام شود قطعا تاثیر بسیاری در روند پرونده خواهد داشت .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید